oro2 Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Har det kommet ny type brikke hvor brikken står rett på glasset og ikke på festebraketten som før? Jeg fikk ny autopassbrikke i sommer, og det var av typen med løst feste. Dette er vel og merke en brikke fra Nordjæren bomring (stavanger) 7966410[/snapback] Ja. Bomringen på Nord-jæren drives av de samme som driver bomringen i Bergen. Jeg bestilte nylig ny brikke for bomringen i Bergen, og den er av en litt tykkere type, og uten festefot. Tidligere har jeg hatt en brikke i Stavanger, og en annen i Bergen og begge var av typen med løs fot. Jeg var så "heldig" at jeg måtte bytte frontrute ca samtidig som jeg fikk ny brikke, så da løste deg seg ganske greit. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Men, går det an å ha autopassbrikken i hanskerommet sånn foreløpig? 7964825[/snapback] Nå kommer bomhateren i meg fram igjen, etter lang tids fravær hos bomfrie "söta bror" Personlig vil jeg anbefale deg å ha den j**a brikken liggende i skuffen hjemme. Som det blir nevnt her så har du jo en Autopass-avtale med en eller annen form for rabatt. Det er jo naturligvis ikke ditt ansvar å se til at dette hersens overvåkingsutstyret fungerer, så dersom du passerer en bomstasjon uten gyldig brikke så blir bilen din fotografert og nummerskiltet automatisk avlest og sjekket opp mot avtaleregisteret. I noen tilfeller klarer ikke datamaskinen å lese av nummerskiltet, og da må en eller annen student som har solgt sjelen og tatt en ekstrajobb hos bomselskapet inn i bildet og studere bildene manuelt. Altså mer jobb og en større andel administrasjonskostnader, som alltid er positivt når man skal stille spørsmål ved bomselskapenes effektivitet, eller mangel på sådan. Kort sagt, du får fremdeles rabatten din, og bomselskapet får mer jobb. Puh... Jeg er fryktelig glad for at jeg flyttet vekk fra bomgalskapen. Kjenner jeg blir sint bare jeg tenker på det, hehe. 1 Lenke til kommentar
Marit R Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Ser at denne dialogen er gammel, men jeg fikk ny brikke for noen dager siden (oktober 2014) og fant dette etter å ha forsøkt - og blitt irrritert - da jeg skulle fjerne den gamle brikken. Kanskje flere som får nye nå?? Anbefaler kombinasjonen rødsprit - la den virke litt - og fiskesnøre/nylonsnor. Det virket faktisk veldig bra og resultatet ble perfekt Lenke til kommentar
Indian Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Hei, Trenger tips på hvordan man best mulig fjerner autopass-brikken fra frontvinduet uten å ripe opp glasset. På forhånd takk.. Det enkleste are alltid best. Tanntråd 1 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Greia er at den delen av brikken som er limt på glasset, er fra forrige bileier. Var på Esso og skaffet meg en egen brikke, men denne er av annen type, slik at jeg ikke får festet på den dele som er fra før (må lime rett på glasset) Men, går det an å ha autopassbrikken i hanskerommet sånn foreløpig? Går helt fint.. Dersom brikken ikke blir avlest når du passerer vil du få tilsendt en faktura, denne trenger du ikke betale hvis den er for gammel. Datalagringsdirektivet setter en maks grense for hvor lenge data kan lagres lovlig, og de har ikke lov å sende deg faktura på passeringer som er foreldet. Så for din del kan det hende du slipper å betale hver gang brikken ikke blir avlest. Bruker du brikken gjør du arbeidet til autopass med å kreve inn mye enklere, så du kan være snill og hjelpe de med å få alle pengene sine. Lenke til kommentar
daghenbr Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 (endret) Takk for tipset om å bruke tanntråd. Det fungerte perfekt. Jeg trengte ikke bruke såpe eller løsemiddel. Plast-foten kom av først. Så kunne jeg trekke lim-massen av glasset med fingrene. Endret 5. mars 2017 av daghenbr Lenke til kommentar
lafe Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Hårføner eller varmepistol så løsner den fra vinduet. Da er jobben gjort på et minutt Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Brikken min ligger i brillerommet i taket Noen bomstasjoner registrerer den, men flertallet gjør det ikke. som ikke er mitt problem 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå