Gå til innhold

Et eget HipHop forum.

Ville du benyttet deg av en HipHop kategori?  

264 stemmer

1. 1. Ville du benyttet deg av en HipHop kategori?

• Ja
      70
    • Nei
      179
    • Ingen formening/vet ikke
      15

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan diskutere selve musikken, grafittikunst, hvor man kan finne breakdancefilmer, komme med nyheter, komme med historie om bevegelsen osv. Jeg ser at VGs kategori for hip hop er ganske populær, med 7852 tråder og 94446 innlegg, så de må ha funnet på noe å diskutere om.

Lenke til kommentar

Jeg er fra VGD selv, og vi har utrolig mye å diskutere om.

Det som er så teit er alt absolutt alle metallfolk og de som rett og slett "Hater" hiphop skal komme inn å stemme nei. HipHop er også en kontroversiell musikkform, derfor hadde det vært deilig å hatt et forum alene uten alle med andre musikksmak som skal være negative.

Lenke til kommentar

På den annen side er det ikke tillatt å komme med ubegrunnet negativisme i musikkforumet vårt. Hvis et trollende metallhode forviller seg inn i en tråd dedikert til hip hop, blir det raskt slått ned på. Du kan ikke påstå at akkurat dèt er et stort problem her på forumet?

Lenke til kommentar
På den annen side er det ikke tillatt å komme med ubegrunnet negativisme i musikkforumet vårt. Hvis et trollende metallhode forviller seg inn i en tråd dedikert til hip hop, blir det raskt slått ned på. Du kan ikke påstå at akkurat dèt er et stort problem her på forumet?

8040632[/snapback]

Det er et like stort problem fra begge sider. Og cun. Du er aktiv på musikkforumet og vet selv at det er langt mer aktivitet da det kommer til metall. Det er en tråd om hiphop, og det holder, akkurat som det er med alle andre sjangere. Det er unødvendig. Og cun. Du nevnte noen punkter nedover her istad. Er det noen av de punktene som blir diskutert noe særlig nå? Nei. Hva får deg til å tro at de vil bli diskutert noe mer senere da?

Lenke til kommentar
Nei. Hva får deg til å tro at de vil bli diskutert noe mer senere da?

8040699[/snapback]

Ble digitale speilreflekser diskutert så utrolig mye før det ble laget et forum for det eller?

8040713[/snapback]

Ja.

Nyhus, om det dukker opp kategorier for å diskutere de "punktene" så er jeg sikker på at diskusjoner vil dukke opp.

Så du mener at det skal lages en kategori fordi det muligens blir diskusjoner som kan passe der inne?

Lenke til kommentar
Ja, enig. Bare at HipHop er -litt- mer enn metall (som en kulturform)

8040672[/snapback]

Jeg kan skjønne hvorfor du tror det, men det er mer til metal en hva du ser. For de som er i miljøet blir det fort mer åpenbart hvor dypt det egentlig går.

Hiphop "way of life" er mer tydelig og på overflaten, mens metal-livsstilen er litt mer gjemt

Lenke til kommentar
Det er et like stort problem fra begge sider.

Jeg har aldri skrevet noe annet. Det var vitterlig et eksempel spesielt relatert til konteksten her.

Du er aktiv på musikkforumet og vet selv at det er langt mer aktivitet da det kommer til metall. Det er en tråd om hiphop, og det holder, akkurat som det er med alle andre sjangere. Det er unødvendig.

Poenget er at hip hop er et bredere kulturelt og kunstnerisk fenomen enn metal. En eventuell ny kategori ville ikke vært kun for musikken, men for hele kulturen (som er ganske stor). Det er langt mer aktivitet blant metalfans her på forumet, ja, men kanskje nettopp derfor er det fruktbart å forsøke å aktivisere tilhengere av andre musikkformer i en dedikert kategori som holder seg seriøs og bred for alt av hip hop.

Du nevnte noen punkter nedover her istad. Er det noen av de punktene som blir diskutert noe særlig nå? Nei. Hva får deg til å tro at de vil bli diskutert noe mer senere da?

8040699[/snapback]

Hvis det blir etablert en mer tilgjengelig kategori for nettopp de punktene jeg nevnte, er det grunn til å tro at de vil bli diskutert mer enn det som er tilfellet i dag.

Lenke til kommentar

Godt å høre at det flere som er enige med meg, for dette er noe jeg virkelig ønsker diskusjon.no skal ha.

HipHop og Metall er 2 genrer som begge kan lett bli kraftig kritisert av diverse grunne. Men metall og annen musikk ala. Rock er mer lik, enn feks HipHop og Rock.

Derfor trengs HipHop å være adskilt, det er så MYE mer enn bare rappingen.

Lenke til kommentar
Hva er galt med å bruke underforumet "annen kultur" inntil videre for å se hvor stor oppslutning det blir rundt Hip Hop som stilart?

8040838[/snapback]

Det har ikke klare nok premisser for eventuelle brukere. "Annen kultur" gir konnotasjoner til så mye annet, som f.eks. generell samtidskultur, dans, billedkunst osv. Hip hop inngår såvisst i alle disse tre, men det gjør mye annet også, som i og for seg kan sies å være på kollisjonskurs med hip hop på mange måter. Låvedans og Picasso er ikke akkurat det som lokker hip hop-ere over til en sånn kategori.

Lenke til kommentar
Jeg er fra VGD selv, og vi har utrolig mye å diskutere om.

Det som er så teit er alt absolutt alle metallfolk og de som rett og slett "Hater" hiphop skal komme inn å stemme nei.

8040583[/snapback]

Selvfølgelig. Alle som ikke akter å benytte seg av et slikt forum stemmer nei (deriblant jeg). Nei svaret er fullstendig irrelevant når man skal ta en avgjørelse her. Dette er som nevnt ikke noe demokratisk, om kun 10% svarer ja så betyr ikke det at resultatet blir nei.

Pollen er kun for å få en liten pekepinn over hvor mange eksisterende brukere på forumet som ville benyttet en slik underkategori. :)

8040632[/snapback]

Det er et like stort problem fra begge sider. Og cun. Du er aktiv på musikkforumet og vet selv at det er langt mer aktivitet da det kommer til metall. Det er en tråd om hiphop, og det holder, akkurat som det er med alle andre sjangere. Det er unødvendig. Og cun. Du nevnte noen punkter nedover her istad. Er det noen av de punktene som blir diskutert noe særlig nå? Nei. Hva får deg til å tro at de vil bli diskutert noe mer senere da?

8040699[/snapback]

Om Diskusjon.no kan makte å få over 7000 tråder om HipHop, slik som VGD så er det absolutt ikke unødvendig. VGD har et mye bedre tilbud til de som vil diskutere HipHop. Dette er kulturinteresserte mennesker som jeg gjerne heller vil se på diskusjon.no for å gi mer mangfold og kvalitet over vår kulturkategori, fremfor at de går til VGD.

Det er ikke nødvendig å sette sjangre opp mot hverandre. Den ene ekskluderer ikke den andre. Det kan godt være det kan være aktuelt og hensiktsmessig med en metallkategori også.

Lenke til kommentar
Hvis det blir etablert en mer tilgjengelig kategori for nettopp de punktene jeg nevnte, er det grunn til å tro at de vil bli diskutert mer enn det som er tilfellet i dag.

8040765[/snapback]

Dette er tull cun. Det er absolutt ingenting som hindrer folk i å diskutere disse punktene slik ting er nå, men de blir allikevel ikke diskutert.

HipHop og Metall er 2 genrer som begge kan lett bli kraftig kritisert av diverse grunne. Men metall og annen musikk ala. Rock er mer lik, enn feks HipHop og Rock.

Det er ingen grunn til å gi hiphop et eget forum. I såfall må da absolutt elektroniskmusikk få et forum også, da dette skiller seg enda mer fra rock enn det hiphop gjør.

Så for at det skal stemme, bli riktig om du vil, å gi hiphop et eget underforum, må flere av de andre sjangerne få det også. Det er jeg imot. Hvorfor rote til forumet enda mer enn det alt er.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...