ColaSlave Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Sitter her og prøver å fikse trådløs internett for min mor. PCen er en Advent 7109, nettverkskortet erinnbygd, "Realtek RTL8187 Wireless 802.11g". Ruteren er en kombinert ruter/ADSLmodem, Zyxel Prestige 660HWT, hvis det sier dere noe (for det sier nemlig ikke meg så mye ). Bruker XP Mediacenter forresten. Problemet er ihvertfall at maskinen ikke ser ut til å finne noe nettverk. Listen over tilgjengelige nettverk er tom. Det har fungert bra tidligere, og angivelig skal det visstnok bare ha forsvunnet plutselig. En annen av husets bærbare har fremdeles internett via den samme ruteren, så en skulle kanskje tro at ruteren fungerer? Vet ikke om jeg har forklart meg særlig bra her, men håper noen kan hjelpe ihvertfall. På forhånd takk. Endret 18. februar 2007 av ColaSlave Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Mulig det er en kanpp på pcen der det trådløse nettverkskortet kan slås av og på...... Lenke til kommentar
MaestroN Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Hvis du kikker under dine nettverkstilkoblinger kan du se om den trådløse tilkoblingen er aktivert. Du skal ha 2 tilkoblinger der. En for LAN kortet og en for det trådløse. Lenke til kommentar
ColaSlave Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Jo da, det er en knapp for å slå kortet av/på. Og kortet er på, uten at det hjelper. Har sett gjennom alle innstillingene uten at jeg finner ut noe. Resette ruteren hjelper heller ikke. Lenke til kommentar
rogerp Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Jo da, det er en knapp for å slå kortet av/på. Og kortet er på, uten at det hjelper. Har sett gjennom alle innstillingene uten at jeg finner ut noe. Resette ruteren hjelper heller ikke. 7968619[/snapback] Har du reesettet routeren din "ordentlig" da? Jeg hadde samme problemet,jeg holdt bare inn reesettknappen et par sekunder trodde den var resettet da men da slår du den bare av og på igjen,du må holde knappen inne i ca 10 sek,det gjorde jeg og etter det fant den nettverket,kan jo være bare en slik enkel sak for deg og..... Lenke til kommentar
ColaSlave Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Da har jeg ihvertfall fått til trådløst internett her. Holde inn reset-knappen hjalp ikke uansett hvor lenge jeg holdt. Det som til slutt hjalp var å skrive inn ruterens IP-adresse i nettleseren og trykke på en reset-knapp jeg fant i menyene der. Så da håper jeg det funker en god stund framover igjen. Takk for forslagene deres ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå