Gå til innhold

Februartilbud fra Komplett

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe meg ny PC, og satt og kikket på Februartilbudet fra Komplett.no.

Jeg har bestemt meg for den og jeg har et budsjett på rundt 13000 kroner.

Hvilke deler bør jeg bytte ut? Jeg er 15 år og har mest behov for en spill/underholdnings-PC. Alle delene må selvfølgelig passe sammen.

En annen ting var, jeg har en annen PC stående i stua med modem koblet opp. Hvordan finner jeg ut om den er kapabel til å sende ut trådløst nettverk? Stue-PCen er relativt ny og har god kapasitet. Hva må jeg evt kjøpe?

På forhånd takk.

Endret av Pendulum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du sjer da på modeme om det er trådløst modem eller kablet modem.

vis du har trådløst så må du ha trådløst netverks kort på datan din.

hvar det det du ment?. jag var ikke helt siker men lurer du på noe så bare skriv:D

7965492[/snapback]

Hvordan vet jeg om det er trådløst kort på dataen da? Det er et helt vanlig modem, som er plugga inn bakpå PCen

Lenke til kommentar

som regel med trådløse PCI kort på PC`n så stikker det ut en antene ellr så kan det vere en bluetooth/inflarød sender til en antene som står på benken.

vis du skal ha tråd løst nett så må du kjøpe deg en trådløs ruter som du bare klobler til det modeme du har stående..

:D

Lenke til kommentar
Skal kjøpe meg ny PC, og satt og kikket på Februartilbudet fra Komplett.no.

Jeg har bestemt meg for den og jeg har et budsjett på rundt 13000 kroner.

7964994[/snapback]

Det der er en bra deal - jeg har kikket på den selv men kommer nok til å nedgradere skjermkortet og droppe skjerm siden jeg ikke spiller noe særlig på PC lenger og har en veldig god skjerm fra før.

Jeg vil foreslå følgende endringer for deg:

Oppgrader til CPU til Intel Core 2 Duo E6400 2.13GH

Oppgrader til 2GB RAM

Oppgrader med en harddisk #2 på 320GB

Totalpris da - uten andre endringer fra standardoppsettet - skulle bli 12.125,- når jeg bruker 'konfigurer selv'-linken på den siden. Legger du til en drøy tusenlapp kan du jo evt. også oppgradere til et grafikkort i GeForce 8800-serien. Selv tror jeg at jeg heller hadde ventet et års tid og byttet grafikkort da istedet.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Ville gått for et 8800GTS 320 skjermkort og 2 GB minne f.eks  Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024MB CL5 Kit w/two matched CM2X512A-6400 Dimm's. Blir 11958 kr. Så får du utnyttet DX10 og Vista.

7965601[/snapback]

Heisann har et godt forslag for oppgraderinger.

Vurder også en ny god vifte (ca 500) og overklokk forbi både E6400 og E6600. Da er det vikig at du har go nok ram.

I tillegg kan det høres ut som om du vil trenge noe trådløst utstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...