Gå til innhold

7900GT og VISTA problem

Furyfax

Anbefalte innlegg

Installerte Vista Business igår. Eneste eg har gjort er å innstallere nye drivere til lydkortet mitt. Ellers er ingenting annet innstallert av drivere.

Men Vista innstallerer jo drivere selv når OS'et blir innstallert.

Disse driverne er selvfølgelig ikke de nyeste og beste.

Driverne til skjermkortet mitt er versjon 7.15.10.9746. Som er datgert i desember 2006.

Når jeg prøver å kjøre igang noe 3dgrafikk får jeg bare masse artifacts. Derfor har jeg prøvd å innstallere nye drivere, men hver driver jeg prøver så ender det bare opp med svart skjerm og inget signal!

PC'en min består av følgende deler:

Opteron 170

DFI NF4 LP Ultra

2GB OCZ

XFX 7900GT 520M

----------------------------

Alt kjøres for øyeblikket på stock. Lurer derfor om det er noen som har noen lunde samme system og/eller kan fortelle hvilke drivere som fungerer for deg og ditt 7900GT kort.

Håper på øyeblikkelig hjelp :thumbup:

På vedlegget ser man kordan det ser ut på startvideon i BF2.

post-19689-1171748512_thumb.jpg

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned ny skjermkortdriver fra Nvidia her hvis du har 32-bit Vista, eller her hvis du har 64-bit.

Har Vista Home Premium 64-bit, og har lagt merke til at Vista installerer (gammel) skjermkortdriver før man får snudd seg. Men du kan bare late som ingenting, og installere nyeste drivere, uten å måtte fjerne gamle først. Gikk fint hos meg, ihvertfall :)

Edit: lenker er til Beta-drivere.

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar

Eneste driveren som funker slik at eg kan "se" windows er 97.46, men prøver eg å kjøre noen spill så får eg artifacts.

"Alle" andre drivere får eg bare svart skjerm etter boot screen. Inget signal.

Hatt dette problemet siden fredag ettermiddag, begynner å bli lei.

I tillegg har eg lagt merke til at når PCen står på å ikke blir brukt så klikker den etter en stund, masse artifacts på skjermen og ingen respons.

Eg som trodde det skulle gå problemfritt å skifte til Vista..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...