isalbu Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Heisann. Har kjøpt meg en ny N73 ME fra telenor.no, med djuice control. Skiftet fra netcom til telenor fordi resten av familien har telenor og da blir det gratis innen familien og blabla. Mottok telefonen i dag, men nummeret mitt blir ikke portert før 26. januar.. Står på esken at det er operatørlås, prøvde likevel med mitt netcom-sim og fikk opp sim-card not valid ( mulig det er fordi det er et nokså gammelt sim). Har seff lyst til å ta den i bruk så fort som mulig, og lurer derfor på om det er noen smart og billig måte å fjerne operatørlåsen på? Telenor er vel lite villig til å dele ut låsekode selv om jeg spør veldig snilt? Og en siste ting, låsen går bare på operatør, sant? Så jeg kan låne meg et telenor-sim ra en annen hvis jeg vil leke meg litt med telefonen? takker for svar - Ivar Lenke til kommentar
Duppsa Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Du får koden hvis du fikk med binding på Djuice Control. Ring 09000 Pluss at telefonen kan brukes uten sim kort Lenke til kommentar
isalbu Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Takker var jeg ikke klar over Lenke til kommentar
Loko Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Fikk du låsekoden selv med Djuice Controll?? Ifølge telenor så vil man ikke få oppgitt låsekoden ved binding på djuice controll. Dette pga at DC blir definert som et kontantabonement, og telenor gir ikke ut låsekoden til slike abonementer. Lenke til kommentar
eikum Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Fikk du låsekoden selv med Djuice Controll?? Ifølge telenor så vil man ikke få oppgitt låsekoden ved binding på djuice controll. Dette pga at DC blir definert som et kontantabonement, og telenor gir ikke ut låsekoden til slike abonementer. 7972685[/snapback] det er feil.. du kan bare binde deg opp mot en ting, i dette tilfelle abo. da har dem krav på å levere ut koden:) Står jo greit på telenor.no ".... Hvis telefonen registreres sammen med abonnement med binding vil operatørlåskode bli utlevert fra 09000 kundeservice Telenor vederlagsfritt . Koden sendes via e-post, faks eller pr. brev. " Endret 19. februar 2007 av eikum Lenke til kommentar
Loko Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Jeg snakket med forhandlerkonsulenten til Elkjøp for noen månder siden og da var det KUN med abonementer som ikke var definert som kontantabonement. Altså ikke Djuice kontroll. Lenke til kommentar
isalbu Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Sendte en mail til dem, og de sa klart og tydelig at "Dersom du kjøpte denne telefonen ved å inngå en bindingsavtale, kan du få denne koden gratis." Men ikke før nummeret er portert, så i mitt tilfelle er telefonen ubrukelig som telefon inntil videre MÅ man forresten ha UMTS-sim i slike telefoner? Når jeg brukte mitt gamle simkort fikk jeg nemlig bare beskjed om at det var "unvalid", og ikke noen mulighet til å taste inn noen låsekode, eller skal det gjøres på en annen måte? Lenke til kommentar
eikum Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Jeg snakket med forhandlerkonsulenten til Elkjøp for noen månder siden og da var det KUN med abonementer som ikke var definert som kontantabonement. Altså ikke Djuice kontroll. 7979021[/snapback] Da hadde ikke personen din peil på låvene vi har! Telenor gjør uansett hva som helst for å ikke gi ut denne koden.. Men som sagt, du kan bare binde deg mot en ting! Altså enten telefonen eller abo. i dette tilfelle abo..! (jobber med å selge telefoner, gjør dette daglig!) Lenke til kommentar
isalbu Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Fikk en melding fra telenor i dag om at porteringen var flyttet til 02.03.07, nesten en uke etter den egentlige overføringen, og nesten tre uker etter at jeg bestilte mobil og abonnement.. Litt kjipt når de sier at det skal ta i underkant av to uker.. Mistenker dem for å ikke ville gi meg 200 kr (djuice control) for en måned som bare varer to dager Lenke til kommentar
mckvakk Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Da hadde ikke personen din peil på låvene vi har! Telenor gjør uansett hva som helst for å ikke gi ut denne koden. 7980336[/snapback] Okei, du mener telenor er lovpålagt å gi ut disse kodene? Vis meg gjerne denne loven og hvorfor ingen andre operatører gjør det. Telenor gir ut denne koden som en service til kundene siden de allerede uansett får inn igjen de pengene via enten månedsavgift eller oppsigelsesgebyr. Grunnen til at de ikke gir ut koden før abonnementet er aktivt er nok at det bl.a er ganske lett å da bare stoppe porteringen etterpå, eller at noe annet uforutsett skjer med den. Riktignok vil da kunden i noen tilfeller motta en fin liten faktura fra Ttelenor på oppsigelsesgebyret. Forøvrig så tror jeg de færreste Elkjøpansatte (eller ansatte i denne bransjen generelt) kan så veldig mye om låver. Sånn bortsett fra at de som oftest er store og røde da;) Disclaimer: Jeg kjenner ikke til hva elkjøpansatte kan og ikke kan, og mine uttalelser om disse er bare rene antagelser. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Pengene blir overført til neste måned uansett så det skal du ikke tenke på Men stemmer nok som er kommet fram, koden får du gratis så snart porteringen er i boks. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 får vel oppklare mitt tidligere innlegg. Det var ikke en elkjøp ansatt som sa det. JEG er en elkjøpansatt (og flere av oss her på forumet.) Når jeg mente forhandlerkonsulent så mente jeg ei telenor-bærte som har som ansvar å svare på spørsmål etc til Elkjøp-ansatte. PS! Det er faktisk veldig mange elkjøpansatte som faktisk kan sine saker. Sier ikke at alle kan alt men en del. De som sitter på et forum som dette har som regel en god del mer peiling enn hva ola nordmann har. Lenke til kommentar
isalbu Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Pengene blir overført til neste måned uansett så det skal du ikke tenke på Men stemmer nok som er kommet fram, koden får du gratis så snart porteringen er i boks. 7994236[/snapback] Jojo, men når abonementet ikke starter før 3. vil jeg jo ikke få penger før 3. mens hvis det startet 26. ville jeg hatt nesten 400 den 3., og det er litt gøy å ha litt ekstra masse første måneden Dessuten må jeg vel kanskje betale 200 kr for de 3 dagene den måneden hvor jeg fortsatt er netcomkunde... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå