Dragonlove Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Har ett problem med at maskinen starter bare hver 2 gang, det kommer så langt som til Win Xp logoen, bare at den viser nesten ikke, har lagt merke til at maskinen ikke finner ene hardisken heller når dette skjer, jeg har 4 stk på ett Asus A8n Deluxe kort, disken dette gjelder er en Demo hd jeg kjøpte av Komplett, men når maskinen starter opp virker alt, inkludert Harddisken fra Komplett, noen som har noe ideer til hva dette kan være? kan det være en defekt harddisk jeg har fått eller kan det være andre ting som gjør dette? Har dette oppsettet: Asus A8n Sli Deluxe Amd Athlon 3000+ 4 X 512 MB Crucial Ballistix Pc 3200 1 Samsung 80 Gig SataII disk 1 Maxtor Diamondmax 10 250gb 1 Samsung Spinpoint 120 gb 1 Samsung 400gb (Demo disk) 1 Nvidia Geforce 6200 1 Mist 500W PSU Endret 25. februar 2007 av Dragonlove Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Hei, jeg tror kanskje dette er et software problem. Men skal ikke vedde for mye på det. Uansett, jeg ville prøvd å trykke F8 underoppstarten, velge avanserte muligheter der, og selektiv oppstart (eller hva nå det heter, den der du sier Ja/nei til hva som skal lastes). Ved å utføre dette et par ganger, så kan det være du klarer å finne den eventuelle entry'en som forutsaker problemet. Dette kan deretter fjernes fra sikkerhetsmodus. Jeg ville hvertfall ha startet der. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Tyder på typisk driver kræsj opp mot annen software ja.Har du hatt problemet lenge?Merket du det etter at du innstallerte driver/program? Har du f.eks trådløst nettverkskort eller andre pci kort med drivere? Start opp i sikkermodus (F8) etter bios under oppstart.Hvis pcen booter som vanlig i sikkermodus flere ganger uten krøll,har du et driverproblem. Endret 17. februar 2007 av lucky666 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Tyder på typisk driver kræsj opp mot annen software ja.Har du hatt problemet lenge?Merket du det etter at du innstallerte driver/program? Har du f.eks trådløst nettverkskort eller andre pci kort med drivere? Start opp i sikkermodus (F8) etter bios under oppstart.Hvis pcen booter som vanlig i sikkermodus flere ganger uten krøll,har du et driverproblem. 7965922[/snapback] Nei har ikke hatt det så lenge,men husker ikke om jeg har installert noe i mellomtiden. Men hvorfor ser jeg ikke Disken under oppstart da? de gangene den ikke vil starte, dette er jo før Windows begynner å laste. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Har du prøvd en annen sata kabel på demo disken?Prøvd å boote uten demo disken flere ganger? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 både og, jeg har skiftet kabel, fortsatt samme problem, prøvd å bytte om på strøm kabelen også, filene som ligger på disken har jeg kopiert fra en annen disk som hadde litt problemer, hver gang jeg gikk inn på disken låste den seg, kan det være at når jeg kopierte over filene at jeg har kopiert problemene også? Holder på å bygge ny pc med en 400gb harddisk, men jeg får ikke prøvd å kopiere over filene før i neste uke, det eneste jeg har foreløpig er hovedkortet Lenke til kommentar
Nesjabu Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Eg hadde det samme problemet for en stund siden, det kom etter eg hadde installert WindowBlinds, StyleXP osv osv... Pc`en har ligget på hyllen ca 1 månad, har startet den opp ett par ganger nå, den fungerer fint nå! Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Tror jeg leverer den tilbake til Komplett, er jo samme garanti som nye varer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå