sumptrollet Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Quote: 1 oktett = 8 bits1 byte = 8 bits leste du det jeg skrev? Jeg er forøvrig enig i at 1 oktett er 8 bits, okt betyr jo faktisk 8, det var liksom hele poenget mitt. Quote: BTW, hva er "fetchmail"? gå til google.com, skriv "fetchmail", trykk på "I'm feeling lucky" Lenke til kommentar
idander Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Enig her. Det er ingen standard som sier at en byte er 8 bits, men det er slik det har blitt på de fleste pcer de siste årene. Jeg kan da godt lage en maskin av no slag som benytter seg av 7 bits for å beskrive et tegn. Men dere får ha meg unnskyldt, nå skal jeg mekke litt mer på evighetsmaskinen min. mvh, Idar Lenke til kommentar
Laka Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Sumptrollet: Ut ifra det du sa, virket det som om du mente at oktetter har en annen verdi når det gjelder bits. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Quote: Paddington skrev:Det spørs hvor mye du kan gape over. (byte=jafs) Men, ja 8 biter i en jafs er standard. Er ikke bite = jafs? Tenkte bare på det liksom.... :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå