Gå til innhold

Vifter??

Duffbeer

Anbefalte innlegg

Har et Chieftec bigtower med 5 ledige 80mm vifteplasser og 1 plass øverst bak til 120mm.. Hvordan skal jeg bruke viftene? Skal de suge inn luft foran og ut bak, eller?

O

g har også tenkt å kjøpe Swiftechs MCX 4000B og en 120mm Titan Alu vifte, med en 80-120mm trakt! Men skal jeg sette vifta til å blåse eller suge?

Hvis jeg har tre vifter nede foran til å suge kald luft inn, og de tre andre til å suge varm luft ut, vil det da bli undertrykk el overtrykk i kabinettet?

Vurderer også om jeg skal kjøpe to harrdisk vifter til å plasseres under HD'en, vil dette ha noen effekt, eller vil det ødelegge for resten av kjølingen? To av vifteplassene er jo i HD-boksene...

Og kunne tenkt meg å lage et hull i sidedøra til kabinettet og suge luft inn til prosessoren der, er dette lurt?

Har en PC med boxed kjøler som suger... CPU'en er glovarm, mlm 55-75 grader celsius!

Takk for eventuelle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg foreslår at du suger inn nærmest bunnen, der tempen kan ligge 1-3 grader celsius lavere en helt i toppen av kabb.

Så ville jeg fordelt det slik at det var 1 me vifte som blåser luft inn... da slipper du å dra støv igjennom alle små hull som finnes. (Tell 120 mm som 1 80 mm)

Jon :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...