acewolf Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Har en linksys wrt54gl med DD-WRT. Kan jeg endre hastigheten til min nabo som låner nett av meg trådløst?? Er så irreterende når han laster ned masse spill o.l da mister jeg nesten all båndbredde selv. Tok testen på itavisen på speedometer, og hadde selv mistet over 50% av min nedlastnings hastighet! Har hørt jeg kan bruke QoS, og la inn hans mac adress og satt den på BULK, og satt min på EXEMPT, men det hjalp ikke. Finnes det andre løsninger?? Lenke til kommentar
ekm Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Jeg tror ihvertfall at det burde være en relativt enkel sak å få til dette. Hvis du ser på FON oppsettet i denne tråden på dd-wrt forumet så burde du få noen tips. Hvis du setter opp dd-wrt med 2 SSID (jeg har ikke fått WPA til å fungere ordentlig her hjemme med to SSID - så prøv med WEP på begge før du evt. går over til WPA) og fjerner alt ifra startup og firewall scriptene ang. chilli og fon og modifiserer linjen med bandwith kontroll litt tror jeg du skal oppnå det du ønsker. (Nå er det desverre ikke vært noe særlig med besøkende på FON hotspotene mine, men egne tester viser ihvertfall at scriptet begrenser bandwithen slik den skal). Ellers så kan du jo sette opp etter scriptet og gi han brukernavn og passord - da kan du begrense naboens tilgang og evt. andres tilgang slik du vil - samtidig med at du får tilgang til de FON hotspots du evt. kommer i nærheten av også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå