royend Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Sliter med en helt ny pc satt sammen av stort sett nye deler. Eneste gamle er IDE-harddisk og IDE-DVDRW. Etter å ha satt sammen pcen med nytt hovedkort (Asus P5N-E), skjermkort (8800 GTS 320), RAM (1Gb) og PSU (530W), prøvde jeg å starte pcen med tom/rå IDE-disk og med Windows XP i DVD-en. Den aller første gangen klarte den å komme frem til "innstallere Windows"-skjermen, og jeg fikk formatert harddisken. Men, så ble den hengende i 1,5 time på sjekk av harddisk etter formateringen - på 0% ferdig. Det endte (selvfølgelig) med at jeg måtte skru av pcen manuelt. Siden har den "fryst"/stoppet etter 5-15 sekunder i BIOS, selv etter at jeg har fjernet alt av "unødvendige" enheter som IDE-harddisk og DVD. Bruker også kun ett av RAM-ene. Hva kan ha gått galt? Er det hovedkortet som ikke fungerer? Trenger virkelig råd på denne... Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Ok, HVA som kan være galt er ikke like lett å si.... Men jeg tror at å resette BIOS'en din, vha jumperen på hovedkortet, evt batteri-metoden, kan løse problemet med at maskinen fryser i BIOS. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå