Gå til innhold

Et eget HipHop forum.

Ville du benyttet deg av en HipHop kategori?  

264 stemmer

1. 1. Ville du benyttet deg av en HipHop kategori?

• Ja
      70
    • Nei
      179
    • Ingen formening/vet ikke
      15

Anbefalte innlegg

Siden det tross alt er en "Cultural Movement" som det står på genseren min  :ph34r:

7964819[/snapback]

Og det er ikke Metal, Goth og Punk?

Hvorfor får ikke de og egne forum?

Metallerne var slemme med gotherne før, hva hvis de fortsatt er sånn? Gi gothmusikken og kulturen eget forum!

Merk at HipHop-tråden er i Musikkdelen, som igjen er i Kulturdelen. Så jeg ser ikke hva dere har å klage på. Om dere vil ha en egen hiphop-dansetråd og en egen hiphop-lyrikktråd eller noe slikt, så lag det. Moddene er aldri innom musikk uansett, tror ikke dere ville fått de største problemene.

Men eget forum? Da går det ikke lang tid før alle andre begynner å skrike.

"Vi vil ha eget Britney Spears-forum!"

"Vi vil ha eget Metalforum"

"Vi vil ha eget Punkforum"

Ja.. Dette kan være starten på noe storslått.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er greia med å gjenta utdiskuterte argumenter? ;)

8050014[/snapback]

Jeg tror det er et komplott for å få meg til å få grå hår :wee:

Men mer seriøst: På VGD er det ca 4-5 aktive tråder hver dag. Om vi skulle få til det samme her så blir det fortsatt litt lite for en egen kategori (selv om vi har mange kategorier med så lav aktivitet). Det er ikke helt heldig og skal noe skilles ut så bør det være mer aktivt enn det.

Ellers: Når det kommer til musikk-kategorien så er det kun en håndfull (3-4) andre kategorier på dette forumet som ser ut til å ha flere aktive tråder hver dag. Det vil si at det er mye aktivitet og man bør etterhvert vurdere om noe må gjøres, spesielt om det øker på.

Men det kan godt være vi kan finne en løsning som er både i pose og sekk. Selv mener jeg man bør avvente litt før man tar en avgjørelse i denne saken her og undersøke litt mer. :)

Lenke til kommentar
Du trekker frem at det blir færre "hip-hoppere"

8048783[/snapback]

Nei, det blir ikke færre hiphoppere. Jeg har kun sagt at det ikke er aktivitet nok slik ståa er nå til å holde i livet et helt eget forum for hiphop. Selvfølgelig er det mulighet for flere, men det er for dumt å lage underforum i hytt og gevær fordi vi "muligens" får nok medlemmer til å drive det en gang i framtida.

Dessuten; vi VET at det er interesse og personer nok som ville tatt del i en hip-hop -kategori

Det er feil. Det er lite hiphopaktivitet på dette forumet, og ikke på langten mange nok medlemmer til å holde i livet en hel forumdel.

Lenke til kommentar

Det jeg mente er at det er interesse nok på et forum som VGD, hvis de klarer å få det til, vil jeg anta at interessen lurer her og. I følge avstemningen viser dessuten at 28 medlemmer så langt av dette forumet ville benyttet seg av en kategori.

Det er kanskje lite "hip-hop" -aktiviet her, men hvorfor ikke prøve å legge forholdene bedre til rette for å se hva som skjer. Hvis beslutningen på denne saken skulle bli en "Hip-hop" -kategori, kunne vi sett hvordan aktiviteten var etter en 30 dager, om det da ikke var aktivitet nok kunne vi revurdert kategorien.

Jeg kjempet lenge med Gamer.no for å få på plass en "Total War" -kategori, deres krav var at det skulle være en god nok aktivitet i antall emner om spillet før en egen kategori under "Spillforum - for de mest omdiskuterte". Vi klarte aldri å få på plass denne aktiviteten.

Men etter mye diskusjon klarte vi å få en 30 dagers prøvetid, etter denne prøvetiden var gått, var det plutselig 100 emner om spillet, de siste 30 dager, hvorav 10 var svart i samme dag. (Jeg kan ikke bevise det gjennom sikre kilder, men jeg merket meg dette, og sendte og en PM til TST for å hære om det fortsatt ville være en kategori der, aktiviteten var stor nok og det fikk sin egen kategori.)

Jeg har og merket en liten oppgang i antall aktive brukere i kategorien, og minst 5 brukere postet sitt første innlegg der.

Aktiviteten der har vært varierende, men det er fordi et spill har dalingsperioder. "Hip-hop" er mye større og det vil hele tiden være aktuelt å snakke om det. Nye ting kommer hele tiden.

Selv om det ikke er snakk om noen nedgang, men at aktiviteten har vært lav i en lengre periode, holder jeg på mine arguementer. Du har et godt poeng når det gjelder at en ikke kan lage haugevis av kategorier fordi det kan skje en oppgang. Men dette er en vurderingssak, en må ta flere forhold med i betraktningen og en må kunne vite omtrent hvor sikre en er på stor nok økt aktivitet det blir på en skala fra 1 til 10 på x antall dager og/eller uker. Hvis en skulle velge mellom en kategori til "Hestesport", "Treningsbenker" og "Hip-hop" ville vi nok vært mest sikre på "Hip-hop", selv om miljøene og interessen for det kan være like stor må en for eksempel tenke på at de som driver med hestesport mest sannsynlig uantsett ikke ville benytte seg av dette forum, eller bruker like mye tid på internett, bortsett fra allerede eksisterende medlemmer som måtte ha ønsket om det.

Jeg må på skolen, to be continued! ...maybe.

Lenke til kommentar
Lost-Norge er helt klart å foretrekke for en lostentusiast fremfor vår egen tv-seriekategori. Det samme går nok for endel musikkinteresserte, spesielt de som holder seg til en sjanger.

Hva med de som er åpent for alt?

Så fort som vi får [sett inn sjanger her] så forsvinner denne gruppen fra musikk-delen.

For å ikke virke for anti-hiphop må jeg forresten nevne at det er splittelsem av musikkdelen som provoserer meg. (Å legge til en undersjanger er uansett en splittelse av denne, uansett hvordan man vender og snur på det.)

Hvis det var så mye aktivitetet i musikkdelen at det ikke var plass til at de forskjellige gruppene(sjangerene) kunne være på et sted så hadde jeg heller vært for splittelse.

Men dette er ikke situasjonen per i dag.

Når det kommer til argumenter, for å liste opp:

For å svare:

"Det gjør det mer attraktivt for HipHop entusiaster"

Eneste som gjør at det ikke er så attraktivt som det ellers hadde vært er at hip hopperne rett og slett ikke er aktive nok. Blir det aktivitet så blir det attraktivt.

"Det vil matche tilbudet VGD kan gi (egentlig gjøre det bedre siden kvaliteten på innleggene her inne er langt bedre)"

Jeg synes det er nettopp det at vi har en felles musikkdel for alle musikkinteresserte(hiphop, trance, rock, osv..) som nettopp gjør Diskusjon.no's musikkforum mye bedre enn andre.

"Det vil avlaste musikkforumet"

Trenger det avlastning? (Ikke slik jeg ser det.)

"Det vil gjøre det enklere å søke på diskusjoner"

Joda, det vil det bli. (Selv om jeg synes det ikke er så alt for vanskelig å søke slik som det er nå.)

"Det vil åpne for mer nyanser og flere diskusjoner."

Det er nettopp det det vil sette en stopper for. Nå får man ghettoer for hiphopperne og en for "de andre". Hiphopperne vil holde seg til sin kategori og interaskjson med "de andre" vil bli mindre. Altså, i hiphop-stedet så vil alle typiske hiphop meninger komme fre, i det andre stedet vil typiske meninger fra de komme frem. Nyansene vil forsvinne og drukne i dette.

"Det vil komme nye brukere til forumet"

Mulig at en slik forandirng vil lage litt blest. (Egentlig, denne diskusjone i seg selv har vel trukket litt folk? =)

"Potensilet vil det øke bredden på forumet innen musikk"

Mulig. Men på bekostning av at det splittes fra, og hva er poeng med bredde hvis man setter de delene som gjør ting breiere for seg selv? (jmfr. innvandringspolitikk i norge... ; )

"Det vil være lettere å trekke til seg kompetente brukere på forumet"

Mulig.

"Det er bevist gjennom VGD at det er et stort HipHop miljø på nett, men vi finner de ikke på Diskusjon.no, de velger konkurerende forum. Noe som selvfølgelig ikke er ønskelig for å ivareta kvaliteten og bredden her."

Miljøet er bare velkommen. Men jeg synes miljøet burde komme før utvidelsen. (Slik som er blitt gjort med alle andre kategorier.) Og ikke minst: utvidelsen burde bare komme hvis nødvendig.

Igjen sier jeg til hiphoppere: bare bruk musikkforumet. Det er ikke et purt rocke/metallforum. Hvis dere bruker det så blir det aktivitetet der. (og det er ingen regler som sier at dere må holde dere til hiphop-tråden.)

-----------------------------------------

Jeg skal gi dere at det er det er argumenter for, selvfølgelig! Men jeg synes forsatt nei-siden veier tyngst. Intill det er så mange i musikkdelen at det ikke er plasss de gruppene der lenger så ser jeg på det som unødvendig og negativt å splitte den opp eller lage underkategorier for undersjangere.

Jeg er forresten uenig i at det bør være en indivuduell vurdering. Det er umulig. En må uansett ta i betraktning at dette har innvirkning og sammenheng med musikkategorien. Kanskje ikke det automatisk skal bli metall/rock/goth/whatever-kategori av at hip hop blir opprettet. Men det blir det naturlige, og jeg kan love deg at det kommer til å bli opprettet tråd og opprop for at det skal skje så fort som det kommer en undersjanger. (Folk kommer til å se fult så mye poenget med å ha denne brede "åpen for alle sjangere" musikk-delen når en har undersjanger-deler uansett.)

Et lite forslag til hiphoppere: Hva med å prøve å verve hiphoppere til Diskusjon.no. Å faktisk diskutere på musikkdelen. Hvis det skulle vise seg at det ble for mange brukere så kunne dere heller fått en egen del.

Og det er ikke Metal, Goth og Punk?

Hvorfor får ikke de og egne forum?

De kan det.

Hvis [sett in gruppe her] starter en tråd som dette og argumenterer for sin kategori så kan de nok det de og.

Men jeg deler alikevel bekymringen din for utviklingen. Det fine med dette forumet var at det hadde et generell musikk del, og ikke bare masse splittede kategorier.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
For å ikke virke for anti-hiphop må jeg forresten nevne at det er splittelsem av musikkdelen som provoserer meg. (Å legge til en undersjanger er uansett en splittelse av denne, uansett hvordan man vender og snur på det.)

Hvis det var så mye aktivitetet i musikkdelen at det ikke var plass til at de forskjellige gruppene(sjangerene) kunne være på et sted så hadde jeg heller vært for splittelse.

Men dette er ikke situasjonen per i dag.

Kanskje ikke i dag, men det vil bli en splittelse av kategorien i fremtiden om veksten fortsetter. Det blir uunngåelig. En enkel kategori har sine begrensninger når det kommer til antall aktive tråder.

Gikk gjennom alle kategoriene på forumet for den 27. februar. "Musikk" kom på 3. plass når det kommer til antall aktive tråder. Kun slått av "Programvare" og "Windows". Den dagen hadde den flere aktive tråder enn alle andre kategorier på diskusjon.no, med unntak av de to nevnte.

Dette er jo flott og vitner om en stor vekst og et stort musikkmiljø. Derfor må man være obs på at det ikke vokser seg for stort til å kun være i en kategori (den har strengt talt allerede fått to underkategorier).

Så om veksten fortsetter så må man se på muligheter for å dele opp. Men! Når det er sagt så er det muligheter for å få i både pose og sekk. Se f.eks. i "siste 24 timer". Her kan man velge f.eks. "kultur" og få alle aktive trådene i den kategoriern. Det kan være muligheter for en lignende løsning for "Musikk" som samler alle kategoriene i en samlet oversikt. Men dette har jeg nevnt internt, får se hva mulighetene er.

Men så må vi ikke ta sorgene/gledene på forskudd. Musikk er musikk nå og ingen avgjørelse om å dele den opp er tatt og slik blir det nok for en stund til. Men det er viktig at vi har en dialog med dere brukere på hvordan man kan møte utfordringen med en stadig voksende kategori, i tillegg til at man lytter på ønsker som er fremmet her av trådstarter.

Kanskje det er på sin plass å opprette en egen tråd om "musikk" og hvordan man kan ivareta og forbedre det man allerede har? :)

Lenke til kommentar
Et lite forslag til hiphoppere: Hva med å prøve å verve hiphoppere til Diskusjon.no. Å faktisk diskutere på musikkdelen. Hvis det skulle vise seg at det ble for mange brukere så kunne dere heller fått en egen del.

Hva er poenget? De ser at VGD har bedre muligheter, hvorfor skal de bytte forum? Jeg gidder ikke å diskutere HipHop i lengden her heller, hvis ikke aktiviteten øker = Ved et HipHop forum.

Lenke til kommentar
"Det er bevist gjennom VGD at det er et stort HipHop miljø på nett, men vi finner de ikke på Diskusjon.no, de velger konkurerende forum. Noe som selvfølgelig ikke er ønskelig for å ivareta kvaliteten og bredden her."

Miljøet er bare velkommen. Men jeg synes miljøet burde komme før utvidelsen. (Slik som er blitt gjort med alle andre kategorier.) Og ikke minst: utvidelsen burde bare komme hvis nødvendig.

Igjen sier jeg til hiphoppere: bare bruk musikkforumet. Det er ikke et purt rocke/metallforum. Hvis dere bruker det så blir det aktivitetet der. (og det er ingen regler som sier at dere må holde dere til hiphop-tråden.)

Vel jeg tror vi alltid får pepper når vi starter nye emner, mange sier bare: "hvorfor ikke ta dette i den store Hip Hop tråden?"

Lenke til kommentar
Vel jeg tror vi alltid får pepper når vi starter nye emner, mange sier bare: "hvorfor ikke ta dette i den store Hip Hop tråden?"

8062036[/snapback]

Om dere starter emner som ikke handler om musikksjangeren HipHop, er det vel greit. :)

Lenke til kommentar

Men man må nå kunne starte emner om HipHop selv om man har en samletråd også. Ellers er det litt merkelig. Er det store diskusjoner i HipHopkategorien så bør det jo også splittes ut, på lik linje med hva som praktiseres i eksempelvis Såpeboksen.

Slike tråder skal jo mer fungere som "småprat" :)

Lenke til kommentar

Hva er poenget? De ser at VGD har bedre muligheter, hvorfor skal de bytte forum? Jeg gidder ikke å diskutere HipHop i lengden her heller, hvis ikke aktiviteten øker = Ved et HipHop forum.

8056332[/snapback]

Så om aktiviteten øker uten et eget hiphopforum så gidder du fortsatt ikke diskutere her?

Det blir sagt til tider i metalltråder også det. Stopper ingen. Dessuten synes jeg det blir feil å klandre forumet og brukerne på forumet, fordi hiphopsamlingen her inne ikke lager nye tråder. Se bare på en av trådene yeyo lagde i musikkforumet, ble ikke klaget der. Endel svar fikk han også.

Lenke til kommentar
Så om aktiviteten øker uten et eget hiphopforum så gidder du fortsatt ikke diskutere her?

Du har valget mellom VGD med nok HipHop brukere og et eget forum. Eller Diskusjon.no uten noe eget forum men en liten tråd. Hva tror du folket velger? Men JEG ønsker at Diskusjon.no skulle hatt den aktiviteten VGD har på HipHop fronten, pga jeg mener dette er et BEDRE forum for diskusjon og debatt.

Hvordan kan man opprette lik aktivitet? Jo, ved å opprette et HipHop forum. Som da, øker HipHop diskusjon, og flere brukere kommer. Men det er min mening, og jeg er ganske sikker på mange som hadde tatt turen over fra VGD. Det ser du bare i den tråde n jeg lagde på VGD, der jeg oppfordra de til å Stemme i denne pollen. Folk REGISTRERTE seg bare for å stemme i pollen. Det sier sitt om hvor HipHoppere har i bunn og grunn lyst å diskutere.

Jeg kommer til å diskutere her fortsatt, men ikke i noen stor grad på HipHop fronten. Den tar jeg heller på VGD da.

Lenke til kommentar
Jeg kommer til å diskutere her fortsatt, men ikke i noen stor grad på HipHop fronten. Den tar jeg heller på VGD da.

8066931[/snapback]

Her har vi en kjerne i problematikken. Det er først og fremst brukerne som skaper forumet, ikke omvendt. Hvis du vil forandre forumet, start med deg selv. Bidra med mer om hip hop i musikkforumet!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...