eivinds Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 I følge dinside støyer tilbuds-PC'en til komplett.no mye: "Og for Komplett sin del: passivt kjølt grafikkort er en god idé, men når du likevel får med to kabinettvifter, prosessorvifte og vifte i strømforsyningen så blir det ikke akkurat stille og rolig. Likevel kunne Komplett sin PC blitt langt roligere siden viftene er store (120 mm) - men da må vi altså ha viftestyring! Og det gjør ikke hovedkortet spesielt bra." Er det noen enkle endringer som kan gjøres på maskinen for minske støyen? Komponentene i seg selv ser jo stille nok ut. -- Eivind Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 som sagt her, viftestyring Du kan evt. kjøpe en motstand til viftene som gir dem f. eks. 7v... disse fåes på microplex.no men viftestyring er overlegent best Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Kjøp en zalman viftestyring til 219 hos microplex for eksempel.. @hagr. gratulerer med 1000 posts Lenke til kommentar
eivinds Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Kjøp en zalman viftestyring til 219 hos microplex for eksempel.. @hagr. gratulerer med 1000 posts 7965000[/snapback] Hei -- Det er denne (*) du tenker på, antar jeg. Hvordan fungerer disse egentlig? Regulerer de seg opp ved behov selv, eller må man overvåke temperatur selv og evt. stille opp viftehastigheten selv? -- Eivind (*) http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ZMMFC1&mcat=40s230 Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Det er manuelt, altså. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 min pc var som et helikopter før, men jeg kjøpte meg zalman vf-700 til gpu, passiv kjøler til chipset og viftestyring og nå trykker jeg framdeles inn på knappen om morgenen selv om pcen har stått på over natta, den er så godt som lydløs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå