ToMmM Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Hvem lager den beste filmmusikken? Jeg mener Ennio Morricone & Hans Zimmer ligger 60-40.. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Det er mange: Hans Zimmer, John Williams, Danny Elfman, Howard Shore og James Newton Howard er vel folk som vet hva de holder på med. Men Zimmer er favoritten... Lenke til kommentar
mummi-pappa Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Jeg liker musikken til Hans Zimmer, John Williams og Howard Shore. Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 John Williams er i mine øyne den beste. Så utrolig mange gode "scores" fra så mange gode filmer. Hans Zimmer og Howard Shore er gode de også men ikke like gode som John Williams. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 John Williams er min klare favoritt. Jaws, Indiana Jones, Star Wars, Superman, Harry Potter, Close Encounters of the Third Kind, E.T. the Extra-Terrestrial, Home Alone, Jurassic Park, Schindler's List... Listen taler for seg selv. Med fem Oscars, 45(!) Oscar nominasjoner, 4 Golden globe og i tillegg har tidenes score (Star Wars) iflg AFI. Zimmer har mye bra han også, men ikke hatt samme påvirkning som John Williams. Noe av det mest kjente med Indiana Jones, Star Wars, Supermann og ikke minst Jaws er jo musikken. Filmene ville aldri vært det samme uten. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Skrev egentlig et langt innlegg her, så klikket diskusjon.no. Uansett John Williams og Hans Zimmer Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Shit... Glemte å nevne Jerry Goldsmith! Mannen bak themene til Rambo, Alien, Total Recall og L.A. Confidential.. Mange fler selvsagt! Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Personlige liker jeg Danny Elfman best. En udødelig combo i mine øyne er Danny Elfamn + Tim Burton og Johnny Depp... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 jeg greier ikke velge, alle de store har liksom minst et score som er utrolig bra. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Må vel si Ennio Morricone. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 John Williams! Indiana Jones Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Morricone og Vangelis Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Hans Zimmer er den beste synes jeg. Andre gode: John Williams og Basil Poledouris (RIP) Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 dumdumdumdumDUMDUMDUUUMMDUUUUUMMMMMM John Williams. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Veldig glad i musikken til John Williams altså. Han har laget minneverdig musikk til massevis av filmer, hvor musikken ofte er det du husker best. I tillegg så sjarmerte Howard Shore meg med det han gjorde i Ringenes Herre. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Eventyr/Spielberg-produksjoner: John Williams Action: Hans Zimmer, og den ikke fullt like anerkjente Trevor Rabin Western: Goes without saying Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Clint Mansell og Ennio Morricone er mine favoritter Lenke til kommentar
B_G Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Er nok nødt til å si meg enig angående Hans Zimmer og Ennio Morricone, men hvorfor har ingen kommet opp med Harry Gregson-Williams?? Han er er tøff han. Howard Shore er også nokså artig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Det er mange: Hans Zimmer, John Williams, Danny Elfman, Howard Shore og James Newton Howard er vel folk som vet hva de holder på med. Men Zimmer er favoritten... 7962220[/snapback] Hvordan kan du ekskludere Thomas Newman fra det selskapet? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Philip Glass. KoyanisquatsiOne of the weirdest films ever made, completely without dialogue. A continual stream of images, some speeded up, some slowed down, come at you out of the screen. Initially largely natural, the scenes become more and more artificial, until you are getting a nightmare stream of accelerated modern living, cutting between sausage factories and people flooding out of trains, time lapse traffic, and exploding rockets. The soundtrack is essential, (as you might expect on a film with no dialogue), and is by Philip Glass, with his trademark hypnotic repetitive sequences. There's nothing else like it, unless you count the weaker follow up, Powanisquatsii. Noen av dere andre som har vært borti denne perlen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå