kimla Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Hei. Jeg lager en webside: http://www.kjopogselg.no. (Er kanskje noen her som husker det fra way back ) Jeg har fått opp selve forsiden, og det rent tekniske fungerer, men jeg er utrolig dårlig på selve designen med fargevalget, linjer, oppstilling osv. (skal konsentrere meg om resten av siden når jeg får designet på forsiden ferdig). Det jeg egentlig trenger er forslag til hvordan dette skal se ut. Jeg har veldig lyst på blåfarger generelt, lyse blåfarger, gjerne så man såvidt ser at det er blåskjær i det. Og før dere nevner det, ja, jeg vet at markedet er mettet, men nå har jeg laget denne siden, så den diskusjonen trenger vi ikke å ta Og at navnet er kjopogselg.no istedenfor f. eks. bruktbilsalget.no eller liknende trenger vi heller ikke å ta. Det blir kanskje mulighet for andre typer salg etterhvert, men for nå sier vi bare at mulighetene skal være åpne . Ellers lurte jeg på dette med forum da. Jeg har lekt litt med denne tanken, men vet ikke om dette er en bra ide. Faren ligger jo i at folk kanskje linker til en annonse på siden, og så sier masse stygt om eieren eller om bilen, noe som kanskje gjør at folk ikke vil legge ut annonsen sin i frykt om at en eller annen skriver noe avskrekkende (selv om selger er i godt sinn, og ikke har lyst til å "lure" noen, det kan også hende at kjøper har fått feil oppfatning). Isåfall må det skrives et grundig regelverk som motgår dette. På den andre siden så har jeg veldig lyst til å starte et lite community som spiller på dette med ærlighet og kameratskap når det gjelder kjøp og salg av bruktbil. Å kjøpe og selge bruktbil kan for mange være en litt skremmende affære, og det er godt å komme til et sted der de får hjelp og støtte fra andre, bare at det er ikke selve prisen det skal være snakk om, men heller regler, muligheter, "hva burde jeg sjekke"-spørsmål ol. Men i første omgang er det selve designen som gjelder. Så hvis noen av dere har innspill dere føler bidrar til utviklingen av siden på en positiv måte så ikke nøl med å skrive! Det er også mulig, hvis noen er interesserte, i å motta css-filene og leke dere med de til dere finner noe dere kunne ha vært fornøyde med selv. Så laster jeg de opp til siden (tar backup av mine gamle selvfølgelig), og så kan brukerene her se om de likte det og komme med innspill på det. Isåfall er det bare å sende en PM. Og forresten, jeg vet adsense-annonsene er irriterende, men inntil jeg finner en annen inntektskilde så må de nok forbli der. Men dere må gjerne komme med innspill på hvordan de skal se ut, og hvor de burde være. Jeg har opprettet samme tråden på bildelen av forumet for å få meningene fra de virkelige bilfreakene som kan dette med bil, og hvordan de vil at det skal sees ut designmessig. Håper på god respons derfra også. Håper jo at dette skal bli en side som skal hjelpe folk i tillegg til å være et sted for kjøp og salg av biler. Takker for, og håper på, masse svar Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 langt innlegg du hadde der, nesten jeg ikke gadd å lese alt:P oki vist de annonsene må være der gi de ivertfall litt margin så de kommer litt vekk fra hoved delen. ellers så det veldig rotete nå ble lett forvirret. alle feltene under fritekst må få litt mer luft. vis at det som står over er hva det gjelder kanskje derfor kan fra/til være litt mindre så det som står over ser mer viktig ut. samme gjelder når du har trykket på en av de under 5 siste eks: Kilometerstand: 126000 Motor: 2.0t Innlagt: 26/8-06 kl. 19:59 vis hva som er hva så de ikke smelter sammen de boksene under 5 siste kan bli litt mindre iogmed at det er lite innhold der. og når jeg valgte en bil og trykte kjøp og selg forsvant alt untatt menyen. og boksen rundt alt forsvant når jeg trykket på en av de under 5 siste. *rotete* men håper det var til litt hjelp Lenke til kommentar
kimla Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) langt innlegg du hadde der, nesten jeg ikke gadd å lese alt:P oki vist de annonsene må være der gi de ivertfall litt margin så de kommer litt vekk fra hoved delen. ellers så det veldig rotete nå ble lett forvirret. alle feltene under fritekst må få litt mer luft. vis at det som står over er hva det gjelder kanskje derfor kan fra/til være litt mindre så det som står over ser mer viktig ut. samme gjelder når du har trykket på en av de under 5 siste eks: Kilometerstand: 126000 Motor: 2.0t Innlagt: 26/8-06 kl. 19:59 vis hva som er hva så de ikke smelter sammen de boksene under 5 siste kan bli litt mindre iogmed at det er lite innhold der. og når jeg valgte en bil og trykte kjøp og selg forsvant alt untatt menyen. og boksen rundt alt forsvant når jeg trykket på en av de under 5 siste. *rotete* men håper det var til litt hjelp 7964382[/snapback] Alle konstruktive svar er til hjelp vet du! Og flott at du gadd å lese Vel, får starte med begynnelsen da: "oki vist de annonsene må være der gi de ivertfall litt margin så de kommer litt vekk fra hoved delen. ellers så det veldig rotete nå ble lett forvirret": Endret og gitt 10px pusterom. "alle feltene under fritekst må få litt mer luft.": gitt 7px pusterom her. "vis at det som står over er hva det gjelder kanskje derfor kan fra/til være litt mindre så det som står over ser mer viktig ut.": Ga "overskriften" og fra/til størrelse 9px, og "overskriften" bold. "samme gjelder når du har trykket på en av de under 5 siste": Konsentrerer meg i førsteomgang med forsiden, kan style resten av siden etter verdier fra forsiden når jeg får den ferdig "de boksene under 5 siste kan bli litt mindre iogmed at det er lite innhold der.": Mener du boksene med teksten inni (Ford Explorer, 45000kr, 244000km, 1994-mod)? Jeg har lyst til å ha boksene der, de gjør det lettere å se hvilket bilde som tilhører, samt at det er fint med bakgrunnsfarge-endring når man holder musa over (etter min mening hvertfall ). Kan heller sette teksten i midten eller noe, kom med tilbakemeldinger . Hva er egentlig css-taggen for å valigne tekst? "og når jeg valgte en bil og trykte kjøp og selg forsvant alt untatt menyen. ": Søkte du på en bil som var i databasen, eller søkte du på noe som ikke var lagt til av annonser? Skjønte ikke helt... "og boksen rundt alt forsvant når jeg trykket på en av de under 5 siste.": Resten av designet på siden skal opp etter at jeg er fornøyd med forsiden. Endret 17. februar 2007 av kimla Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 mye bedre synes jeg da. valign med css les litt her Lenke til kommentar
kimla Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Klarte selvfølgelig å ødelegge oppsettet litt nå da, og så må jeg gå... Men skal prøve å få det fikset i kveld, hvis ikke blir det i morgen. Ha en fortsatt fin fredag alle! Lenke til kommentar
kimla Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Update: Nå har jeg lagt noen av søkealternativene i bredden istedenfor i høyden, så blir ikke så langt å scrolle ned til topp 5. Tror det blir bedre Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 jeg synes det var bedre før vet ikke hvorfor nå ble det bare rart. Lenke til kommentar
attach Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Hvis du har ambisjoner så må du bygge opp en side med sterkere identitet. Lenke til kommentar
kimla Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 jeg synes det var bedre før vet ikke hvorfor nå ble det bare rart. 7968241[/snapback] Faktisk, når jeg ser på den i dag så ser det litt rart ut... Får se ann litt. Hvis du har ambisjoner så må du bygge opp en side med sterkere identitet. Kan du utdype det litt? Lenke til kommentar
kimla Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Update: endret oppsettet litt til. KM, Pris og Årsmodell står til høyre for modell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå