Gå til innhold

Et eget HipHop forum.

Ville du benyttet deg av en HipHop kategori?  

264 stemmer

1. 1. Ville du benyttet deg av en HipHop kategori?

• Ja
      70
    • Nei
      179
    • Ingen formening/vet ikke
      15

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner ikke hvorfor man skale dele opp forumet slik. Det vil da blir en mye mer nyansert debatt hvis slik det er nå.

8042985[/snapback]

Ikke hvis HipHoppere og andre sjangerelskere drar til andre forum.

Ser at det var 41 aktive tråder ila gårsdagen. Det er å presse det litt faktisk. Det er så enkelt at om veksten fortsetter så blir det mer aktuelt å skille ut deler av diskusjonen (eksempelivs Metall eller HipHop). Det ble gjort med Film&Tv og det ble gjort med PRS. Musikk-kategorien er faktisk større enn både gamle Film&TV, samt gamle PRS.

Om nye kategorier i tillegg kan medføre at vi får flere musikkinteresserte brukere så er det igjen veldig positivt både når det gjelder å få frem nyanser og entusiasme.

At HipHop stort sett skal være begrenset til en tråd er ikke akkurat særlig nyansert, spesielt om det blir nok brukere som ønsker å diskutere det. Da vil jeg tro de 7000 trådene på VGD tilbyr litt mer nyanser og oversikt for HipHop interesserte, er du ikke enig? :)

Men det blir en balansegang. Faren er at det blir alt for uoversiktlig og det kan godt være at man må legge tilrette for litt mer oversikt før man evt utvider forumet ytterligere.

Lenke til kommentar

Ok, skal bare legge til noe her.

Metalheadsa på forumet er i overtall, og de er storfornøyd med musikkforumet som det er. + De sier som Nyhus at de ikke trenger noe Metal forum og at Diskusjon.no har det beste tilbudet for Metal fans i Norge (Altså forum).

Det er få HipHoppere på forumet, er ikke fornøyd med tilbudet diskusjon.no har for HipHop atm. Det er bare å se på VGD der jeg lagde en tråd om at vi trengte et HipHop forum på HW.no, og de registrerte seg her bare for at de kunne stemme. Diskusjon.no har for øyeblikket IKKE det beste tilbudet for HipHop fans i Norge.

Jeg kan så og si garantere en strøm av HipHop fans hit igjen hvis dette går i drift, en av grunnen for at jeg har diskutert mer på VGD er faktisk at HipHop forumet er der, og at jeg ikke har giddi å brukt 2 forum regelmessig.

Lenke til kommentar
Som en trofast HipHopper mener jeg at Diskusjon.no trenger et eget HipHop forum. HipHop er en kulturretning, og burde ha noe mer enn bare en tråd.

7964293[/snapback]

Er tråden blitt for begrensende?

I så fall: lag en tråd om emnet som ikke passer inn der i musikk-kategorien.

Er ikke værre.

Lenke til kommentar
Metalheadsa på forumet er i overtall, og de er storfornøyd med musikkforumet som det er. + De sier som Nyhus at de ikke trenger noe Metal forum og at Diskusjon.no har det beste tilbudet for Metal fans i Norge (Altså forum).

Det beste metall-tilbudet har Scream(metallbad) sitt forum.

Det er få HipHoppere på forumet...

Verdens dårligste argument for å gi et eget forum. Det er det omvendte argumentet som burde gi(og i fortiden har gitt) folk kategorier.

Er ikke fornøyd med tilbudet diskusjon.no har for HipHop atm. Det er bare å se på VGD der jeg lagde en tråd om at vi trengte et HipHop forum på HW.no, og de registrerte seg her bare for at de kunne stemme. Diskusjon.no har for øyeblikket IKKE det beste tilbudet for HipHop fans i Norge.

Det er INGEN formell forskjell på hvordan det er for hiphoppere og metallere på dette forumet. Det er bare en del som syter over at det er mange rockere/metallere, men det er INGENTING som hindrer noen fra å snakke om andre ting enn metall. Og fakta er at det blit hyppig snakket om andre ting enn metal som hip hop og andre ting som f.eks. trance.

Jeg kan så og si garantere en strøm av HipHop fans hit igjen hvis dette går i drift, en av grunnen for at jeg har diskutert mer på VGD er faktisk at HipHop forumet er der, og at jeg ikke har giddi å brukt 2 forum regelmessig.

Jeg vil si at problemet her er at hiphoppere ikke er aktive nok her. Og det med strømmningen, vel jeg tror ikke det vil skje så fort. Det som skal til for at det skal bli flere hiphoppere er at det blir et mer aktivt miljø.. og det er det hiphopperene selv som må stå for. Ikke noen kategorier. Det var aldri verken en metall eller rock-kategori her på forumet, men likevel kom det et slags metallmiljø her. INGENTING som hindrer dere fra å skape et hip hop miljø her(egentlig er det det allerede, så hva klager dere over?).

Hvis hiphip-"miljøet"(eller hvilken som helst annen subkultur) skulle bli så store at det ikke er plass tol dem i musikkkategorien så ser jeg heller på det som mer fornufig å splitte musikkkategorien og dele inn i kategorier. Men hiphop-miljøet er per i dag for lite til det. Muligens et for rock..., men jeg vil ærlig ikke splitte musikk delen.

Det som er så fint med musikkdelen på dette forumet(og dette er diskusjon.no nesten alene på) er at det er mange forskjellige på et sted. Metaller, hiphoppere, osv... møttes.

At HipHop stort sett skal være begrenset til en tråd er ikke akkurat særlig nyansert, spesielt om det blir nok brukere som ønsker å diskutere det.

Vel, det er den vitterlig meg ikke!

Det er like dumt som å si at metall-snakk er begrenset til Backstage - Diskuter Metall-tråden.

Det er fremmet veldig gode argumenter for et HipHop forum. Det finnes sikkert det samme for andre sjangre. Så gjelder det å finne den beste løsningen som ikke minst er realistisk.

Som hva da?

Jeg ser ikke noen argumenter hiphop har som ikke andre subkulturer ikke har.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Som en trofast HipHopper mener jeg at Diskusjon.no trenger et eget HipHop forum. HipHop er en kulturretning, og burde ha noe mer enn bare en tråd.

7964293[/snapback]

Er tråden blitt for begrensende?

8043835[/snapback]

Selvfølgelig er det begrensende for en entusiast. Se på tv-serier. På Lost-Norge kan man gå detaljert til verks og diskutere tattoveringen til Jack, betydningen av Locke sin drøm, hvem som har flottest rumpe osv i egne tråder. Det hadde aldri vært rom for å fylle opp Tv-serier kategorien med dette og noen skikkelig diskusjon ville aldri funnet sted. Det samme vil jeg tro går for både Backstage og HipHop tråden. Det er jo ikke akkurat noen fordel om man ønsker å søke seg frem til forskjellige diskusjoner når alt er slått sammen i en tråd. I den store filmtråden er det jo flere diskusjoner som går om og om igjen med et par ukers mellomrom. Tviler ikke på om det samme er tilfellet med Backstage.

Derfor blir det vanskelig å gå mer detlajert til verks og få en skikkelig oversikt over de forskjellige temaene innenfor sitt favorittemne når alt er samlet sammen i en tråd.

Men når det er sagt så må det være et stort nok antall brukere for å kunne forsvare en egen underkategori eller man må være temmelig sikre på at mange brukere vil strømme til. Musikk-kategorien pr. dags dato er ikke sprengt, så sånn sett trenger den ikke å "avlastes" enda, selv om det nærmer seg om det er diskuteres i 40 tråder hver dag. For da begynner det fort å bli stor aktivitet og trådene forsvinner i mengden temmelig fort.

Det er en vurderingssak. Det må være viktige faktorer som slår inn for at det å skille ut i en underkategori kan forsvares. Dette må vurderes nøye og det finnes både positive og negative effekter av dette.

Så diskusjonen får rulle og gå en stund til. Så får de ansvarlige vurdere det fortløpende. Det er jo andre ting som er relevant også, bl.a. hva man skal bruke resurser på :)

Lenke til kommentar

Hip hoppere kan jo diskutere tattisene til favorittrapperene sine på musikkforumet per i dag. Ser ikke problemet med det. :shrug:

En kan jo starte en tråd om hva som helst som har en sammenheng med musikk. Sammenhengen kan jo være løs.

Dette har vel blitt argumentert mot før. Sex hadde én samletråd før kategorien Sex og Samliv kom. Den er nå VELDIG populær. Jeg ville aldri trodd på forhånd at det ville blitt sånn, spesielt med tanke på utgangspunktet til forumet (svette nerder & babethtråden). Jeg vil tro at noe lignende kan skje med hip hop.

Sex og samliv er populær fordi den er (rett og slett) er fylt med tull og vas. Fjortisser som lurer på "Er det godt å suge på pupp *siklessmiley*".

Jeg liker best den generelle musikkkateogiren. Det trekker folk som virkelig er interessert i musikk.

En metallkategori kan (i værste fall) trekke: Idioter som skryter av at de er satanister og ber til satan, snakker dritt om kristne, snakker dritt om alt annet enn black metal.

En hip hop kattegori kan (i værste fall) trekke: Idioter somskryter av hvor tøffe de er med pistoler og hvor sinnsykt "gangsta" de her.

Av erfaring vil jeg si at mange "store" forum er "store" fordi de er useriøse. Bare se på Dagbladet og VG.no's fora. Diskusjon.no er det eneste store norske forumet som faktisk er seriøst. Jeg ønsker at det skal forbli slikt.

Kategorien "musikk" trekker folk som er genuint interessert i musikk(Selv om det gjerne er hiphoppere eller metallere...).

(Ting er naturligvis satt litt på spissen her. ^^)

Lenke til kommentar

Vel, det er den vitterlig meg ikke!

Det er like dumt som å si at metall-snakk er begrenset til Backstage - Diskuter Metall-tråden.

Men det er begrensende. Enkelt og greit. For en entusiast er det ikke akkurat særlig oversiktlig å ha alt i en tråd.

Jeg ser ikke noen argumenter hiphop har som ikke andre subkulturer ikke har.

8043867[/snapback]

Dette er ingen vs. konkuranse, som påpekt et dusin ganger. Det er ingen som har sagt at det er uaktuelt med andre underkategorier. Sier man ja til HipHop kan det godt være man sier ja til andre. Sier man nei til HipHop kan det godt være man sier ja til andre. Og det kan være man sier nei til alle.

Lenke til kommentar

Av erfaring vil jeg si at mange "store" forum er "store" fordi de er useriøse. Bare se på Dagbladet og VG.no's fora. Diskusjon.no er det eneste store norske forumet som faktisk er seriøst. Jeg ønsker at det skal forbli slikt.

8043944[/snapback]

Det blir ikke mer useriøst av å dele opp. Det er mangel på moderering som gjør VGD rævva.

Lost-Norge er helt klart å foretrekke for en lostentusiast fremfor vår egen tv-seriekategori. Det samme går nok for endel musikkinteresserte, spesielt de som holder seg til en sjanger.

Det er en grunn til at PRS ble splittet, det er en grunn til at Film&tv-serier ble splittet.

Når entusiaster sier at diskusjon.no ikke tilbyr dem det beste (dvs at andre er bedre) så må vi vurdere om vi kan gjøre noe for å bedre tilbudet.

Det blir naivt å tro at HipHop folk kommer til å danne et stort miljø på diskusjon.no om det finnes et bedre alternativ. Det samme går for andre sjangre. Dette er en generell regel og vi må alltid fokusere på å kunne tilby noe bedre. :)

Lenke til kommentar

Det er bare å se på den første siden i denne tråden. Trådstarter blir anbefalt å bruke hip-hop.no i stedet for at det skal bli en egen kategori her. Det har gått igjen flere steder overalt på forumet. En bruker spør om hjelp til noe, og noen anbefaler han å spørre på et annet forum som mer spesifisert til det emnet enn det diskusjon.no er.

Diskusjon.no vil ikke bli mer useriøst selv om det blir en egen hip hop-kategori. Her er det moderatorer som styrer med jernhånd som vil unngå det.

Lenke til kommentar

Litt mer undersøkelse før du legger ut påstander her. Metall-bladet scream har nemlig også egne forumer, og disse er veldig mye mer tilrettelagt metalheads enn det dette forumet er. Bare se på www.scream.no.

edit:

Og til dere som forventer at hundrevis av hiphop-entusiaster skal strømme hit fra vgd. Tror dere virkelig at de ønsker å gå i fra et såpass fritt forum, hvor det rett og slett er anarki, over til politistaten-diskusjon.no? Jeg vedder min venstre testikkel på at om disse kommer, vil mange av de forsvinne når de møter alle reglene på dette forumet. Her er det nemlig ikke frihet til å spamme rundt, slik som det er på vgd.

For du skjønner dotten, at alle de du beskriver som musikkentusiaster er ikke mer en vanlige mennesker som liker å skrive lette raske kommentarer, som ikke alltid passer innen for reglene her på forumet. Men om disse ville forsvinne herifra, ville jo bare være flott for oss andre. Men om alle kameratene til de seriøse forsvinner, stikker nok de også.

Jeg vil uansett gjerne få høre de gode argumentene for et hiphop-forum som du skrev om Dotten, og jeg vil få høre hva de er og ikke få kommentaren ang. vs diskusjonene dine. Det er ikke de jeg spør etter. Jeg vil gjerne også at du skal forklare hvorfor disse argumentene er viktigere enn de som ville være for at en hvilken som helst annen kultur skulle få et eget forum.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
For du skjønner dotten, at alle de du beskriver som musikkentusiaster er ikke mer en vanlige mennesker som liker å skrive lette raske kommentarer, som ikke alltid passer innen for reglene her på forumet. Men om disse ville forsvinne herifra, ville jo bare være flott for oss andre. Men om alle kameratene til de seriøse forsvinner, stikker nok de også.

Sorger tar man ikke på forskudd. Å stigmatisere eventuelle brukere fra VGD ser jeg lite poeng i.

Jeg vil uansett gjerne få høre de gode argumentene for et hiphop-forum som du skrev om Dotten, og jeg vil få høre hva de er og ikke få kommentaren ang. vs diskusjonene dine. Det er ikke de jeg spør etter. Jeg vil gjerne også at du skal forklare hvorfor disse argumentene er viktigere enn de som ville være for at en hvilken som helst annen kultur skulle få et eget forum.

8044356[/snapback]

Nok en gang, for å kommentere det jeg har uthevet: Dette er ingen vs. diskusjon. Det er absolutt ingen, jeg gjerntar ingen og jeg gjentar ingen av som har sagt det er viktigere å få et HipHop forum, så folk kan gjerne rulle inn når det gjelder slike påstander. Det er en enorm stråmann som ødelegger hele diskusjonen. Skal jeg gjenta igjen? Å sette sjangerne opp mot hverandre er for oss som tar avgjørelen irrelevant (hva andre så måtte mene om akkurat det er også irrelvant, det er de som tar avgjørelsen som avgjør hva som er relevant eller ikke). Å opprete kategori for en sjanger gjør ikke automatisk det riktig å opprette kategori for en annen sjanger! (Dette er påpekt tusen ganger, med både eksempler fra andre steder på forumet og med bruk av sunt bondevett. Det er helt utrolig at det må påpekes igjen og igjen). Det kan fort bli til at det blir nei til HipHop kategori og ja til en annen og vice versa (også påpekt før)

Men bare for å gjenta igjen: Dette er ingen vs diskusjon! Jeg fatter ikke at folk skal dra dette inn i annethvert innlegg når dette har blitt avklart av meg i så og si hvert eneste innlegg jeg har skrevet. :)

Når det kommer til argumenter, for å liste opp:

Fordeler:

• Det gjør det mer attraktivt for HipHop entusiaster
  • Det vil matche tilbudet VGD kan gi (egentlig gjøre det bedre siden kvaliteten på innleggene her inne er langt bedre)
  • Det vil avlaste musikkforumet
  • Det vil gjøre det enklere å søke på diskusjoner.
  • Det vil åpne for mer nyanser og flere diskusjoner.
  • Det vil komme nye brukere til forumet
  • Potensilet vil det øke bredden på forumet innen musikk
  • Det vil være lettere å trekke til seg kompetente brukere på forumet
  • Det har potensialet til å bedre kvaliteten i kategorien
  • Det er bevist gjennom VGD at det er et stort HipHop miljø på nett, men vi finner de ikke på Diskusjon.no, de velger konkurerende forum. Noe som selvfølgelig ikke er ønskelig for å ivareta kvaliteten og bredden her.

Forutsetningene som må ligge til grunn for et ja/nei:

• Det er nok eksisterende brukere til å forsvare en slik kategori, eller vi må være temmelig sikre på at et slikt tiltak vil trekke til seg mange nok nye brukere.

Og/Eller:

• Pågangen og aktiviteten i Musikk-kategorien er såpass stor at det blir uoversiktlig, noe som gjør det nødvendig å avlaste ved å splitte ut til en eller flere underkategorier.

Ulemper ved å skille ut:

• Selv om det for den gjeldende kategorien vil åpne seg lang flere nyanser og muligheter så vil det med for mange egne kategorier gjør forumet for uoversiktelig.
  • For musikkinteresserte i flere sjangre så blir det knotete å ikke ha alle sjangrene i en kategori.
  • Det kan frata musikk generelt-kategorien bredde
For å avslutte: De nevnte punktene er ofte veldig generelle og kan gjelde for mange sjangre og kategorier på dette forumet. Jeg mener ikke pkt 2 i forutsetningene er gjeldende pr dags dato (men det kan snart bli det om økningen fortsetter). Pkt. 1 er usikker. Det er ikke noe poeng å opprette en egen kategori om vi tror kun 50 mennesker vil benytte seg av den og det ikke ser ut til at det kommer nye til.

Når det kommer til ulemper, jeg påpeker dette igjen. Så les dette ti ganger så kanskje det går inn for folk (så jeg slipper å si det i flere innlegg): Det er ikke noe argument mot en HipHop kategori at "Jammen den og den kategorien må da også bli egen kategori". For der er det ingen logikk. At HipHop blir opprettet legitimiserer ikke automatisk (legg merke til dette ordet) at en hvilken som helst annen sjanger skal få sin kategori. Og sier vi nei til en HipHop kategori så betyr ikke det automatisk at vi lukker døren for andre kategorier (som eksempelvis Metall).

Dette blir en individuell vurdering.

Og jeg påpeker: Ingen avgjørelse er tatt (den er ikke for meg å ta, men for forumstyret). Og det vil sikkert ikke bli tatt noen avgjørelse med det første heller.

Men spar oss for vs diskusjon. Vi bryr oss ikke om det. Opprett en egen tråd hvor man diskutere hvordan man kan forbedre tilbudet til Metallentusiastene her inne og den vil oppleve den samme seriøse vurdering som denne tråden. Det er ikke nødvendig å kapre denne tråden for det. Så enkelt er det.

Så anbefaler jeg folk å lese over dette innlegget igjen og igjen, slik at man unngår misforståelser eller får inntrykk av at vi behandler HipHop bedre en Metall. Spar oss for den "paranoiaen", for det er ikke tilfellet :)

Lenke til kommentar

Wow, du ga meg nesten kun det jeg ba deg om å ikke gi.

For å kommentere fordelene du har skrevet opp. Disse fordelen kunne du satt for et hvilket som helst tema. Du kunne skrevet nøyaktig det samme, bare byttet ut hiphop med treningsbenker, og det ville ha like mye betydning. Dessuten ville det bli like idiotisk å sette treningsbenker som et underforum for sport, isteden for å la alt være i et forum.

Lenke til kommentar

8045813[/snapback]

Han ga deg nøyaktig det du ba om. La oss se:

Jeg vil uansett gjerne få høre de gode argumentene for et hiphop-forum som du skrev om Dotten, og jeg vil få høre hva de er og ikke få kommentaren ang. vs diskusjonene dine. Det er ikke de jeg spør etter.

Han ramset opp det han mente var de gode argumentene for. Greit nok at du ikke vil høre mer om vs-diskusjonen, men så kommer du med dette:

Jeg vil gjerne også at du skal forklare hvorfor disse argumentene er viktigere enn de som ville være for at en hvilken som helst annen kultur skulle få et eget forum.

8044356[/snapback]

Her inviterer du til vs-debatten rett etter at du har skrevet at du ikke vil høre noe mer av den! Han forklarer hvorfor å tenke sånn blir feil og irrelevant. Å sammenlikne en stor kulturbevegelse som hip hop med treningsbenker er også irrelevant. Vi snakker ikke om ekslusjon, men om utvikling. Et sted må man begynne. Om hip hop er riktig sted å begynne, er opp til forumstyret å avgjøre. I mellomtiden kan vi komme med fordeler og ulemper her.

Lenke til kommentar
For å kommentere fordelene du har skrevet opp. Disse fordelen kunne du satt for et hvilket som helst tema.

8045813[/snapback]

De fleste av dem ja. Og dette nevnte jeg også. Og så nevnte jeg forutsetninger (les; kriterier) som må ligge til grunn. Det er der usikkerheten er knyttet til HipHop kategori. Det er for få på dette forumet i dag som er HipHop interesserte og for at man da skal opprette en ny kategori må vi være temmelig sikre på at en slik handling vil medføre at en mengde brukere blir rekruttert til forumet.

Jeg tror ikke presset pr. dags dato er såpass stort på Musikk kategorien at det alene gjør det riktig å skille ut i underkategorier (slik som er gjort i eksempelvis Film & tv-programmer og i spilldelen av forumet).

Om presset derimot skulle fortsette økningen (hele forumet vokser seg større og større så alt tyder på det), så kan det alene gjøre det nøvendig å dele opp musikk i fremtiden, rett og slett fordi det blir for lite med en kategori om det er hundre aktive tråder hver dag. Men det betyr ikke at det vil bli HipHop som blir valgt ut til å få egen kategori, det kan like så godt være Metall eller Jazz. Det blir en vurdering om hva som er hensiktsmessig.

I den sammenheng er det HipHop interesserte som har fremmet ønske. Jeg registrerer at Metall interesserte er tilfreds (i hvert fall de som har uttalt seg her), derfor blir det, intill noen andre lyser ut interesse i en egen dedikert tråd, det mest rasjonelle å gjøre å behandle forespørselen fra HipHop folk :)

Men som sagt, ingen avgjørelse er på langt nær tatt. Det kan bli nei, det kan bli midlertidig ja, det kan bli ja eller det kan være man vil utsette en avgjørelse til litt lenger frem i tid.

Det dummeste som kan skje er at man oppretter en kategori, bare for å oppleve at den kun blir benyttet av 20 brukere. Da har vi i så fall bommet :)

Lenke til kommentar

*sukk*

Det er ikke noe vs. det er sammenligning. Jeg anser det som relevant å sammenligne.

Hvis en først lager en sjanger underkategori i musikk så "er det gjort", da har man splittet musikk. Da har man kategorisert, og lagd "ghettoer" av musikken. Jeg har lett etter mange forum rundtom som har samme tilbud på musikkfronten som dere, de eneste som jeg vet om er musikksmaken. Jeg synes det er synd at det skal skje her og. For "let's face it": hiphopperene vil holde seg til sin kategori.

Jeg er uenig i at det bør være en individuell vurdering. Før man vurderer en undersjanger i det hele tatt så bør man ta stilling til om en bør splitte dem opp.

Hvis en sjanger, så "må" det komme flere. Er bare slik det er. Det er det som kommer til å skje. Hva er poenget med et generell musikkdel når en gruppe blir utelatt uansett?

Lenke til kommentar
Hvis en sjanger, så "må" det komme flere. Er bare slik det er. Det er det som kommer til å skje. Hva er poenget med et generell musikkdel når en gruppe blir utelatt uansett?

8046019[/snapback]

Sånn som jeg ser det, vil ikke hip hop bli ekskludert fra musikkforumet. Denne tankegangen har en ulempe, og det er at det kan bli en god del tråder om samme tema i to kategorier. Men enkelte detaljerte temaer vil kun bli å finne i et Hip hop-forum, mens andre, mer generelle temaer kan bli å finne i musikkforumet, f.eks. Jeg er selv skeptisk til en sånn kategori, men jeg prøver så godt jeg kan å se fordeler og tenke nyskapende for forumets del.

Lenke til kommentar
@Dotten:

Selvfølgelig er sammenligningen med metal relevant. Her handler det enkelt og greit om hva dere har, og hva du tror dere kan få. Metalheads'a er alt på forumet. Det er mange av de og det blir fler. Hiphopperne er også tilstede, men det er lang færre av de. Hvilke gruppe ville det da vært logisk å gi en egen forumdel? Hvor ville det bli flest diskusjoner og mest aktivitet?

Her syns jeg du bommer med argumentet ditt og det treffer meg ikke, nå skal jeg prøve å unngå en vs. diskusjon, men jeg vil bare prøve å få folk til å se for seg to mulige scenarioer. Om vi skulle lage en egen kategori til "Metal" og ikke "Hip-hop" hva vil skje? Hvorfor skal vi lage en egen kategori til et allerede godt etablert samfunn på forumet som syns tilbudet som blir gitt dem er bra, jeg sier ikke med dette at de ikke vil ha det bedre, men at de mener at det generelt sett er bra, noe økningen av interessenter blant annet viser.

Du trekker frem at det blir færre "hip-hoppere", ville det bli flere ved å gi en egen kategori til "Metal" -folk? Kanskje. For denne muligheten utelukker jeg ikke, det kan bli flere om nedgangen skyldes en av to ting. Den ene; at den drastiske økningen av "Metal" folk kan ha skremt bort "hip-hoppere", det andre: at det rett og slett finnes et bedre tilbud et annet sted. Jeg vil tro at den første muligheten jeg nevnte fører til den andre, mens den andre muligheten kan stå litt for seg selv. Ved å gi en "Metal"-kategori, kan kanskje "hip-hoppere" komme tilbake til den generelle kategorien siden de ikke blir druknet av andre diskusjoner. Men jeg tror ikke dette i seg selv vil være godt nok.

La oss si at vi oppretter en kategori til "Hip-hop -kulturen", hva vil skje? Jeg tror det vil skje en økning, som jeg har nevnt, hvorfor skal vi hjelpe et samfunn som her på forumet allerede er stort, når et annet samfunn trenger mer hjelp til å komme seg frem?

En blanding vil kanskje bli det beste, vi må gå gjennom flere muligheter og hva som kan gi et best resultat samlet sett. Vil vi få det beste resultatet om vi lar det være slik det er, om vi lager "Hip-hop" -kategori, "Metal" -kategori, begge deler eller noe annet?

edit:

Og til dere som forventer at hundrevis av hiphop-entusiaster skal strømme hit fra vgd. Tror dere virkelig at de ønsker å gå i fra et såpass fritt forum, hvor det rett og slett er anarki, over til politistaten-diskusjon.no? Jeg vedder min venstre testikkel på at om disse kommer, vil mange av de forsvinne når de møter alle reglene på dette forumet. Her er det nemlig ikke frihet til å spamme rundt, slik som det er på vgd.

8044356[/snapback]

Jeg er registrert på noen forum, det jeg merker som en bruker skjer når jeg går fra diskusjon.no til et annet er at jeg blir useriøs. Jeg klarer ikke lenger å argumentere for meg, dette kan komme som et resultat av brukere, regler, bredden (hvor vidt og fritt noe kan diskuteres), språket og utseende på diskusjonsforumet (jepp, til og med utseendet på et forum merker jeg gjør noe med meg som bruker, om jeg ikke syns noe om hvordan det hele ser ut, får jeg heller ikke lyst til å bidra med noe.

Poenget mitt er at når Ola "Hip-hopper" Nordmann fra VGD kommer hit til en helt ny "Hip-hop" -kategori, så vil kanskje han forandre seg til en bedre bruker, bare ved å se på den eksisterende seriøsiteten, den gode brukervennligheten og den gode imøtekommenheten som jeg mener vi har her på diskusjon.no.

For å kommentere fordelene du har skrevet opp. Disse fordelen kunne du satt for et hvilket som helst tema. Du kunne skrevet nøyaktig det samme, bare byttet ut hiphop med treningsbenker, og det ville ha like mye betydning. Dessuten ville det bli like idiotisk å sette treningsbenker som et underforum for sport, isteden for å la alt være i et forum.

8045813[/snapback]

Treningsbenker er ikke et seriøst forslag fra din side, det vet du like godt som meg. Du kan ikke sammenligne treningsbenker med "Hip-hop", selv om det er aldri så langt satt ut på spissen. Du nevner at man kunne satt de samme fordelene for et slikt forum, det er kanskje riktig. Men hva med ulempene? En må huske på at både fordeler og ulemper må taes med i en betraktning. Det er ikke bare fordelene som avgjør.

Dessuten; vi VET at det er interesse og personer nok som ville tatt del i en hip-hop -kategori (såvel som Metal -kategori og andre mulige kategoriforslag), du kan ikke si det samme om "treningsbenker". (Jeg er fullt klar over at treningsbenker er tatt ut fra løse luften, jeg bare fører eksempelet videre, jeg kunne byttet ut treningsbenker med for eksempel "Hestesport" eller "Linerider".)

Jeg har tidligere i denne tråden skrevet at jeg mener det ikke vil være aktuelt, etter å ha lest både gode og dårlige argumenter fra begge sider, er det vanskelig for meg å vite hva jeg egentlig mener, mens jeg har lest har jeg vinglet fra side til side. Det eneste jeg kan vite er at jeg mest sannsynlig ikke vil benytte meg av en eventuell kategori.

Jeg ser ulempene i å dele opp, en kan risikere at det ikke lenger vil kunne foregå gode debatter mellom for eksempel "Hip-hoppere" og andre kunstarter (om dette i det hele tatt eksisterer den dag i dag, for om det ikke gjør det er det ikke vits i å holde på noe som ikke fungerer tilfredstillende og jeg vil dermed evt. ikke se på det som en ulempe.)

Det vil og være en ulempe om det kun kommer "idioter" som ikke vil klare å innrette seg og diskutere skikkelig, men som jeg sa; brukere kan forandre seg, særlig siden det i følge meg er en stor overgang mellom VGD og Diskusjon.no.

Fordeler kan være flere brukere til et "Hip-hop" miljø her på forumet som er i nedgang og det vil være til fordel for brukere av VGD som er seriøse nok til å innse at det på dette forumet kan være bedre å diskutere, uten en masse useriøst innlegg og motargumenter.

Jeg lar det med være med det jeg har skrevet til nå, mer får evt. komme senere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...