Zerd Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Vista selger dårligere enn XP Nokså latterlig å si at Vista selger dårligere enn xp.. Herregud..Vista er så og si nettopp kommet ut til folket..tssh 7965571[/snapback] Tallene viser jo at det selger dårlig på samme intervall. Selvsagt kan det endre seg. Jeg vil tro tallene viser noe annet om et år eller to. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Men så flommer Vista over på torrent sider og diverse pirat "hangs out" . Så det er ikke tvil om at mange ikke betaler for Vista. Men da kommer problemet opp igjen, du vet aldri hva du for med når du laster ned et OS fra nettet. tenker da på spyware og annet skit. Skal jeg bruke en pc til nettbank, epost og jobb så tør jeg rett og slett ikke bruke piratkopirt OS lenger. Men andre tar sjansen.Sjansen for å få Virus fra torrents er lik 0. Tror du det er du blitt lurt av "propaganda" fra de som lager programvaren som sier til deg: "Kjøper du ikke fra oss kommer russer-mafian å putter farge-blyanter i rompa di" Sånn er det ikke lenger. Sånne tilstander eksisterte rundt 99-02, men ikke nå lenger siden det er blitt mye vanskeligere å "lure" folk med "Britney Spears Nude.exe" osv. Med mindre du prøver å kjøpe direkte fra råtne siden som slutter på .ru og lignende får du ikke crap. Endret 17. februar 2007 av Tordenflesk Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 hm.. jeg kjører vista på laptopen, og det fungerer sånn rundt 70% føler jeg. Greit nok til splitter nytt os å være. Men ikke faen om jeg vil ha det på stasjonærpcn min enda... 1: jeg har alt for slapp cpu 2: GIDDER rett og slett ikke stresset meg å tilpasse alle nye programversjoner osv osv... innebærer vente på fungerende drivere, programversjoner og det som værre er. ...så jeg eksperimenterer heller med os'et på laptopen helt til jeg føler at det går bra med en overgang. Lenke til kommentar
Oly Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) En ting som jeg håper at har blitt forbedret i Windows Vista, er den generelle nettverks-installasjonen. Kjenner igjen samme gamle leksa fra tidligere erfaringer helt i fra Win98 til XP, da jeg og vennegjengen linker. Første delen av LANet går ut på å sjekke om alle nødvendige protokoller er installert og at alt fungerer som det skal, for i det hele tatt skal gå ann å linke, og i det aller værste tilfelle kan hele den første dagen på LANet gå til dette (noen som kjenner seg igjen?). Nå kan jeg jo si at nettverks-installasjonen er en god del enklere i Windows XP enn i Windows 98, men fremdeles bør det være en person med generelle datakunnskaper tilgjengelig på et LAN, for at det i det hele tatt skal gå ann å linke på forskjellige spill. Nå ble dette kanskje litt offtopic i forhold til emnetittelen på denne tråden, men poenget mitt er om dette er en av de mange tingene som har blitt forbedret i Vista, noe som jeg håper på. Noen erfaringer? Endret 18. februar 2007 av Oly Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Men så flommer Vista over på torrent sider og diverse pirat "hangs out" . Så det er ikke tvil om at mange ikke betaler for Vista. Men da kommer problemet opp igjen, du vet aldri hva du for med når du laster ned et OS fra nettet. tenker da på spyware og annet skit. Skal jeg bruke en pc til nettbank, epost og jobb så tør jeg rett og slett ikke bruke piratkopirt OS lenger. Men andre tar sjansen.Sjansen for å få Virus fra torrents er lik 0. Tror du det er du blitt lurt av "propaganda" fra de som lager programvaren som sier til deg: "Kjøper du ikke fra oss kommer russer-mafian å putter farge-blyanter i rompa di" Sånn er det ikke lenger. Sånne tilstander eksisterte rundt 99-02, men ikke nå lenger siden det er blitt mye vanskeligere å "lure" folk med "Britney Spears Nude.exe" osv. Med mindre du prøver å kjøpe direkte fra råtne siden som slutter på .ru og lignende får du ikke crap. 7965769[/snapback] Synes påstanden din om at sjansen for å få virus fra torrents er lik 0 er farlig. Selvfølgelig legges det ut virus på torrents sider der navnet skjuler seg som f.eks Windows vista crack etc. Søk på "Windows Vista All Versions Activation 21.11.06" på google du. Selv om slike filer fort blir funnet å være virus av brukere og slettet så skjer det. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Synes påstanden din om at sjansen for å få virus fra torrents er lik 0 er farlig. Selvfølgelig legges det ut virus på torrents sider der navnet skjuler seg som f.eks Windows vista crack etc. Søk på "Windows Vista All Versions Activation 21.11.06" på google du. Selv om slike filer fort blir funnet å være virus av brukere og slettet så skjer det. 7968706[/snapback] Men dette spørs jo hvilken torrent sider. Om det er snakk om TPB eller TS så er det jo selvsagt at det blir lagt opp. Mens andre sider som har kontroll over hva som blir lagt ut (som f.eks. FL, TB, ScT etc.) så er sjansen så å si lik null. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Grunnen til at jeg ikke har kjøpt Vista enda er fordi jeg ikke føler at jeg trenger det. Og sitte der og bale med bugga drivere osv. Men kommer sikkert til å kjøpe det etterhvert da (oem premium). 7961891[/snapback] Det tror jeg er hovedgrunnen. Hva faen er poenget med å brenne bort tusenvis av kroner på noen man ikke egentlig trenger. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Tror du det er du blitt lurt av "propaganda" fra de som lager programvaren som sier til deg: "Kjøper du ikke fra oss kommer russer-mafian å putter farge-blyanter i rompa di" hehe Lenke til kommentar
Angelboy Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 hvor mange ganger skal det til før denne nyheten ikke er ny lenger ... ok så vista selger dårligere enn xp wtf ... who cares ... de kommer uansett til å bli levert med nye pcer der microsoft er flink å lage regler og avtaler i markede. om noen mnd'er så kommer den fantastiske nyheten "Vista selger bedre" omg omg ... hvem i hælvete bryr seg, vista er et veldig tungdrevet operativsystem ment for maskiner med fremtidens ressurser og noen dårlig og noen gode funsjoner. når ikke microsoft har greid å optimalisere dem på 6år klarer de det nok ikke fremover heller, nei hadde det ikke for microsofts spille monopol mot windows (dx++) hadde jeg nok aldri brukt windows. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Færre personer kjøpte Windows Vista den første uken etter lansering enn tilfellet var med Windows XP. who cares. Men er mulig jeg og hadde valgt å gå for XP på en ny maskin enn vista. Spesielt om det ikke hadde vært en monstermaskin. 7962567[/snapback] På laptop ville jeg ikke tvilt akkurat nå, da hadde jeg valgt XP. På en kraftigere stasjonær ville jeg gått for Vista. Noe annet jeg opplevde her om dagen var at Vista plutselig begynte å bruke mindre minne. Da jeg innstallerte Vista lå minneforbruker på rundt 1GB på det jevne, dvs endel mer enn Windows XP innstallasjonen på samme maskin(ca 600MB på det jevne). Det som skjedde var at jeg innstallerte nye skjermkortdrivere og vips så falt minnebruket på maskinen til ned mot 600MB, dessverre så laget jeg ingen oversikt over hvilke prosesser som brukte minnet, da kunne jeg sammenliknet og sett hvilke prosesser det var snakk om. Det skjedde riktignok etter at jeg innstallerte nye skjermkortdrivere, men det har også kommet endel andre oppdateringer for Vista, så jeg kan ikke være sikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå