Gå til innhold

Psp downgrade -> upgrade

Punk/rock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

First of all, har du firmware 2.80 eller lavere trenger du ikke GTA. Har du firmware 2.81 eller høyere trenger du GTA gammel versjon(med 2.0 update på UMD'en)

Om du har 2.80 eller lavere følger du denne om du har TA-082 hovedkort. Eller denne om du har TA-079 hovedkort.

Har du 2.81 eller høyere må du oppdater til 3.03 og bruke denne til å downgrade. HAR MÅ DU HAR GAMMEL VERSJON AV GTA LIBERTY CITY.

Etter at du har downgradet er du på firmware 1.50 som før var "den beste versjonen" nå som custom firmwares er ute så kan du ha alle mulighetene til både 1.50 og de nyeste firmwarene i en herlig liten pakke.

For å oppdatere til custom firmware 3.10OE så følger du denne guiden.

Det er litt stress, men det er definitivt verdt det!

Lenke til kommentar
Auch, har 3.03 seh :(

Da må jeg finne meg et gammelt GTA Liberty City :\ Selger de disse ennå? Er det mulig å kunne lese på baksiden om det er en gammel/ny versjon?

Takk for svar forresten! :)

Mvh meg

7964857[/snapback]

Mulig du kan finne det enda, men det er IKKE mulig å sjekke på pakken hvilken versjon det er desverre. Så det beste tipset er å stikke innom en bruktbutikk å se om de har noen brukte GTA spill. Å så spørre om å teste det ut.

Eller sjekke QXL/ebay...

Lenke til kommentar
Okey, takk :)

Får se om jeg har hellet med meg med å finne en gammel versjon av GTA :D

Takk for hjelpen  :!:

Edit: Isåfall, hva skjer hvis Psp'n blir ødelagt. Dekker forsikringen min det?  :dontgetit:

7965324[/snapback]

Om du har elkjøp/expert/lefdal skadeforsikring så ja, eller til nøds så må du kankje hive den i bakken og trø på den før du leverer den inn, men du får iallefall ny.

Det burde uansett også gå på garantien, men da sendes den nok inn til SONY som flasher den for deg slik at den fungerer igjen.

Lenke til kommentar

alle spill skal fungere på den nyeste firmwaren.(da snakker vi om spill fra UMD)

for å spille av backups (dvs. .ISO/.CSO filer) må du ha en iso-loader(fastloader,devhook osv.) på psp'en (da må du ha FW 1.5 eller 2.71 for å få loadern til å fungere)

eller så må du ha en custom firmware som DAX sin 2.71SE,3.03-OE eller andre som har innebygget isoloader i firmwaren slik at du kan spille av dine lovlige selv-rippede iso/cso filer.

For å downgrade din PSP

må du først finne ut hvilken FW du har og om du har TA-082 hovedkort.

Siden det finnes masse guider til hvordan du skal gå fram gidder jeg ikke å skrive noe utover dette. Se på www.psp-hacks.com eller psp3d.com for mer info og guider.

Til dere som lurer på om det lønner seg å downgrade->upgrade til 3.03-OE: JA det lønner seg. for det første: du kan spille dine gamle gode ps1 spill via Sony sin offisielle emulator. det er kjempe knas.. også kan du spille backup psp spill rett fra XMB(oppstartsmenyen til psp'en) uten noen ekstra loader. en annen stor fordel er at det er innebygget recovery meny slik at hvis du på en eller annen måte klarer å feilflashe så kan du bare gjenopprette fw1.5 fra recovery menyen.

du finner masse info om dette på psp3d.com.

Jeg håper dere fikk noe ut av dette. jeg er generelt veldig dårlig til å forklare.

edit: dreit meg litt ut. hoppa over en liten del:P

Endret av mg_martin
Lenke til kommentar
Du kan forresten sjekke om GTA:LCS er "rett" version på ryggen på coveret. Det skal stå:

ULES

00151

nederst der.

7987990[/snapback]

Niks, funker ikke. Mange som har brent seg på den i det siste. GTA gis ut med gammel cover kode og ny UMD nå av en eller annen merkelig grunn.

Så den eneste måten å være sikker er å prøve spillet på PSP'en...

Lenke til kommentar
Du kan forresten sjekke om GTA:LCS er "rett" version på ryggen på coveret. Det skal stå:

ULES

00151

nederst der.

7987990[/snapback]

Niks, funker ikke. Mange som har brent seg på den i det siste. GTA gis ut med gammel cover kode og ny UMD nå av en eller annen merkelig grunn.

Så den eneste måten å være sikker er å prøve spillet på PSP'en...

7992718[/snapback]

Ok. Stygge sony!

Men er det noe vits for meg å upgrade til 3.10 custom når jeg allerede har 3.03 custom?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...