Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Treg oppstart av ny pc?

Anbefalte innlegg

Jeg satt sammen min nye maskin igår. Jeg har et p5w dh deluxe hovedkort. Når jeg starter opp maskinen står den stille i 30-60 sekunder helt til det kommer en melling. Mellingen inneholder: No IDE Master H.D.D Detected! Press F1 to resume. Jeg trykker F1 og kommer inn i Windows. Det er kjedelig å vente så lenge :D , så hvordan får jeg det bort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg satt sammen min nye maskin igår. Jeg har et p5w dh deluxe hovedkort. Når jeg starter opp maskinen står den stille i 30-60 sekunder helt til det kommer en melling. Mellingen inneholder: No IDE Master H.D.D Detected! Press F1 to resume. Jeg trykker F1 og kommer inn i Windows. Det er kjedelig å vente så lenge :D , så hvordan får jeg det bort?

7962245[/snapback]

Tja, kanskje du ikke har satt opp rett disk som oppstartsdisk, eller den ligger bakerst i prioritetslista i boot rekkefølge. Begge deler settes opp i boot seksjonen i bios.

Lenke til kommentar

7962245[/snapback]

Som du ser så er det ingen IDE Master disker. Du kjører en s-ata disk som ikke skal komme i konflikt med IDE kabelen, his jeg ikke er helt på bærtur nå. Så det må antakeligvis være her problemet ligger et sted. Den leter etter en IDE disk som ikke finnes, så har du satt cdrom-jumperen til master for eksempel? Vet ikke helt hva dette kommer av, men det er tydeligvis en konflikt med IDE kabelen eller noe sånt en plass tipper jeg. :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...