Gå til innhold

Et eget HipHop forum.

Ville du benyttet deg av en HipHop kategori?  

264 stemmer

1. 1. Ville du benyttet deg av en HipHop kategori?

• Ja
      70
    • Nei
      179
    • Ingen formening/vet ikke
      15

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Folk REGISTRERTE seg bare for å stemme i pollen. Det sier sitt om hvor HipHoppere har i bunn og grunn lyst å diskutere.

8066931[/snapback]

Om vi trekker ifra de 15-20 hiphopbrukerne som alt er på dette forumet, kan det ikke være så mange som har registrert seg for å stemme allikevel.

Lenke til kommentar
Vel jeg tror vi alltid får pepper når vi starter nye emner, mange sier bare: "hvorfor ikke ta dette i den store Hip Hop tråden?"

Hvis dere får pepper for det så tar det opp med musikkmodden(cun). Dere har akkurat like rettigheter til å poste som alle andre der.

Jeg kommer til å diskutere her fortsatt, men ikke i noen stor grad på HipHop fronten. Den tar jeg heller på VGD da.

8066931[/snapback]

Her har vi en kjerne i problematikken. Det er først og fremst brukerne som skaper forumet, ikke omvendt. Hvis du vil forandre forumet, start med deg selv. Bidra med mer om hip hop i musikkforumet!

8067019[/snapback]

Amen!

Lenke til kommentar
Vel jeg tror vi alltid får pepper når vi starter nye emner, mange sier bare: "hvorfor ikke ta dette i den store Hip Hop tråden?"

Skulle egentlig likt å se et eksempel på dette, annerledes enn kommentarer som alle musikkgrupper får (ta det i backstage, ta det i trancetråden, ta det i jazztråden osv.)

Tråden til Yeyo har jo ikke fått en eneste slik kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=724165

Lenke til kommentar

-Nyhus-: Nå, hiphop og andre ikke-rock sjangere fikk en del dritt før, desverre. Dette er faktisk sant. =/

MEN:

Ting har bedret seg.

OG

Vi har vår heltemoderator cun som kan hjelpe hvis det blir problemer.

:)

Lenke til kommentar
-Nyhus-: Nå, hiphop og andre ikke-rock sjangere fikk en del dritt før, desverre. Dette er faktisk sant. =/

MEN:

Ting har bedret seg.

OG

Vi har vår heltemoderator cun som kan hjelpe hvis det blir problemer.

:)

8085284[/snapback]

Riktig det, men vi må da virkelig vurdere ut ifra slik ting er nå. Etter at Cun besudlet alle som trollet, har alt forbedret seg.

Lenke til kommentar

De siste ukene nå har det blomstret opp med hip-hop snakk på forumet. Jeg synes i hvertfall vi kan prøve å ha det slik en stund for å se om det fungerer. Det virker jo at det er fult mulig å ha diskusjoner i flere sjangere i samme kategori per i dag.

Så kan vi heller diskutere og se "Hvordan det gikk" og heller vurdere kategorien om et par måneder? (Bare et forslag.)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Har fulgt med stort sett daglig på antall emner som diskuteres i musikkategorien og jeg har inntrykk av at det er alt for mange. Er man vekke to dager vil man risikere å måtte bla både tre og fire sider bakover for å få med seg trådene (ved bruk av standard innstilling). Bare i går var det 33 aktive tråder og det var langt fra den mest hektiske dagen.

Jeg hadde blitt gal av det om det var i politikk eller Filmdelen av forumet, hvor jeg pleier å få meg en daglig sjekk. Selv anser jeg at når en kategori går over standardinnstillingene (25 tråder pr side) så og si hver dag, og spesielt når den gjør det med god margin, så er det for mye.

Nå betyr ikke det nødvendigvis at det derfor er riktig å splitte ut HipHop, men det forteller meg at en kategori pluss de to underkategoriene som allerede eksisterer begynner å bli i tyngste laget. Det er kanskje på sin plass å starte en diskusjon rundt kagetgorien generelt sett for å se på hvordan den kan møte utfrodringen med større og større mengde med tråder og diskusjoner. :)

Lenke til kommentar

Status? 45 stykker er en god del, det er rundt 30 % av de som har stemt.

Har fått god respons på det av HipHop tråder som er lagd, utenom visse mennesker som henviser til HipHop tråden og lurer på hvorfor vi ikke kunne postet det der.

Lenke til kommentar
Status? 45 stykker er en god del, det er rundt 30 % av de som har stemt.

Har fått god respons på det av HipHop tråder som er lagd, utenom visse mennesker som henviser til HipHop tråden og lurer på hvorfor vi ikke kunne postet det der.

8166264[/snapback]

Det er over dobbelt så mange som er negative til forslaget... ;)

---

Dotten (og til andre mod): Hvis det skal lages flere kategorier burde jo det ble lagd en egen poll på hva evt. en slik kategori skulle inneholdt (f.eks. HipHop, Metal, Rock, Pop, VG-Lista, Klassisk etc...)

Lenke til kommentar
Det er over dobbelt så mange som er negative til forslaget... ;)

Haha, har du lest hva Dotten skrev tidligere i tråden? Det handler om hvor mange som vil ha forumet, ikke hvor mange som IKKE vil bruke det.

Herregud, tror du at det er fler som VIL bruke Speilrefleks forumet enn folk som IKKE vil bruke Speilrefleksforumet eller? :!:

---

Dotten (og til andre mod): Hvis det skal lages flere kategorier burde jo det ble lagd en egen poll på hva evt. en slik kategori skulle inneholdt (f.eks. HipHop, Metal, Rock, Pop, VG-Lista, Klassisk etc...)

Diskutert som Thendrup sier, tross alt så er dette en diskusjon om et HipHop forum, ikke et sted så alle andre kan jumpe inn å snakke om andre forum, lag et emne om det.

Les igjennom tråden for mer info før du poster :thumbup:

Endret av Yeyo
Lenke til kommentar

Hvis du ser på Digital Speilrefleks som du drar opp her... se faktisk hvor mange som faktisk poster der i løpet av en dag... det er en liten prosentdel i forhold til medlemmene forumet har riktignok, men i tillegg til at det er en viktig kategori innen forumet til Akam så har den også ganske god aktivitet.

Jeg tviler ikke på at et hiphop forum vil ha noen innlegg i løpet av en dag, men det er vesentlig mindre enn f.eks. en egen kategori for metal vil ha. Derfor så synes jeg dette er feil ende å starte i for å opprette kategorier... men som sagt, om det blir en kategori for hiphop så har jeg ingenting vondt å si om det, men det er kanskje andre som er mer "trengende".

Jeg vil jo si at 150 positive stemmer burde jo være et minimum, da ikke alle som stemmer positivt til bruke det.

Lenke til kommentar

Vi vil gjerne gi best mulig tilbud til alle musikkelskerne der ute. Selv om kvantitet og kvalitet nok henger litt sammen når det kommer til et diskusjonsforum så er vi først ute etter å ha flest brukere som bidrar med kvalitetsheving. Ikke bare flest brukere.

Musikkmiljøet er et av de største miljøene her på forumet. Vi må ta vare på våre gode brukere. Vi vil se det litt ann og så starte en egen tråd hvor en generell brainstorming på hvordan vi best mulig kan gi det optimale tilbud til alle musikkelskerne der ute, uavhengig av sjanger :)

Bare fortsett med å komme med argumenter angående HipHop, så vil vi etterhvert se på musikkategorien som helhet. Jeg håper brukere kan være litt tålmodige, man tar ikke en beslutning over natten her.

Lenke til kommentar
Hvis du ser på Digital Speilrefleks som du drar opp her... se faktisk hvor mange som faktisk poster der i løpet av en dag... det er en liten prosentdel i forhold til medlemmene forumet har riktignok, men i tillegg til at det er en viktig kategori innen forumet til Akam så har den også ganske god aktivitet.

8171861[/snapback]

Ikke bry deg om kommentaren hans ang. speilrefleksforumet. Han vet ikke hva speilrefleks er engang, noe jeg vet da jeg kjenner han personlig - ikke et personangrep, og han har brukt "om det finnes et forum for speilrefleks, skulle det bare mangle å ha et for hiphop" som argument en stund nå. Selv klarer jeg ikke skjønne hvorfor han ikke forstår at speilrefleks er en større del av kamerakulturen enn hiphop er av musikk. Men det får bare være.

Haha, har du lest hva Dotten skrev tidligere i tråden? Det handler om hvor mange som vil ha forumet, ikke hvor mange som IKKE vil bruke det.

Det dotten sier der er uansett tullete i mine øyne. Selvfølgelig betyr det noe hva medlemmene mener om forumet, og meningene endrer seg med forumet. Så om 150stk er negative til et slikt forum og 50 er positive, ville dotten få 50 glad og 150 sure. Jævla dårlig bytte i mine øyne. Men den vinkelen nekter han vist å se.

Lenke til kommentar

Spørsmålet står vel "Ville du brukt et HipHop forum" ikke, "Blir du sur eller glad hvis det kommer et Hiphop forum"

Tror forresten at HipHop er en større del av Musikk enn speilrefleks er for kamera. Og MUSIKK er større for et forum enn et KAMERA.

Lenke til kommentar
Det dotten sier der er uansett tullete i mine øyne. Selvfølgelig betyr det noe hva medlemmene mener om forumet, og meningene endrer seg med forumet. Så om 150stk er negative til et slikt forum og 50 er positive, ville dotten få 50 glad og 150 sure. Jævla dårlig bytte i mine øyne. Men den vinkelen nekter han vist å se.

8183274[/snapback]

Nå spør vi ikke om man er positiv eller negativt innstil til et slikt forum. Så når det er snakk om å nekte å se noe så er det nok du som unngår å se hva pollen handler om, siden du her har misforstått fullstendig ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...