Gå til innhold

Hvordan er det mulig? Internett uten router..

FuzzFuet

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke? Routeren din har vel rekkevidden som trengs, uten repeater da.

Du har jo ganske lav signalstyrke.

7969459[/snapback]

Det har ikke vært mulig før da og jeg har ikke flyttet på noe :hmm:

Men mister forbindelsen med en gang jeg flytter meg fra sofaen, noe som jeg ikke gjør hvist jeg har repeateren på. Da har jeg fobindelse i hele huset.

Det som er litt rart er at nettet er mye mer stabilt når den er av og blir nesten ubrukbart med den på, selv om det nesten ikke er signal vs. utmerket :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt fantastisk hvordan dere syter om "bevis" for at han er tilkoblet. Altså, spesifiksjoner til hva han har koblet inn og ut er jo greit nok, men film av nettet osv? Hallo!? Blir helt sjokkert over dere forumgjøker til tider.

Men ja, du klarer jo fint å koble til trådløse nettet uten repeateren, bare du er nærme nok. Hehe.. :)

Lenke til kommentar

1. Om man lager en tråd hvor man sier at man er på Internett uten å være koblet til ruteren, så kan man ikke forvente at alle skal si "Oj, kult. Det vil jeg også" uten å kreve noe slags form for bevis.

2. Det er unødvendig å ta dette over på person og komme med kallenavn.

Kommentarer på dette innlegget kan tas på PM, og ikke i selve tråden. Vennligst hold dere on topic.

Lenke til kommentar
Helt fantastisk hvordan dere syter om "bevis" for at han er tilkoblet. Altså, spesifiksjoner til hva han har koblet inn og ut er jo greit nok, men film av nettet osv? Hallo!? Blir helt sjokkert over dere forumgjøker til tider.

Men ja, du klarer jo fint å koble til trådløse nettet uten repeateren, bare du er nærme nok. Hehe.. :)

7972805[/snapback]

Trådstarter spurte om en måte å få bevist dette på, jeg svarte på trådstarters spm. Mitt alternativ er vel den enkleste måten for han og bevis at han er på routern uten at routern koblet til strøm ...

Lenke til kommentar
Det som er litt rart er at nettet er mye mer stabilt når den er av og blir nesten ubrukbart med den på, selv om det nesten ikke er signal vs. utmerket :dontgetit:

7969988[/snapback]

Test å disable en service i XP som heter wireless zero configuration. Denne servicen kreves _bare_ for å koble deg til nettet, og ikke når man først er oppkoblet. Problemet med den, er at den har en lei tendens til å hele tiden søke etter bedre nett å koble seg til, noe som ofte fører til pakketap.

Skru den av ved å trykke windowstasten+R og skriv services.msc. Du finner da Wireless Zero Configuration der. Stop servicen. Husk å være oppkoblet mot nettet før du gjør dette, ellers vil du som sagt ikke klare å koble deg til nettverket.

Innlegget er "lånt" fra shabador - kilde

Funket til meg for å fikse ustabilt trådløsnettverk iallfall :)

Lenke til kommentar

7969988[/snapback]

Test å disable en service i XP som heter wireless zero configuration. Denne servicen kreves _bare_ for å koble deg til nettet, og ikke når man først er oppkoblet. Problemet med den, er at den har en lei tendens til å hele tiden søke etter bedre nett å koble seg til, noe som ofte fører til pakketap.

Skru den av ved å trykke windowstasten+R og skriv services.msc. Du finner da Wireless Zero Configuration der. Stop servicen. Husk å være oppkoblet mot nettet før du gjør dette, ellers vil du som sagt ikke klare å koble deg til nettverket.

Innlegget er "lånt" fra shabador - kilde

Funket til meg for å fikse ustabilt trådløsnettverk iallfall :)

7976249[/snapback]

Du kan disable den permanent hvis du har en annen programvare som fungerer på samme måte. Det er ofte slikt følger med nettverkskort.

7976270[/snapback]

Det fulgte med et slikt program til nettverkskortet i laptopen, "BroadCom Trådløs Funksjon" heter det bruker det nå istedenfor "Wireless Zero Configuration"

Får se om det hjelper :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...