Gå til innhold

Politiets tegn i trafikken?

Stian89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du ser politimanen i øret - kan du kjøre (da har du grønt lys..)

Unntatt når armen er opp - det betyr stopp (da skal han snu seg..)

I eksempelet her står politiet med armen opp, det betyr at han snart skal snu seg. Den røde og grå bilen har akkurat nå rødt/gult lys - de skal gjøre seg klare til å kjøre. Om få sek. snur politimannen seg, da ser de øret og kan derfor kjøre som på vanlig grønt lys. Politimannen tar da armen ned igjen.

Den blå og grønne bilen på bildet har akkurat nå gult lys. De skal stanse, med mindre de har kommet så langt inn i krysset at de ikke kan stoppe på en normal måte. (samme som gult lys i vanlig lyskryss) Når politimannen om få sek. snur seg, vil de ikke lenger se øret og kan heller ikke kjøre..

Lenke til kommentar

Når hånden er rett opp, så STOPP! den e greit

når han ikje ha armen opp, så e d ikje viktig kor armene e henne. det som heller e vitkig e å tenke på at an e stressa når an jobbe, og då blir an rød i ansiktet, og derfor stoppe du når han har ansikt eller nakke mot deg. Øyrene e skitne og grønne, så då kan du kjøra, enkel regel å huska!

Lenke til kommentar
Noen som har klart å oppdrive en side som illustrerer politiets ymse tegn i trafikken, inklusive forklaring?

(Eksempel: snut)

7963375[/snapback]

tror jeg husker en regel:

ser man øret, kan man kjøre

ser man ikke øret, kan man ikke kjøre...

men hva det betyr vet jeg ingenting om :D

Edit: når jeg leser over en gang til legger jeg merke til at noen har sagt dette før meg :D

Endret av Apetiger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...