robiwan Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Jeg har en filserver, men når jeg går på \\"filservernavn" på andre maskiner en filserveren får jeg opp at jeg ikke har rettigheter til å åpne den. Men jeg har et nettverksbokstav som er mappet opp til samme filserver, den fungerer helt greit. Filserveren kjører på Windows XP, hva kan være galt? Edit: Bør legge til at \\"filservernavn" fungere fint fra filserveren Endret 24. februar 2007 av robiwan Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Det er så enkelt som at du må ha tilgang til den delte ressursen. På sharing\Permissions saken, slett alle bortsett fra Everyone, og pass på at "Allow | Read" er den eneste som er haket av, ikke huk av deny på noen. Vær også obs på at Windows XP Proffesional kan maks ha 5 brukere koplet til maskinen på denne måten. Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Hvor finner jeg denne sharing\Permissions saken? Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 I feilmeldingen står det blant annet: "you might not have permission to use this network resource" Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Høyereklikk på mappen->Properties->Sharing->Permissions Hvis du ikke finner sharing, eller Permissions, må du skru av simple file sharing (Tools->Folder Options->View->Simple File Sharing) Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Nei. Funka ikke det... Andre forslag? Det som fungerer er er \\"filservernavn"\"delt mappe", så virker som jeg ikke har rettigheter til rot på filserver delinga....? Endret 17. februar 2007 av robiwan Lenke til kommentar
TorsteinP Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Det er en til tab som heter Security hvor du også må legge til Everyone med tilgang for at det skal virke. Hvis ikke er det bare brukere som er logget på som får tilgang. Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Får det ikke til å fungere, men hvordan setter man rettigheter til \\"filservernavn" mappa(hvis man kan kalle det en mappe)? Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Prøver meg på en liten bump her, er det noen som har noen forslag hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 brannmur som blokker? Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Nope, trur ikke. Har avinstallert norton for sikkerhets skyld. Og skrudd av brannmur i XP Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 YES! Jeg fant en løsning. Skulle noen være så uheldig å få samme problem: "Section 2 When you double click on the computer (in My Network Places/Workgroup) that you are trying to access the shared files from you may get this message: You might not have permission to use this network resource. Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions Access Denied If you see this message the following should be done on the computer containing the shared files: Click START RUN Type regedit and press enter Now find the following key - HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa Double click on ‘restrictanonymous’ and change the Value Data from 1 to 0 Exit regedit and reboot the computer Now when you click on the computer (using My Network Places) you are trying to get the shared files from the message will not appear and you can access the shared files." sakset fra http://www.computing.net/networking/wwwboa...orum/25769.html Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 bra det løste seg. Og godt at du legger en link med, slik at om andre får problemet kan de finne svar her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå