Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Hei Har nylig kjøpt inn nytt hovedkort, prosessor og minne. Alt fungerer helt fint, fram til når jeg skal spille Tony Hawk's American Wasteland og Tony Hawk's Underground 2 ( ). Jeg får kanskje vært inne i spillet i 2-3 sekunder, og så fryser hele maskinen, og jeg må restarte. Noen ideer om hva feilen kan være? Alt fungerte strålende flott før jeg oppgraderte til dual-core (1. generasjon). Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Hei Har nylig kjøpt inn nytt hovedkort, prosessor og minne. Alt fungerer helt fint, fram til når jeg skal spille Tony Hawk's American Wasteland og Tony Hawk's Underground 2 ( ). Jeg får kanskje vært inne i spillet i 2-3 sekunder, og så fryser hele maskinen, og jeg må restarte. Noen ideer om hva feilen kan være? Alt fungerte strålende flott før jeg oppgraderte til dual-core (1. generasjon). Takker for alle svar! 7962094[/snapback] Overklokket? Temperaturer? Spenninger? PCU/CPU/GPU modeller? DirectX9c? Ny installasjon av XP eller den gamle inst.? har du ikke installert XP på nytt gjør det like godt først som sist, og start helt på nytt med blank disk. Har du alt gjort dette må du sjekke temperaturer og spenninger. Det kan godt være det er noe feil med skjermkort eller hovedkort men først må du vite at spenninger og temparaturer er ok. Er PSU kraftig nok til den nye CPUen? Skjer dette med alle 3D spill eller bare dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Overklokket?Temperaturer? Spenninger? PCU/CPU/GPU modeller? DirectX9c? Ny installasjon av XP eller den gamle inst.? har du ikke installert XP på nytt gjør det like godt først som sist, og start helt på nytt med blank disk. Har du alt gjort dette må du sjekke temperaturer og spenninger. Det kan godt være det er noe feil med skjermkort eller hovedkort men først må du vite at spenninger og temparaturer er ok. Er PSU kraftig nok til den nye CPUen? Skjer dette med alle 3D spill eller bare dette. 7962381[/snapback] Overklokket? Nei Temperaturer? Ok... cpu er rundt 40 grader idle, har ikke målt under load Spenninger? Ingen anelse () PCU/CPU/GPU: Forton/source FSP-400 400W, Intel Pentium D 820 2,8GHz, PowerColor Radeon X850XT AGP Directx9c? Ja Ny installasjon av XP eller den gamle inst.? Reparasjonsinstallasjon Skal se om jeg får installert nyeste GPU-driver, samt kjøre "MSI Live update", sånn for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Samme problemet hadde jeg. Men det ble bra igjen etter å ha oppdatert skjermkort driverene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Nå er bare problemet at jeg ikke får installert de ofisielle ATI-driverene, av en eller annen merkelig grunn Kjører atm de nyeste Omega-driverene i stedet... Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Nå er bare problemet at jeg ikke får installert de ofisielle ATI-driverene, av en eller annen merkelig grunn Kjører atm de nyeste Omega-driverene i stedet... 7962992[/snapback] Ettersom du ikke overklokker er neppe spenningene noe stort issue, men den repinstallasjonen kan være et problem. Du kan bli nødt til å innstallere helt på nytt tror jeg. Har selv gjort en vellykket repinstall men det var med to hovedkort som brukte samme brikkesett (nForce2). Mye grums som kan lage krøll der. Endret 18. februar 2007 av Babelfisken Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 prøvd lavere grafikkinnstillinger i spillet(ene)? Skjedde samme med meg i bf2142, Kunne spille i 30sekunder og så frøs bildet,og maskinen restartet. Årsak: måtte skru ned alt fra medium til low. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå