Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Active Mode i DC++

Anbefalte innlegg

Hei hei

Noen som får til å sette opp DC++ i active mode i XP? Jeg har fulgt endel anvisninger som skal funke i WinME, men dette virker ikke i XP .

Har Netopia - router og NGT adsl abb.

Og ja... har satt inn riktig ip-adresse.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Har du skrudd av XP sin innebygde firewall? Hvis ikke gjør det!

2. Så er det bare å forwarde en tilfeldig port til din maskin sin interne ip (normalt 10.0.0.*). Velg en port over 1024 så slipper du å endre på input filter (stor sjangs for at det er her feilen ligger). Med netopia routeren gjør du det under easy servers (eller noe i den duren).

Lenke til kommentar

Takk for tipset. Er redd jeg allerede har gjort dette. En kamerat av meg med dual-boot WinMe og WinXp er active i ME og passive i Xp med samme instillinger.

Flere tips?

(skal dobbeltsjekke at brannmuren er av, men er 99 % sikker på at jeg har gjort det for lenge siden)

Lenke til kommentar

Hey, du må huske å "åpne portene" i NAT'en oxo. Ikke bare i FW'en. Har samma oppsett selv, og det funker finfint her!

Deretter inserter du IP'en din (den kan du jo få tak i ved å ta ITavisens speedometer) i dc++ og sørger for at f.eks 1024 er åpen. Velg denne i dc++ oxo. Hvis det ikke funker da er det du som ikke skjønner hva jeg mener :wink:

Tips: det kan være lurt å skru FW'en HELT av, den er jo bortimot ubrukelig uansett...

Lenke til kommentar

Når det kommer til active mode, holder det å åpne port 1412 i NAT på netopiaen (eller den porten man har valgt å bruke). Da skal ruteren "forwarde" port 1412 TCP og UDP. Deretter må man sørge for at ingen personlig brannvegg sperrer for porten. Man slipper å åpne porter over 1023 i brannveggen på Netopiaen. I hvert fall med standard konfigurasjon.

Neste skritt er å velge aktive mode, og skrive inn sin eksterne IP i oppsettet og man er i gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...