Gå til innhold

Hvordan kan jeg redusere minnebruken i xp?

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så flink med ting i dette feltet. Jeg har fjernet omtrent så mange bakgrunnsprogram som mulig og allikevel er det masse greier i bakgrunnen som driver og sluker minne. Når man lager musikk på dataen og prosjektene i tillegg er ganske svære er dette ikke noe gøy. Jeg forventer en viss minnebruk fra musikkprogrammet, men over halvparten av det brukte minnet kommer fra bakgrunnsprogrammer :dontgetit:

Her er prosessene som går i bakgrunnen:

Minnebruk.png

Jeg kjører både easycleaner, ad-aware og spybot nokså regelmessig. Kan noen hjelpe meg?

Endret av Idonotlikebroccoli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke så flink med ting i dette feltet. Jeg har fjernet omtrent så mange bakgrunnsprogram som mulig og allikevel er det masse greier i bakgrunnen som driver og sluker minne. Når man lager musikk på dataen og prosjektene i tillegg er ganske svære er dette ikke noe gøy. Jeg forventer en viss minnebruk fra musikkprogrammet, men over halvparten av det brukte minnet kommer fra bakgrunnsprogrammer :dontgetit:

Minnebruk.png

Jeg kjører både easycleaner, ad-aware og spybot nokså regelmessig. Kan noen hjelpe meg?

7962651[/snapback]

hva i alle verden er det som bruker over 200 000? Kanskje du kan lukke eller fjerne det :cool:

Lenke til kommentar
Det er musikkprogrammet som bruker så mye ;P Det er all den andre skiten i bakgrunnen som gjør ting surt.

Crimar: Går det an å gjøre med en bærbar pc da?

7962676[/snapback]

jaja.. bare finn ut hvordan brikker det.. last ned cpu-z.. kanskje litt vankslig å gjøre det hvis du ikke har noe som helst peiling, men en datakjappe i nærheten gjør det på 2 min og skal sikkert ha mye penger..

last ned cpu-z så skal jeg komme med noen ram brikker til deg..

Lenke til kommentar

Minnebruk.png

7962651[/snapback]

En ting du kan gjøre som du vil frigjøre en del minne med, er å skru av alle bakgrunnsprosesser du ikke trenger. Som default er nesten samtlige tjenester skrudd på i XP, men veldig mange av dem er ikke nødvendige for en vanlig hjemmebruker med internettilgang. Da jeg hadde XP dektiverte jeg ca 30 stykker, og fikk en mye raskere maskin. Søk på nettet etter "BlackViper service configuration for XPSP2", Blackviper sin serviceguide regnes for den beste og mest pålitelige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...