Joachimv Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Har tenkt å kjøpe meg en prosjektor, siden en LCD-TV på 40-42" er dyrere per tomme.. så er jeg også svaksynt, og trenger et stort bilde dersom jeg skal se på avstand, så antar en prosjektor er en bedre lødning enn LCD-TV. Har tenkt meg en Sony VPL-HS60 til ca 11000kr https://prisguiden.no/product.php?productId=63045 Skal bruke den til film/tv og PC-bruk. 2000 timers pære er vell litt i overkant av 8 timer per dag i et år, og så mye TV ser jeg ikke, så at pæra kosta 2-3-4000kr spiller ingen rolle. Sony VPL-HS60 har 4000:1 (1000:1) mer kontrastforhold enn lillebroren VPL-HS50 som har 6000:1, men dog har 16:9, det har ikke HS60, i følge prisguiden. Men oppløsningene er jo det samme, 1280x720, så da er det jo antageligvis 16:9. Har noen erfaringer eller lignende med denne prosjektoren? Film/tv går via komposit fra en reciver der parabol og dvd etc er koblet til, og pc går for øyeblikket også via komposit (s-video>komposit, har en gammel bilderørs tv), men kan like greit gå via vga d-sub eller dvi. Lengden på rommet er ca 4 meter..et godt lerret hadde også vært kjekt. Takker for svar! Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Hei... Ville ha sett litt på denne prosjektorn i stade. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326377 Godt mulig den andre er like bra, men denne har sunket hardt i pris nå. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Men oppløsningene er jo det samme, 1280x720, så da er det jo antageligvis 16:9. Det stemmer, begge er 1280*720 og 16:9. Film/tv går via komposit fra en reciver der parabol og dvd etc er koblet til, og pc går for øyeblikket også via komposit (s-video>komposit, har en gammel bilderørs tv), men kan like greit gå via vga d-sub eller dvi. Hvis du kjøper projektor bør du endre dette oppsettet også, kompositt funker dårlig (spesielt fra PC). PC bør kobles til med HDMI eller VGA, DVD-spiller bør kobles til med HDMI eller komponent hvis du har det på spilleren din. Lengden på rommet er ca 4 meter..et godt lerret hadde også vært kjekt. Hvis du har mulighet til å gå for rammelerret ville jeg ha gjort det. Det gir deg den beste løsningen til en fin pris. Med vanlig nedtrekk risikerer du bølger i lerretet, det vil du ikke ha. Du slipper dette med tab-tension-lerret, dvs lerret med stramming av duken, men da blir prisen en annen. Når det gjelder projektorer i denne klassen (720p LCD) er det vel Epson TW700 som ligger et lite hestehode foran konkurrentene. Ellers har du jo BenQ PE8720 (DLP) som er en DLP-projektor, den har vært svært populær etter at den falt 40000 i pris. Den får du vel for under 14000 hvis jeg ikke tar feil. Jeg har kjøpt en slik selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå