Duffbeer Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Har et Chieftec bigtower med 5 ledige 80mm vifteplasser og 1 plass øverst bak til 120mm.. Hvordan skal jeg bruke viftene? Skal de suge inn luft foran og ut bak, eller? O g har også tenkt å kjøpe Swiftechs MCX 4000B og en 120mm Titan Alu vifte, med en 80-120mm trakt! Men skal jeg sette vifta til å blåse eller suge? Hvis jeg har tre vifter nede foran til å suge kald luft inn, og de tre andre til å suge varm luft ut, vil det da bli undertrykk el overtrykk i kabinettet? Vurderer også om jeg skal kjøpe to harrdisk vifter til å plasseres under HD'en, vil dette ha noen effekt, eller vil det ødelegge for resten av kjølingen? To av vifteplassene er jo i HD-boksene... Og kunne tenkt meg å lage et hull i sidedøra til kabinettet og suge luft inn til prosessoren der, er dette lurt? Har en PC med boxed kjøler som suger... CPU'en er glovarm, mlm 55-75 grader celsius! Takk for eventuelle svar! Lenke til kommentar
jonhs Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Jeg foreslår at du suger inn nærmest bunnen, der tempen kan ligge 1-3 grader celsius lavere en helt i toppen av kabb. Så ville jeg fordelt det slik at det var 1 me vifte som blåser luft inn... da slipper du å dra støv igjennom alle små hull som finnes. (Tell 120 mm som 1 80 mm) Jon Lenke til kommentar
Kalle Klon Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Det er ikke et 120mm vifte hull over strømforsyninga. Det er plass til 9mm vifte..... Lenke til kommentar
Datanaut Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Det er ikke en 120mm i toppen over psu, det er 92mm. bruk alle 80mm til og blåse inn og 92mm til og blåse ut siden varm luft stiger. Dette fungerer iallefall best til me. da vil du få et lite overtrykk i kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå