Gå til innhold

Nokså kraftig pc selges, pris?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en PC stående her, kjøpt i utgangen av 2005 (om jeg ikke husker feil) på Datakjeden som kostet omlag 22 000,- kr ny.. Jeg har fått en litt for stor datapark her nå, så jeg har behov for å selge.

Maskinen har følgende spesifikasjoner:

Asus Ailife P5LD2 Deluxe hovedkort

Intel 3Ghz Dual Core Pentium D

40GB Raptor disk

+ en på 250GB

1GB ram av typen Corsair 2MX (2x512) satt opp slik at de yter best. Det er to ledige plasser igjen.

Nvidia GeForce 7800 GTX med 2 DVI porter

2 Firewire porter

6 USB porter

+ mange andre porter

Den har 2 cd-rom, hvorav begge er DVD brennere + en diskettstasjon

En Aero Cool som kjøler CPU'en ned mye bedre enn den originale Intel sin.

En helt ny strømforsyning.

THERMALTAKE-THERMALROCKCIRCLE-SIL.jpg

Den har et ThermalRock Circle kabinett, hvor neon lysene er koblet fra, siden jeg synes den så bedre ut uten. Kan kobles til om ønskelig. CD'ene i front er utskiftbare, og det følger med 4 forskjellige cd'er med forskjellige farger for å forandre utseendet. Men husk: Det på fremsiden er bare pynt! Den kan ikke lese cd'ene som ligger i fronten.

Maskinen er så godt som ripefri, da den har stått i ro på sin faste plass hele sitt liv. Alt av originale esker følger med.

All jobb på denne maskinen er gjort av profesjonelle fagfolk.

Har lagt ved bilde av systeminfo. Takker for alle forslag på pris :)

edit: Kan godt informere om at den er godt kjølet, og det følger med software til å stille på vifter, bråk og klokkehastighet.

post-67650-1171734672_thumb.jpg

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får se hvordan det går. Satt den i en annonse, og skreiv at pris kan diskuteres, så får vi se hva det blir til. Er ikke ute etter å lure noen, så jeg får bite i det sure eplet og ta det jeg får.

Maskinen er 100% strøken, og ser like bra ut som når den var ny. Tatt godt vare på den. Håper på 9 000,- NOK, da den også kommer med XP lisens og tastatur og mus (trådløst Logitech, med den der MX900 musa med tastatur).

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
og bare for å få det sagt, Intel har ingen Dual Core cpuer som går på 3ghz.. Dual core prosessorene heter heller ikke D.

Jeg regner med at du hadde en Pentium 4 D 3.0ghz, som IKKE er dual core, men med hyperthreading..

8234009[/snapback]

tull fra ende til annen..

Pentium D serien (830,925 og 930) er alle dobbelkjerneprosessorer fra Intel.

http://www.intel.com/products/processor/pentium_D/index.htm

Endret av dominus
Lenke til kommentar

Begynnte på 9 høvdinger, men etter den hadde ligget ute en god stund, så fikk jeg en melding midt på natta som bød 7500,- kr og kunne hente og betale der og da. Så da ble maskinen solgt og hentet kl. 02.00 :p

Er ikke så veldig fornøyd med prisen, men jeg er glad at jeg i det heletatt fikk solgt den. Var ikke så mange henvendelser :)

Lenke til kommentar

Du skal være glad du fikk solgt den :)

For bruktmaredene flommer over av "brukte" datamaskiner (altså både nye og brukte)

Det som er minst verd i forhold til prisen da du kjøpte den er nok skjermkortet. 7800gtx går som varmt hvete brød for 1000kr mens det fortsjatt selges nytt til langt over 3000 spenn :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Du skal være glad du fikk solgt den :)

For bruktmaredene flommer over av "brukte" datamaskiner (altså både nye og brukte)

Det som er minst verd i forhold til prisen da du kjøpte den er nok skjermkortet. 7800gtx går som varmt hvete brød for 1000kr mens det fortsjatt selges nytt til langt over 3000 spenn :p

8238386[/snapback]

Og du får bedre skjermkort enn 7800gtx til 3000 nå da. Så tror ikke det er mange som velger det skjermkortet akkurat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...