Gå til innhold

Laptop test på Itavisen.no!

lokel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min mening:

Likte ikke denne testen i det hele tatt, ihvertfall ikke ved første øyekast. Skal en presentere en test på den måten som de har gjort det, så må de teste maskiner med noenlunde lik konfigurasjon opp mot hverandre, og gjerne dele inn i flere "klasser" slik telecom.no har gjort det på mobiltelefoner.

Hvis en leser deres forklaring http://itavisen.no/laptop/testinfo.html

så skjønner en at selve tanken bak testen er bra, de retter fokus på ting som luftinntak, temperatur, tastatur, touchpad og andre ting.

Feilen blir at de setter en "score" for disse tingene, og det er vanskelig å tyde den scoren for oss vanlige folk..

De skal ha et stort pluss (score 62,3:-)) for bildene av pcene, samt utfyllende omtaler.

Det som ikke er bra er disse gule sutrefjesene, poengene, samt at priser burde vært utelatt.

At de ikke har med skjermkort h å p e r jeg at bare er en forglemmelse..

Lenke til kommentar

Selv synes jeg at de har vudert mange aspekter ved maskinene som mange andre testere ikke har sagt noe om. På min Dell Inspiron 4150 har de fått med seg at det er masse støy på lyd-utgangen. Det har ikke noen av de andre testene jeg lest tatt hensyn til. Les mange tester og ta alle med en klype salt så går det bra :wink:

Lenke til kommentar

Litt merkelig at de har testet en utdatert versjon av 4150 med celeron prosessor da, og så sier de at prisen er 21000 !!!

Synes generelt de testene på ITavisen var uproffe.. ikke samme kvalitet over artiklene som de pleier å ha...

klaget også over varme på 4150.. uforståelig... synes min er veldig bra, svir ikke et eneste hår på b**** selvom jeg sitter med bare boxeren og surfer ! :wink: Den er garantert ikke noe verre enn andre ihvertall.. Dessuten fikk 4150 best i test hos PC world norge

Lenke til kommentar

Tittet litt mer på testene og det finnes jo tonn av feil!

Det påstås f.eks. at Whitebox CL11 har 2,8 cpu og at Znote 2003 har mobile celeron cpu...

Noen som har sovet i timen??

Påstås også at denne Notino 2200 har 2,2 mobile P4 cpu og koster 13.600... celeron 1,2 tror jeg er mer passende..

[ Denne Melding var redigert av: cyberpet på 2002-12-06 02:50 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...