Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

*LØYST* Konfigurere 3Com switch.

Anbefalte innlegg

Ja, lat oss ta 3Comen fyrst. Det som står eg skal gjere der var litt vanskeleg å gjennomføre. For den Alert LEDen blinkar berre 2-4 gongar i starten, og då sluttar den å blinke. :p

Og dei 2 Zyxelroutarane er ikkje heilt like da, sidan den gamle routeren har nokon øydelagde portar. Den nye trur eg fungerar på alle portane.

Men ja, lat oss ta 3COMen fyrst. ;)

A.V :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har problemer med å resette anbefaler jeg

1. Sørg for at du har et "godt verktøy" slik som en tynn skrutrekker hvis det er en liten knapp

2. Hold resett knappen inne

3. Ta strømmen på routeren

4. Vent i minst 30 sekunder

5. Slipp resett knappen

Lenke til kommentar

Anbefaler som tidligere at du leser litt i manualen din. På side 97 står en fantastisk fremgangsmåte:

1. Koble ALT fra routeren, inklusive strøm.

2. Koble en vanlig rett TP kabel mellom Cable/DSL porten og en av LAN portene bak på routeren.

3. Koble til strøm. Alert LED vil blinke når routeren starter, og etter ca 30 sek. vil blinkingen avta (ca. 2 sek. på/2 sek. av). Når dette skjer, koble fra strøm igjen.

4. Fjern TP kabelen og koble en PC til en av LAN portene (PC'en skal settes til å motta IP automatisk!)

5. Koble til strøm på routeren igjen og logg inn på http://192.168.1.1 etter at routeren har startet.

6. Når routeren er konfigurert kan du koble til resten av utsyret.

Lenke til kommentar

Då fekk eg til det ja. :)

Du kan no sjå bilete, om det er rett konfigurert no.

post-74148-1172843739_thumb.jpg

Det er rart når eg har eit problem med dataen, o.l, så skriv eg på forumet, og etterpå er det som ein guide. :p Alt inn med teskei. :p

No verka viss den trådlause internetten ja. Men eg må fortsatt få den nye ZyXELrouteren til å fungere, sidan den gamle ikkje er så god.

A.V:)

Endret av Anders Voldsund
Lenke til kommentar

Har lest i gjennom tråden men kan ikke se at du har sagt noe om hvilken leverandør du har? Siden du har resatt den nye Zyxel boksen må det settes en del parametere for å få den til å virke igjen.

Koble opp den gamle Zyxel boksen mot en PC og sjekk ev. alle innstillinger (skriv opp) og sett opp den nye tilsvarende.

Dersom modemene er like, kanskje du kan lagre oppsettet fra den som virker og laste oppsettet tilbake til den nye boksen?!

Edit: Om du får opp den nye Zyxel routeren slik at Internett funker bare med den, bør du uansett etterpå gå tilbake til 3Com'en og sette denne opp i samme IP range FØR du kobler boksene sammen.

Siden begge boksene også har routerfunksjonalitet bør du samtidig slå av DHCP i en av dem.

Edit 2: Nærmere sjekk viser at begge boksene er satt opp som DHCP servere og deler ut IP adresser i overlappende range. Dette bør du i allefall endre på for ikke å få konflikter. Videre viser det siste bildet at 3Com'ens IP er 192.168.1.10 som forsåvidt er OK, men går ut i fra at snapshotet er fra før du lagret oppsettet da headeren i bildet sier at du er logget på 192.168.1.1 ?

Zyxelen og 3Com'en blir vanskelig å håndtere om begge har samme IP...

Endret av trn100
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Litt seint å seie dette no kanskje, men eg greidde å fikse det, dog med hjelp av nettleverandøren min Tussa. Eg ringte dei, og så ringte ein person tilbake. Og så gjekk vi inn på kjør, så telnet og forandra på litt av kvart. Fekk konfigurert switchen også, som eg forøvrig trur vi fekk fiksa ved hjelp av dykk. Og no er alt velstand. Tusen takk for all hjelpa eg fekk uansett. :)

Case closed for now!

A.V :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...