fAight Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Hei, Trenger tips på hvordan man best mulig fjerner autopass-brikken fra frontvinduet uten å ripe opp glasset. På forhånd takk.. Lenke til kommentar
eab Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Selve plastikkbrikken eller den firkanten med dobbeltsidig teip? Selve autopassbrikken er det bare å vri på så løsner den. Vet ikke hvordan du skal få av den firkanten som står igjen. Men sitrusrens fjerner iallefall limrester Lenke til kommentar
fAight Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Ja, mente selve den delen som er "limt" på glasset...Må kanskje lirke det av men kniv? Er litt redd for å ripe opp glasset :S Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Lurer på det samme her.Jeg bumper med deg. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Eg ville prøvd med sitrusrens, det er mykje brukt til å fjerne klistremerker og merker på bilar, både frå karosseri og vindauge. Kor du får kjøpt det veit eg ikkje. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Bruk glasskrape om du kommer til. Til informasjon så har Autopass begynt med brikke uten for for et par år siden så nå sitter hele brikken fast i ruta. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Greia er at den delen av brikken som er limt på glasset, er fra forrige bileier. Var på Esso og skaffet meg en egen brikke, men denne er av annen type, slik at jeg ikke får festet på den dele som er fra før (må lime rett på glasset) Men, går det an å ha autopassbrikken i hanskerommet sånn foreløpig? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Mener det skal gå greit men det er jo bare og sjekke. Autopass har jo bilnummeret ditt i registeret om et bilde skulle komme inn til dem. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Ja, for det går vel på "radio" signaler eller no, slik at brikka og kameraet trenger ikke å "se" hverandre. Eller? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Ja det går på radiofrekvens. Det funka nå med brikken i hullet etter CD spilleren. Tengte mere på at et lukket hanskerom vil begrense radiosignalene kraftig om hanskerommet er laget av metall. (faradaybur) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Berre til å prøve det, er mogleg det ikkje vil bli registrert om du legg det i hanskerommet. Har brikker på jobben som må stå synleg, men det er ikkje værre enn å ta den fram når du skal gjennom bomstasjonen, eventuelt legge den på dashbordet. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Oki, da er jo egentlig ikke no stort problem fram til jeg får satt bilen inn i garasjen til foreldrene mine og frese litt med hårføneren Takk for tips, alle sammen! Endret 17. februar 2007 av fAight Lenke til kommentar
H:T:C Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Bruke fiskenylon til å skjære løs med mellom vindu og plate,og vaske med noe sprit,citrus rens eller lignede Lenke til kommentar
fAight Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Mener du fiskesnøret av nylon? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 er nok det ja, og så kutte som du kuttet leireklumper opp i biter på barneskolen , legg nylonen rundt skumbiten under brikka og dra den fort frem og tilbake så vil du kunne sage deg igjennom skumplastbiten mellom brikka og vinduet Hørtes ut som ett godt forslag 1 Lenke til kommentar
H:T:C Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Jepp,bruk det som skjæretråd.har brukt sånt til å fjerne emblem bak på biler,så jeg vil tippe at det funker i ditt tilfelle også. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Ikke dum ide...men jeg har ikke fiskesnøre Men skal ha det i bakhodet.. Endret 17. februar 2007 av fAight Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Har det kommet ny type brikke hvor brikken står rett på glasset og ikke på festebraketten som før? Jeg fikk ny autopassbrikke i sommer, og det var av typen med løst feste. Dette er vel og merke en brikke fra Nordjæren bomring (stavanger) Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Bruk rødsprit. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Fiskesnøre funka som en drøm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå