thamule Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Driver med noe opparbeiding i histoprie 3. kalsse allmen og skal disponere forholdene under Hitler(politiske, sosiale og økonomiske). Lurer i den anleding på om noen vet hva jøde/sigøynerforfølginger kommer under, politiske eller sosiale? Takk for alle svar Lenke til kommentar
Johannne Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Driver med noe opparbeiding i histoprie 3. kalsse allmen og skal disponere forholdene under Hitler(politiske, sosiale og økonomiske). Lurer i den anleding på om noen vet hva jøde/sigøynerforfølginger kommer under, politiske eller sosiale? Takk for alle svar 7962977[/snapback] Du kan lage en innledning hvor DU definerer DIN forståelse av politiske /sosiale / økonomiske forhold. Jeg tror nok jeg ville kalt jøde/sigøynerforfølginger for mest politiske forhold. I ettertid ser jo de fleste at Hitler ildnet til hat mot jødene for å samle det tyske folk mot undermenneskene ( ikke arier). Han trengte, og fikk, folkets tillit og hyllest. Han fjernet økonomisk depresjon, arbeidsløshet og gav tyskerne (i alle fall arierne) en følelse av håp. Tyskland var påført sviende og ydmykende nederlag etter den 1. verdenskrig. Stort er spranget til den stolte arier som vervet seg til kamp. Lykke til, hilsen Johannne Ps: Jødene var gjerne intelligente, kulturelle mennesker. De drev med småhandel, kunstformidling, pantelåning. De led kan hende ikke like synlig under depresjonen på 30-tallet. Det var nok lett å skape misunnelseens hat. Men særlig stor økonomisk maktfaktor tror jeg ikke de utgjorde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå