Gå til innhold

Retur av Xbox


Rikky

Anbefalte innlegg

Xboxen min sliter med litt problemer med å lese CD'ene. Den var fint helt i begynnelsen (mars), men har gradvis forverret seg, og nå i disse Splinter Cell-dager er den selvfølgelig helt fucked. Har hørt at dette er et relativt velkjent problem. Må ofte restarte 5-6 ganger før jeg får inn spillet. :cry:

 

Så da er spørsmålet mitt som følger:

Hvor lang tid tar det før jeg får tilbake boxen hvis jeg leverer den inn på butikken der jeg kjøpte den? Noen som har erfaring med dette?

 

Og så håper jeg bare at jeg ikke får en helt ny maskin tilbake, som ikke går an å modde...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan desverre ikke bare levere inn i selve butikken du har kjøpt den i og få ny.

Det er ikke så enkelt.

Du må sende den inn til microsoft sin service,

så reparerer de den får deg helt enkelt.

Dette gjelder selvsagt bare hvis du ikke har modda den.

Min Xbox ble tatt av lynet i sommer og funka ikke å skru på engang,

så jeg sendte til Microsoft sin service i Tyskland (?) og fikk den tilbake med ny powersupply under en uke etterpå -helt gratis selvsagt-.

Må si meg veldig fornøyd med denne servicen. :smile:

Lenke til kommentar

Man har da krav på at forhandler tar seg av service mener jeg (dvs at forhandler sender den videre til service hvis du ikke gidder å styre med porto osv)! Dessuten er det vel regler for hvor fort du har krav på å få den tilbake igjen (1 uke?), klarer ikke butikken dette har du krav på erstatningsvare, ut fra hvordan jeg har forstått diverse lover og regler i alle fall! :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 16:23, skrev Amped:

hvem har ansvaret for garantien her i norge? hvem skal man ringe?


...og hvor lenge varer garantien?


 

Tja, det eneste forbrukerne skal trenge å forholde seg til når det gjelder garanti er forhandler. Forhandler ordner jo resten. Uansett hva som blir sagt om garanti gjelder jo minimum kjøpsloven i alle fall..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 16:23, skrev Amped:

hvem har ansvaret for garantien her i norge? hvem skal man ringe?


...og hvor lenge varer garantien?


 

Garanti er kjekt å ha, men ikke så veldig interessant i ditt tilfelle. Dekker ikke garantien det gjør kjøpsloven det. I ditt tilfelle har du nok en frist på tre år fra kjøpet fant sted, en ramme du er godt innenfor.

Lenke til kommentar

Jeg jobber i butikk og vi selger Xbox.

Det er kommet streng beskjed fra Microsoft om at returer skal skje direkte til dem.

 

Dette fordi de vil ha en mest mulig direkte og effektiv kontakt med sluttbrukeren, så slipper man at hele greia skal gå via delledd.

 

Dette er en mer og mer utbredt prosess blant flere og flere leverandører faktisk. Kjøpte nylig en Plextor CD-brenne, og samme reglene der, men som nevnt over, så kommer i alle fall Plextor (eller budfirma hyret av dem) på døren og henter produktet og levere på dør igjen.

 

I butikk kan man faktisk risikere at hvis du leverer inn xboxen en mandag ettermiddag, så sender man ikke varer før torsdag og mandag formidag. Da blir den liggende 3 dager i butikken. Noen butikker sender den så til importør, som igjen skal sende den til microsoft.

 

Min PS2 var gjennom den greia, og jeg måtte i fjor klare meg uten konsoll i 6 uker. Så fikk jeg ny.

 

Når det gjelder krav på lånemodell er jeg ikke sikker, men mener å huske at alt utover 7 dager har du krav på lånemodell for. Men det spørs hvordan det går hvis Xboxen skal i direkte retur, for da kan du ikke møte i butikken for å få en lånemodell.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 16:40, skrev RikkyRally:

Så det står altså i kjøpsloven at jeg kan levere den inn hos forhandler?


 

Om ikke annet må du kunne kreve at forhandler hjelper deg med retur. De kan ikke fraskrive seg alt ansvar så fort kunden er ute av butikken. Send en mail eller ring og hør hva du skal gjøre da vel..

Lenke til kommentar

Jeg har gjort dette en gang. Hadde samme problem som deg. Den nektet å lese av diskene. Jeg ringte brukersupport nummeret som var med i konsoll pakka. Dama prata engelsk, og jeg prata sikkert med hu i en time. Hyggelig dame forresten. En halv uke etterpå kom det en pakke på postkontoret som jeg la Xboxen i og sendte den til tyskland. Da tok det litt under 2 uker så kom den tilbake igjen. Jeg trodde det var mye vanskeligere enn det var.

 

Merkelig det problemet med disk-lesingen. Tror det er en spesiell modell som har problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...