leoss Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Hei hei Noen som får til å sette opp DC++ i active mode i XP? Jeg har fulgt endel anvisninger som skal funke i WinME, men dette virker ikke i XP . Har Netopia - router og NGT adsl abb. Og ja... har satt inn riktig ip-adresse. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Jeg lurer også på det samme.. Har XP, NGT med cisco ruter. Åpner port/tror jeg gjør alt riktig, men tydeligvis ikke, siden det ikke virker. Lenke til kommentar
nåvi Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 1. Har du skrudd av XP sin innebygde firewall? Hvis ikke gjør det! 2. Så er det bare å forwarde en tilfeldig port til din maskin sin interne ip (normalt 10.0.0.*). Velg en port over 1024 så slipper du å endre på input filter (stor sjangs for at det er her feilen ligger). Med netopia routeren gjør du det under easy servers (eller noe i den duren). Lenke til kommentar
leoss Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 Takk for tipset. Er redd jeg allerede har gjort dette. En kamerat av meg med dual-boot WinMe og WinXp er active i ME og passive i Xp med samme instillinger. Flere tips? (skal dobbeltsjekke at brannmuren er av, men er 99 % sikker på at jeg har gjort det for lenge siden) Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Hey, du må huske å "åpne portene" i NAT'en oxo. Ikke bare i FW'en. Har samma oppsett selv, og det funker finfint her! Deretter inserter du IP'en din (den kan du jo få tak i ved å ta ITavisens speedometer) i dc++ og sørger for at f.eks 1024 er åpen. Velg denne i dc++ oxo. Hvis det ikke funker da er det du som ikke skjønner hva jeg mener :wink: Tips: det kan være lurt å skru FW'en HELT av, den er jo bortimot ubrukelig uansett... Lenke til kommentar
leoss Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 Frekke mannen. Jeg har da selvfølgelig gjort dette alt. Men jeg får fortsatt ikke bli active i XP. Bruker du også xp? Mon tro om jeg bare tror jeg kan dette..... Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Sorry at jeg var frekk... bruker nok XP ja, har satt dette opp på 3 maskiner (2 ganger hjemme, og en gang hos pappa) Er det noe du ikke helt forstår? Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Når det kommer til active mode, holder det å åpne port 1412 i NAT på netopiaen (eller den porten man har valgt å bruke). Da skal ruteren "forwarde" port 1412 TCP og UDP. Deretter må man sørge for at ingen personlig brannvegg sperrer for porten. Man slipper å åpne porter over 1023 i brannveggen på Netopiaen. I hvert fall med standard konfigurasjon. Neste skritt er å velge aktive mode, og skrive inn sin eksterne IP i oppsettet og man er i gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå