Footy Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Sitter her med dama mi sitt Ixus 800 IS. Så spør hun, "kjære, hvordan får jeg frem på displayet hvor mye batteri det er igjen?" "Ikke no problem" sier jeg og begynner å lete meg igjennom menyen, men jeg måtte gi opp.... finner ikke no Hjelp? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Tror ikke du kan få det opp i displayet. Den sier ifra når det begynner å bli lite igjen. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) tuller du? I så fall er jo det noe av det mer idiotiske jeg har hørt... Scenario: Skal ut på fest, før jeg går, blinker ikke... tar 2 bilder på festen, blinker.. Resulat= batteri tomt før kvelden er omme Ser for meg det samme med en feriesituasjon *Edit* Trykkleif Endret 17. februar 2007 av Footy Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) tror faktisk Wildbill har rett, Ixus viser kun batteriindikatoren når batteriet begynner å gå tomt... Nå koster det jo ikke mer enn 200-300 kroner for et ekstra batteri, som er kjekt å ha uansett da. Endret 17. februar 2007 av jvc1990 Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Skal ut på fest, før jeg går, blinker ikke... tar 2 bilder på festen, blinker..Resulat= batteri tomt før kvelden er omme Man lader alltid batteriene før man skal ut å ta bilder, da unngår man alle problemer. Er det viktige bilder man skal ta så har man med reservebatteri. Å lage en pålitelig batterimåler for normale batterier er umulig. Det best man kan håpe på er en indikasjon på om batteriene er full-ladet eller ikke. Forskjellige batterier oppfører seg forskjellig under varierende forhold og de forandrer seg over tid. Intelligente batterier som teller antall oppladinger, måler nøyaktig lading, utlading og temperatur vil kunne rapportere ganske nøyaktig ladetilstand. Det er både dyrere og øker selvutladingen så det er enda ikke spesielt vanlig i billige kameraer. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Canon er elendige med å vise gjenværende batteritid på sine Ixus modeller, hadde alltid det problemet selv når jeg skulle på fest og ta bilder. Løsningen var å alltid ha med et ekstra batteri som var fulladet. Nå derimot har jeg ikke det problemet, etter at jeg gikk over til Casio (som derimot har andre problemer) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå