Gå til innhold

[LØST]Får ikke tilgang til filene på filserver

Anbefalte innlegg

Jeg har en filserver, men når jeg går på \\"filservernavn" på andre maskiner en filserveren får jeg opp at jeg ikke har rettigheter til å åpne den. Men jeg har et nettverksbokstav som er mappet opp til samme filserver, den fungerer helt greit.

Filserveren kjører på Windows XP, hva kan være galt?

Edit: Bør legge til at \\"filservernavn" fungere fint fra filserveren

Endret av robiwan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så enkelt som at du må ha tilgang til den delte ressursen.

På sharing\Permissions saken, slett alle bortsett fra Everyone, og pass på at "Allow | Read" er den eneste som er haket av, ikke huk av deny på noen.

Vær også obs på at Windows XP Proffesional kan maks ha 5 brukere koplet til maskinen på denne måten.

Lenke til kommentar

YES! Jeg fant en løsning. Skulle noen være så uheldig å få samme problem:

"Section 2

When you double click on the computer (in My Network Places/Workgroup) that you are trying to access the shared files from you may get this message:

You might not have permission to use this network resource. Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions

Access Denied

If you see this message the following should be done on the computer containing the shared files:

Click START

RUN

Type regedit and press enter

Now find the following key - HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa

Double click on ‘restrictanonymous’ and change the Value Data from 1 to 0

Exit regedit and reboot the computer

Now when you click on the computer (using My Network Places) you are trying to get the shared files from the message will not appear and you can access the shared files."

sakset fra http://www.computing.net/networking/wwwboa...orum/25769.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...