Gå til innhold

Mappetilgang avslått i Vista

buzo

Anbefalte innlegg

Jeg har fått problemer med noe spyware. Det er noe som heter TrustIn. Har prøvd det meste for å bli kvitt det, men det viser seg å være vanskelig. Norton oppdager det f.eks. ikke.

Men i den forbindelse har jeg funnet ut at jeg må slette en fil som heter mscoriezb.dll. Men problemet er at jeg får beskjed om at 'mappetilgang avslått' når jeg prøver å slette den. Men jeg er jo administrator, og eneste bruker av maskinen, så dette skjønner jeg ikke. Hvordan kan jeg få til å slette denne filen?

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg har fått problemer med noe spyware. Det er noe som heter TrustIn. Har prøvd det meste for å bli kvitt det, men det viser seg å være vanskelig. Norton oppdager det f.eks. ikke.

Men i den forbindelse har jeg funnet ut at jeg må slette en fil som heter mscoriezb.dll. Men problemet er at jeg får beskjed om at 'mappetilgang avslått' når jeg prøver å slette den. Men jeg er jo administrator, og eneste bruker av maskinen, så dette skjønner jeg ikke. Hvordan kan jeg få til å slette denne filen?

7962733[/snapback]

Nesten samme problem her. Det står at jeg trenger tillatelse for å slette denne filen og jeg er administartor og eneste bruker av PC-en...

Lenke til kommentar

7962733[/snapback]

Prøv å ta eierskap over filen, etter det skal du nok få slettet den.

Les artikkelen her om hvordan du gjør det..

http://www.vistax64.com/tutorials/67717-ta...rship-file.html

Eller du kan installere programmet FileASSASSIN som sletter det meste du måtte ønske..

Programmet er gratis å kan lastes ned her

http://www.snapfiles.com/get/fileassassin.html

Lykke Til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...