firefireto Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Jeg har et lite problem som jeg håpet noen av dere kan svare meg på. Jeg har en trådløs router fra belkin. Og 2 laptopper som jeg kobler til dette nettverket. Noen ganger slår nettverket seg vrangt, maskinene finner nettverket men motar ingen pakker bare sender. Men vist jeg drar ut strøm kontakten fra den trådløse routern og adsl routeren min i ca. 1 min. Og kobler de inn igjenn funker det fint. Men det kan være veldig irriterende at nettverket plutselig streiker. Noen som vet eller har noen forslag til hva som kan være problemet og hva jeg kan gjøre for å gjør det mer stabilt? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Prøv og oppdater firmware til ruteren i første omgang. Den finner du på hjemmesiden til produsenten av ruteren. Hjelper ikke det, så klag til de som du kjøpte ruteren til, og si at trådløs nettverk er ustabil og at du har prøvd oppdatering av firmware uten hell. Lenke til kommentar
nPulz Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Som skrevet over, kan jeg nesten garantere at det er routern din som er problemet her. Prøv med upgrade av firmware, evt klag som Moltrez skrev. Personlig går jeg ikke får annet enn Linksys, grunnet at det er kvalitet i produktene deres, varer hvertfall noe lengre, etter personlig erfaring og jobb erfaring. Lenke til kommentar
hermok Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Som skrevet over, kan jeg nesten garantere at det er routern din som er problemet her. Prøv med upgrade av firmware, evt klag som Moltrez skrev. Personlig går jeg ikke får annet enn Linksys, grunnet at det er kvalitet i produktene deres, varer hvertfall noe lengre, etter personlig erfaring og jobb erfaring. 7966325[/snapback] Har samme problem. Har en Linsys WRT54G som anbefales over alt. Det var fint i flere uker men nå Angrer på at jeg kjøpte på elkjøp. De er noen jævler å forhandle med, ihvertfall her i Harstad. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Nå er ikke Belkin de mest aktive på området ny firmware. Du bør i tillegg sjekke om det er noen naboer som forstyrrer på samme kanal som du sender på. Uansett kan du prøve å bytte kanal på routeren, siden annet utstyr enn andre trådløsnett også kan forstyrre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå