tjalla Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Legger ut youtube linker fordi jeg tror ikke alle kjenner til all musikken:- - - -Goblin - Tenebrae -Fabio Frizzi - The Beyond -Fabio Frizzi - Zombi 2 - -Danny Elfman - Beetlejuice -Joe Hisaishi - Kikujiro - - -Joe Hisaishi - Spirited Away 8723132[/snapback] Skriver under på Goblins væffal. Suspiria *grøss* Lenke til kommentar
potetgullmannen Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Nobuo Uematsu nuff said Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Yann Tiersen er jo kos. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg liker veldig godt musikken i Lotr I de norske filmene jeg har sett er Gluecifer noe av det bedre (musikken i Izzat) Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Shit... Glemte å nevne Jerry Goldsmith! Mannen bak themene til Rambo, Alien, Total Recall og L.A. Confidential.. Mange fler selvsagt! 7964233[/snapback] 13th Warrior er jo hans desidert tøffeste soundtrack da. Ellers har Alan Silvestri en del tøffe soundtracks. Van Helsing-soundtrack'et, for eksempel. Howard Shore's soundtrack til LOTR-trilogien er selvsagt også noe av det beste som noen sinne har blitt komponert. Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Danny Elfman såklart... ingen over ingen vedsiden av. Mannen er jo ett geni!! Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Personlig favoritt hos meg vil være Zbigniew Preisner. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Hm Clint Mansell Endret 27. november 2007 av WD40 Lenke til kommentar
nosync Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jerry Goldsmith, utentvil. Alle andre er amatører. Lenke til kommentar
Mad Esc Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Klart Joe Hisaishi. Men så har vi jo andre gode som John Williams, og Nobuo Uematsu er jo veldig god, men han lager vel egentlig bare musikk for spill? Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Personlige liker jeg Danny Elfman best. En udødelig combo i mine øyne er Danny Elfamn + Tim Burton og Johnny Depp... Enig i den. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 8 måneder har gått siden sist jeg postet i denne tråden, og én viktig ting har skjedd siden den gang: Jeg har oppdaget Yann Tiersen Denne geniale franskmannen lager helt fantastisk musikk, som oftest veldig minimalistisk, med bare piano, trekkspill og noe fiolin, men inniblant for orkester. Jeg har blitt helt forelsket i denne musikken, og jeg anbefaler alle å sjekke det ut. Spesielt musikken til filmen Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain. Lenke til kommentar
Der Flieger Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Jeg må nok gi min stemme til . En utrolig vakker sang som inneholder en melodi man sjeldent finner andre steder. Danez Prigent, den mannlige sangeren, har også en stemme som gjør sangen helt spesiell og unik. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Synes Richard Robbins lager nydelig musikk, som f. eks til The Remains of the Day. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hans Zimmer, Howard Shore, Alan Silvestri - alle står høyt i kurs hos meg. Etter Transformers har Steve Jablonsky også fått et par stjerner, men jeg dømmer han ikke basert på kun én film. (Han har sikkert lagd mer, men jeg kan ikke nevne noen på rappen slik jeg kan med dem tre førstnevnte) Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Bumper denne da jeg har blitt ufattelig gira på Geinoh Yamashirogumi sin musikk fra Akira soundtracket. De har ikke laget så mye annet, men god damn - http://www.youtube.com/watch?v=tjb3P5oi2w8 Lenke til kommentar
edge Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Blir Hans Zimmer her i gården. Gladiator-musikken er i en klasse for seg selv imo. I tillegg synes jeg Klaus Badelt sitt arbeid i Pirates of the Caribbean-filmene er genialt tøft. Og selvfølgelig John Williams, til slutt. Fyren står jo bak så sinnsykt mye i filmmusikkens verden at jeg ikke gidder å skrive noe, og heller henviser til Dotten's innlegg på side 1 Lenke til kommentar
miss_b Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Liker best Gustavo Santaolalla, Thomas Newman, Michael Andrews og Hans Zimmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå