Gå til innhold

Et eget HipHop forum.

Ville du benyttet deg av en HipHop kategori?  

264 stemmer

1. 1. Ville du benyttet deg av en HipHop kategori?

• Ja
      70
    • Nei
      179
    • Ingen formening/vet ikke
      15

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du påstår at det er mer ideelt for metallfolk å diskutere her enn det er for hiphoppere. Det er en påstand.

8041801[/snapback]

Nei det gjør jeg ikke.

Jeg sier at når noen ønsker å diskutere *sett inn valgfri kategori* så bør diskusjon.no være det åpenbare valget. Så spør jeg; Er det det i dag?

En som vil diskutere Metall, vil han finne diskusjon.no som det åpenbare valget?

En som vil diksutere HipHop, vil han finne diskusjon.no som det åpenbare valget?

Om svaret er nei, hva kan så diskusjon.no gjøre for å rette på dette?

Så du har misforstått. Jeg har aldri fremmet den påstanden. Noen vs. diskusjon er som sagt ikke relevant her.

Lenke til kommentar
Du påstår at det er mer ideelt for metallfolk å diskutere her enn det er for hiphoppere. Det er en påstand.

8041801[/snapback]

Nei det gjør jeg ikke.

Jeg sier at når noen ønsker å diskutere *sett inn valgfri kategori* så bør diskusjon.no være det åpenbare valget. Så spør jeg; Er det det i dag?

En som vil diskutere Metall, vil han finne diskusjon.no som det åpenbare valget?

En som vil diksutere HipHop, vil han finne diskusjon.no som det åpenbare valget?

Om svaret er nei, hva kan så diskusjon.no gjøre for å rette på dette?

Så du har misforstått. Jeg har aldri fremmet den påstanden. Noen vs. diskusjon er som sagt ikke relevant her.

8041828[/snapback]

Da tolket jeg deg feil, beklager. Men jeg synes dette forumet er et like åpenbart valg for både hiphoppere og metalheads. Eller jazzelskere, ravere osv. Og slik burde det være. Dere burde ikke prøve å tiltrekke dere spesielle grupper istedenfor litt av alt.

edit:

Jeg ville forresten sette pris på om jeg kunne få "svar" på anklagen jeg satt ut om at dere tydeligvis bryr dere mer om å fiske inn nye medlemmer, fra f.eks vgd, enn å ta vare på de som alt er her. Jeg synes nemlig det blir helt feil av dere, å sette opp et forum etter hvordan saker kan utvikle seg i framtida, istedenfor å sette opp et for slik ståa er på forumet nå.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Da tolket jeg deg feil, beklager. Men jeg synes dette forumet er et like åpenbart valg for både hiphoppere og metalheads. Eller jazzelskere, ravere osv. Og slik burde det være. Dere burde ikke prøve å tiltrekke dere spesielle grupper istedenfor litt av alt.

8041894[/snapback]

Det sier vi jo heller ikke. Vi snakker om en mulig døråpner.

Lenke til kommentar

Jeg stemte nei, fordi jeg ser ingen grunn til å oppstykke forumet i så små biter.

Jeg spurte tidligere i tråden om hva som skulle blitt diskutert i en slik kategori, og cun svarte (øverst på side 2). Og må si meg enig i at det kunne vært greit for hip-hop'ere å få ting samlet slik. Problemet er bare at det ikke er så lett -- de fleste av temaene cun ramset opp er minimale. Og det kan vi bare gå på VGD for å få bekreftet. På første side i VGD's Hip Hop-forum er det vel bare en tråd som ikke handler om musikk (så vidt jeg så), og det var en tråd som prøvde å få folk til å stemme i pollen her.

Så hva er vitsen? Alle debattene rundt hip hop kan man fint få plassert i andre kategorier.

Jeg leser sjeldent hip hop-tråder i musikkforumet. Men hvis det lages en egen hip hop-kategori kommer jeg i alle fall ikke til å lese det, og jeg skjønner ikke hvorfor hip-hop'erne har så lyst til å diskutere musikken sin i fred. Og hva skal man egentlig gjøre hvis man har lyst til å høre utenforståendes synspunkter? Poste en annen plass?

Nei, jeg synes man kan ta seg til takke med eksisterende underforumer. Og jeg kan virkelig ikke skjønne at det er så mange metal-folk osm kommer å plager dere hip-hop'ere i trådene deres. cun har styrt musikkforumet i med jernhånd i det siste, så jeg tror du må sjekke igjen. Og du kan kanskje ikke uttale deg så veldig mye siden du nettopp er registrert? (at man har hatt en tidligere bruker har jeg hørt utallige ganger i løpet av min tid på forumet her).

Lenke til kommentar

8041894[/snapback]

Vi vil prøve å tiltrekke oss de mest resurssterke og engasjerte brukerne på de forskjellige områdene. Da er det mer attraktivt med egne kategorier hvor folk kan gå mer detaljert til verks. Og "hvermansen" (dvs brukere som er litt over alt) vil kunne få hjelp av de beste forumbrukerne som er å spore på norske forum :)

Jeg vil ikke at et metallgeni skal gå til et annet forum. Dette taper jo dette forumet på. Er du ikke enig?

De som er spesielt interesserte vil ha kvalitet og de vil ha muligheter til å diskutere i mer enn kun en tråd. Derfor forum om så snevre ting som eksempelvis en tv-serie (Lost) makter å få et helt eget forum med mange kategorier og hundrevis, om ikke tusenvis, av brukere. Det er faktisk flere diskusjon.no brukere som har konto der. Det er bare trist.

Tenk deg da potensialet som ligger innenfor Metall, HipHop osv. Om dette forumet hadde maktet å få flere tusen kulturinteresserte brukere så blir det for lite med kun en musikk-kategori. Og målet er jo å ha det beste forumet på området. :)

Lenke til kommentar
Tenk deg da potensialet som ligger innenfor Metall, HipHop osv. Om dette forumet hadde maktet å få flere tusen kulturinteresserte brukere så blir det for lite med kun en musikk-kategori. Og målet er jo å ha det beste forumet på området. :)

8041938[/snapback]

Helt riktig. Men bry dere om de medlemmene dere alt har, isteden for de dere kanskje får en gang i framtiden. For slik ting står nå, er metall/rock den eneste sjangeren/kulturen med så stor oppløsning her at den muligens kunne trengt en egen underkategori.

edit:

Og bare så det er sagt, jeg er imot noen oppdeling av musikkforumet, da alt fungerer flott slik det er nå.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar

8041938[/snapback]

Helt riktig. Men bry dere om de medlemmene dere alt har, isteden for de dere kanskje får en gang i framtiden. For slik ting står nå, er metall/rock den eneste sjangeren/kulturen med så stor oppløsning her at den muligens kunne trengt en egen underkategori.

8042011[/snapback]

Vi bryr oss om medlemmene vi alt har. Det er derfor vi ønsker å trekke til oss flere kompetente kulturinteresserte. Dette gjør vi ikke om andre forum har bedre tilbud til kulturinteresserte.

Alt vi gjør er av hensyn til brukerne. Det grunnet brukerne vi stadig vurderer hvordan vi kan forbedre forumet. Derfor må vi være åpne for forslag og vurdere slikt skikkelig og ikke bare avfeie ved første øyekast.

Det er fremmet veldig gode argumenter for et HipHop forum. Det finnes sikkert det samme for andre sjangre. Så gjelder det å finne den beste løsningen som ikke minst er realistisk.

Vi kan i hvert fall ikke sitte stille og se på at andre forum tilbyr noe bedre enn oss. Hvor vil det bli av mangfoldet om alle HipHop interesserte går til VGD siden de tilbyr en egen kategori? Det er i hvert fall ikke forumet tjent med.

Vi skal tilby det beste. Av hensyn til brukerne :)

Lenke til kommentar

Ikke knip igjen øynene nå. Du må nesten lese og forstå det jeg har skrevet over her. Det er ikke behov for noe hiphopforum på diskusjon.no, ihvertfall ikke akkurat nå. Kanskje om en måned, eller et år, men ikke akkurat nå. Den eneste sjangeren/kulturen som har en så stor oppløsning på dette forumet at en egen sjanger kunne være mulighet, er metall. Det blir for dumt at dere skal ha et hiphopforum "bare fordi vgd har det". Vent heller til det faktisk trengs, for det er absolutt ikke nødvendig atm.

Lenke til kommentar

Jeg stemte nei i pollen tidligere i dag, men etter å nå ha lest gjennom debatten, er jeg litt usikker. Eller - svaret på pollen, om jeg ville benyttet meg av det - er fremdeles nei, men om jeg føler at det ville vært bra for forumet, det er der jeg stusser. For Dotten har mange gode argumenter. Det er i forumets interesse at det skal være mange bruker her, innen forskjellige felt. Dette er et forum som er et samlingssted for alle sidene i HW-nettverket, og det diskuteres alt fra foto og harddisker til kultur. Og da er det viktig å ha et godt tilbud. Som f.eks innen Hardware er diskusjon.no store. De er vel (blant de) ledende innen forumtilbud angående dette. Det skulle bare mangle, i og med at det er her forumet har sitt utspring fra. Men hvis man ser på hardware-kategorien her, så er det mange underforas. Det er selvfølgelig ikke lett å sammenligne skjermkort med hip hop, men poenget er der. For hvis diskusjon.no vil fortsette å utvikle seg, og få flere brukere innen diverse kategorier, vil en utviding av kultur være på sin plass. Ja, hip-hopperne

har klart seg lenge med én tråd, men som Dotten sier; Lost har bare den ene diskusjonstråden, men Lost-norge er et nettsted med 2671 medlemmer, og det er et bedre tilbud til Lost-fanatikere som meg enn det Tv-delen til diskusjon.no er.

Jeg forventer ikke at det skal komme en egen Lost-del her, men jeg understreker hvor stort diskusjonsområde det er mulig å ha. Det hadde bare vært positivt hvis dette forumet var kjent for å ha et godt hip hop-miljø. Det ville tiltrukket flere brukere, og de ville nok ikke bare holdt seg i den delen av forumet, men utforsket mer etterhvert og bidratt til å gjøre dette stedet bedre.

Det er heller ikke tvil om at det er mye å diskutere under kultursjangeren hop hop, men likevel er det noe som skurrer i hodet mitt: Skal hip hop være den eneste sjangeren som får sin egen kategori? Det er noe som blir galt der, etter min mening. Jeg vil gjerne foreslå en egen Rock og Metal-kategori, en elektronisk musikk-kategori, og en pop og musikk generelt. I tillegg vil det selvfølgelig være musikkritikk og musikkskaping slik som det allerede er. Jeg er ikke helt sikker på hvordan dette skal gjennomføres, men det er en idé.

Forumet har utviklet seg veldig det siste (halve) året, og det ville vært en skam om ikke Kultur-delen fulgte med.

Nyhys: Hvorfor er alt så bra nå? Eller, for å stille spørsmålet annerledes; kan det ikke bli bedre?

Edit:

Ikke knip igjen øynene nå. Du må nesten lese og forstå det jeg har skrevet over her. Det er ikke behov for noe hiphopforum på diskusjon.no, ihvertfall ikke akkurat nå. Kanskje om en måned, eller et år, men ikke akkurat nå. Den eneste sjangeren/kulturen som har en så stor oppløsning på dette forumet at en egen sjanger kunne være mulighet, er metall. Det blir for dumt at dere skal ha et hiphopforum "bare fordi vgd har det". Vent heller til det faktisk trengs, for det er absolutt ikke nødvendig atm.

8042181[/snapback]

Dette har vel blitt argumentert mot før. Sex hadde én samletråd før kategorien Sex og Samliv kom. Den er nå VELDIG populær. Jeg ville aldri trodd på forhånd at det ville blitt sånn, spesielt med tanke på utgangspunktet til forumet (svette nerder & babethtråden). Jeg vil tro at noe lignende kan skje med hip hop.

Endret av Fisker
Lenke til kommentar
Ikke knip igjen øynene nå. Du må nesten lese og forstå det jeg har skrevet over her. Det er ikke behov for noe hiphopforum på diskusjon.no, ihvertfall ikke akkurat nå. Kanskje om en måned, eller et år, men ikke akkurat nå.

8042181[/snapback]

Spar meg for sarkasmen ;)

Om behovet er der er noe i hvert fall ikke jeg har gjort meg opp noen mening om enda. Jeg registrerer at det er et annet forum som har mange HipHop interesserte. Og jeg registrerer også argumentet om at HipHop interesserte heller velger den kategorien på VGD fremfor hva vi kan tilby (en enkel tråd). Så det er nesten litt overaskende at vi i det hele tatt har noen HipHop interesserte her, siden det finnes et bedre tilbud der ute. så da bør vi se på hvordan vi kan trekke til oss flere HipHop interesserte brukere.

Om det er riktig å opprette en egen kategori er dermed ikke sagt. Men det er ikke slik at vi kun tar den avgjørelsen utifra antal brukere som er her nå. Det er andre faktorer som må gå med i vurderingen også :)

Når det kommer til metall, det er en annen diskusjon. Og noe som også må vurderes fortløpende. Samme med alle andre sjangre eller kulturelle retninger. Her i tråden vurderer vi HipHop. Å trekke inn Metal er ikke relevant for å ta en avgjørelse angående HipHop og om de skal få en egen underkategori.

Lenke til kommentar
Nyhys: Hvorfor er alt så bra nå? Eller, for å stille spørsmålet annerledes; kan det ikke bli bedre?

Det kan bli bedre. Jeg har aldri sagt at det ikke kan bli bedre. Jeg sier bare at tankemåten som blir vist her er til tider tullete, da det blir fokusert mer på hvordan ting kan bli, enn slik det er nå. Hvorfor skal en sjanger/kultur som har relativt få diskusjoner få en egen kategori, da en sjanger/kultur med langt flere diskusjoner ikke får det?

Fordi vg-diskuter har en tråd som støtter den første gruppa, eller fordi denne gruppa muligens blir stor? Hva med den gruppa som allerede er stor da?

edit:

Det var forresten et veldig bra innlegg Fisker.

@Dotten:

Selvfølgelig er sammenligningen med metal relevant. Her handler det enkelt og greit om hva dere har, og hva du tror dere kan få. Metalheads'a er alt på forumet. Det er mange av de og det blir fler. Hiphopperne er også tilstede, men det er lang færre av de. Hvilke gruppe ville det da vært logisk å gi en egen forumdel? Hvor ville det bli flest diskusjoner og mest aktivitet?

edit2:

Jeg vil også legge til at du sier alt heidundrenes flott tidlig i tråden Dotten:

I Hip Hop tråden er det ganske så nøyaktig 50 brukere som har mer enn 20 innlegg siden 2004. Det virker ikke som om det er et stort nok antall til å kunne legitimisere å opprette en helt egen underkategori :)

7978588[/snapback]

Det er enkelt og greit ikke nok hiphoppere her. Sjekk backstage i forhold til hiphoptråden.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Jeg stemte nei i pollen tidligere i dag, men etter å nå ha lest gjennom debatten, er jeg litt usikker. Eller - svaret på pollen, om jeg ville benyttet meg av det - er fremdeles nei,

Og da har du svart riktig. Folk som ikke akter å benytte en slik kategori må ikke svare ja. Da er hele poenget borte for de som vurderer dette :)

Det kan bli bedre. Jeg har aldri sagt at det ikke kan bli bedre. Jeg sier bare at tankemåten som blir vist her er til tider tullete, da det blir fokusert mer på hvordan ting kan bli, enn slik det er nå.

Det er ikke tullete å være åpen for forbedringer å tenke fremover. Ei heller er de tullete å seriøst vurdere forslag fra våre brukere.

Hva med den gruppa som allerede er stor da?

8042217[/snapback]

Som nevnt minst fem ganger av meg allerede; det ene utelukker ikke det andre. Vi er like åpne for å vurdere andre underkategorier, dette er påpekt og om noen tror annet så tar de feil.

Dette handler ikke om en HipHop vs. Metall diskusjon. Så hold Metal utenfor så vi kan få inputs som er relevant for vurderingen. Det kan godt være aktuelt å gi flere sjangre kategorier, så ikke bland dette sammen. :)

Det er enkelt og greit ikke nok hiphoppere her. Sjekk backstage i forhold til hiphoptråden.

8042217[/snapback]

Ja og det må vi sørge for å gjøre noe med. (Men det er dermed ikke sagt at vi vil åpne en egen kategori).

Diskusjon.no er ikke førstevalget for HipHop frelste. Det kan ikke diskusjon.no leve med og må jobbe for å forbedre.

Lenke til kommentar
Dette handler ikke om en HipHop vs. Metall diskusjon. Så hold Metal utenfor så vi kan få inputs som er relevant for vurderingen. Det kan godt være aktuelt å gi flere sjangre kategorier, så ikke bland dette sammen. :)

8042221[/snapback]

Det er relevant å dra inn metallen her. Jeg kan heller si "den største brukergruppen på musikkforumet", men det blir veldig tungvindt.

Det er selvfølgelig ikke galt å tenke framover. Men det er galt å tenke framover på en måte slik at de allerede etablerte brukerne blir glemt. Jeg ser hva du skriver, ang. at det ene ikke utelukker det andre, men hvorfor skal det være et behov for et underforum for hiphop da det ikke er det for metall?

Om grunnen til at det ikke er et behov for "den største brukergruppen på musikkforumet" å ha en egen kategori fordi selve musikk-kategorien har blitt en metallkategori, er det bare en større og bedre grunn for å sette metall som en egen underkategori.

edit:

La til litt

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Det er selvfølgelig ikke galt å tenke framover. Men det er galt å tenke framover på en måte slik at de allerede etablerte brukerne blir glemt. Jeg ser hva du skriver, ang. at det ene ikke utelukker det andre, men hvorfor skal det være et behov for et underforum for hiphop da det ikke er det for metall?

8042278[/snapback]

Start bare en tråd om det, der du spør om folk har lyst på en metal-kategori. Her skal det diskuteres om det kan bli en hip hop-del.

Lenke til kommentar

Diskusjon.no er ikke nødvendigvis førstevalget til noen når det gjelder spesialiserte emner som ikke har med teknologi å gjøre. I noen tilfeller kan det være et direkte resultat av at forumet tar vann over hodet når det gjelder inkludering av emnekategorier. Størrelsen kan være begrensende, og det er ikke så mye å gjøre med.

Lenke til kommentar

8042278[/snapback]

Start bare en tråd om det, der du spør om folk har lyst på en metal-kategori. Her skal det diskuteres om det kan bli en hip hop-del.

8042295[/snapback]

Jeg ønsker ingen metall-kategori, så det lar jeg være. Men nå gir jeg meg for i dag, ser ut som at jeg har sagt det jeg vil si uansett. Beklager om det gle litt for mye inn i "ikke glem de gamle traverne" isteden for hiphoppen, men jeg synes det er et ganske viktig element i denne diskusjonen. Jeg synes også det er viktig å sikte på det vi har, isteden for det vi kan få.

Lenke til kommentar

Det eneste som er relevant her er at vi må strebe etter å tilby det beste forumtilbudet. Og vi gjør ikke dette så lenge andre tilbyr noe bedre enn oss.

Dette går for alle sjangre, metall, rock, HipHop osv. Vi tilbyr ikke det beste forumtilbudet til HipHop entusiaster, det er på det rene. Om vi gjør det angående Metal? aner ikke, jeg har ikke sjekket det opp. Vi gjør det ikke for Losties, for Heroes fans, for kokker, for jusstudenter m.m. Derimot er vi blant de beste innen hardware og gaming.

Vi skal tilby det beste. Dette er vårt overordnede mål. Da må vi først og fremst ha de rette brukerne og et tilbud de brukerne ønsker å benytte. Vi vil aldri klare å tiltrekke oss HipHop entusiaster om det finnes et bedre forum der ute.

For de av oss som skal ta en avgjørelse så er det ikke relevant hva andre sjangre gjelder, for her må vi ta og vurdere en og en. Her vurderer vi HipHop og vi kan ikke si "nei, det blir intet HipHop kategori fordi Metalmiljøet er større". Men vi kan derimot se behovet for begge (eller ingen).

Vs. diskusjonen er ikke relevant for avgjørelsen. Så det er ikke noe poeng å komme med den. :)

Beklager om det gle litt for mye inn i "ikke glem de gamle traverne" isteden for hiphoppen, men jeg synes det er et ganske viktig element i denne diskusjonen. Jeg synes også det er viktig å sikte på det vi har, isteden for det vi kan få.

8042319[/snapback]

Vi glemmer aldri grunnmuren i forumet. Vi vil alltid jobbe for å forbedre det vi har i tillegg til å kunne skape noe for morgendagen som vi ikke har idag :)

Lenke til kommentar
Diskusjon.no er ikke nødvendigvis førstevalget til noen når det gjelder spesialiserte emner som ikke har med teknologi å gjøre. I noen tilfeller kan det være et direkte resultat av at forumet tar vann over hodet når det gjelder inkludering av emnekategorier. Størrelsen kan være begrensende, og det er ikke så mye å gjøre med.

8042318[/snapback]

Det finnes måter å gjøre noe med det. Dette blir en diskusjon internt. Kulturdelen av forumet har Kulturo å bygge opp under. Så der er det muligheter.

Det er værre med emner som ikke har en nyhetsside tilknyttet. Men vi må ta et steg av gangen og ikke gape over for mye. For da går kjeven ut av ledd ;)

Derfor jeg ser på det som mest hensiktsmessig på det nåværende tidspunkt å fokusere på å få Kulturkategorien til å nærme seg Hardware og gaming når det kommer til bredde, kompetanse og kvalitet. Men det er en lang marsj, uten tvil. Og det kreves endel arbeid.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...