Pallantir Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Jeg skal bygge inn en 17" LCD-skjerm i en vanntett kasse (vannfast kryssfiner med pleksiglass foran og silikon i huet og ræva) til bruk som kartskjerm i min fars 1943-modell treseilbåt. Båten har åpen cockpit bak og lugar foran, med en vegg som det vil passe perfekt å henge opp skjermen på (med bolter og vingmuttere, så den kan fjernes når den ikke er i bruk). Men trengs det mye skjerming av sollyset fra sidene og bakfra, og hvordan kan det eventuelt gjøres? Jeg vet egentlig ikke hvor mye man ser av en LCD-skjerm i dagslys, og det har ikke vært så mye sol her i det siste... Jeg leter etter en brukt skjerm på Finn.no med ekstern strømforsyning og 12 V inn, og det bør ikke være så vanskelig å finne (unnskyld ordspillet...). Bør jeg kanskje lage nærmest en slags "tittekasse" med tak og vegger som stikker 5-10 cm lenger ut enn der pleksiglasset er festet? Tips mottas med takk! Endret 17. februar 2007 av Pallantir Lenke til kommentar
Changis Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 man kan vel faa tak i en film man setter over skjermen som fjerner mesteparten av gjenskinn... Med direkte sollys paa skjermen tror jeg det kan vaere vanskelig aa se alt.. aa iogmed at det er i en baat, kan det bli et problem med direkte sollys bakfra.. "tittekasse" som du nevner tror jeg kan bli vesentlig alt etter hvordan lyset kommer inn der du skal ha skjermen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå