Gå til innhold

Er dette usunn mat eller ikke?

olek21

Anbefalte innlegg

Jeg sier nå bare "alt med måte". Ingenting er sunt hvis du bare spiser av kun en ting. Variert kost er vel det beste, da er en sikker på å få i seg noe av det mann trenger.

7999444[/snapback]

"Spis variert"-rådet liker jeg ikke å høre for ofte. Om jeg spiser pizza, kebab, pølser, bacon, pommes frites, banansplitt, iskrem og lefse med sukker på i løpet av en dag har jeg ikke på langt nær spist sunt selv om jeg har spist variert.

7999614[/snapback]

Det er bare fordi du liker å kverulere :)

Tror de fleste skjønner hva som menes her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Olek21 - Har du sjekket at de bollene er så grove som du tror?

7999414[/snapback]

Det står grove boller på de... og de er fulle av helkorn og er grove... Tror ikke de er hoved grunnen til at jeg er så stor :p

Tror ikke de er hoved grunnen til at jeg er litt for stor :p

Jeg tror hardere trening og oftere er det jeg må gjøre, for jeg tror (og synes) at jeg har et sunt og variert kosthold. Jådæ

Lenke til kommentar
Olek21 - Har du sjekket at de bollene er så grove som du tror?

7999414[/snapback]

Det står grove boller på de... og de er fulle av helkorn og er grove... Tror ikke de er hoved grunnen til at jeg er så stor :p

Tror ikke de er hoved grunnen til at jeg er litt for stor :p

Jeg tror hardere trening og oftere er det jeg må gjøre, for jeg tror (og synes) at jeg har et sunt og variert kosthold. Jådæ

8001622[/snapback]

Det er nok ikke de som er hovedgrunnen til at du er stor nei. Har erfart at det er endel forskjeller ute å går når det kommer til grove bakevarer i butikkene, samt at noen av de inneholder endel sukker. Men når de er fulle av helkorn og slikt, er det vel bare å kjøre på.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Det er ikke usunt... men å spise det samme heletiden er usundt!

Ingen fare og ta nugati en dag heller, bare man ikke gjør det ofte!

Pølse på benzern er godt og greit av og til...

Så det jeg vill anbefale at du gjør om mat stilen litt og f.eks prøver noe annet på brødskiva av og til... altså ketchup har en del stoffer i seg som kan virke nedbrytende på kroppen, verre enn alkohol.. i følge forskere...

Også inneholder det en del sukker, syre som skader tenner er det også... prøv å bytte ut ketchup med tomat skive :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Du kan prøve å redusere på karbohydratene ved å spise mindre brød...gjæret i brød er ikke godt for magen heller, hvis man er følsom. Knekkebrød er bedre.

Jeg har spist suppe om morgenen lenge nå, siden det er enkelt å lage mye og bare varme opp en skål om morran. Her kan man ha mye variasjon....

Når det gjelder middag kan man redusere på kjøtt og gå over til fisk, og alt med måte. Mye kan erstattes med grønnsaker. Lær å like enkel mat, man trenger ikke masse sauser og drit..

Når det gjelder drikke ville jeg aldri drukket så mye melk. Man skal helst ikke drikke under måltidet da dette forstyrrer fordøyelsen, og jeg har for meg at melk nøytraliserer magesyren.

Lenke til kommentar

Ang. melk.

Var en artikkel i en av avisene for noen år siden (finner selvsagt ikke igjen linken til siden) om at ca. 30% av melken er infeksjonsveske fra kujur med infeksjoner. Melken er jo pasteurisert, så det er ikke farlig å drikke det, men personlig finner jeg det veldig usmakelig.

Ser man på hvilke land i verden som drikker mye melk (feks. norden, frankrike og usa) er dette alle land der staten subsidierer melkeproduksjon en god del. I disse landene anbefaler også helsemyndighetene at folk drikker melk. Ser man derimot til andre land som IKKE subsidierer melkeproduksjon i samme grad, anbefaler de som regel et moderat melkeinntak, mest pga. melkefettet.

Syns egentlig det er rart mange snakker om melk som den store kalsiumkilden. I Norge drikker vi mye melk, men ligger alikevel på toppen av benskjørhets-statistikkene. En bedre kalsiumkilde er grønne grønnsaker, feks. brokkoli (som jo samtidig er sinnsykt godt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...