Touch of Red Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Saving Private Ryan er den eneste og første krigsfilmen jeg har sett pga jeg synes så synd i alle soldatene som blir nådeløst plaffet ned, både tyskerne og amerikanerne... Det er så trist Endret 7. januar 2008 av Touch of Red Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg skjønte ikke... Hvem er sykt triste og hvem er hellige? Lenke til kommentar
Touch of Red Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Oi mente ikke personer men filmer Lenke til kommentar
agail Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Ser det er mange som synes Black Hawk Down er en bra film. Det kan jeg jo si meg ganske enig i, men jeg synes historien blir feil fremstilt. Amerikanerne blir jo fremstilt som helter (som i alle andre krigsfilmer), men egentlig så dreit de seg noe jævlig ut under den operasjonen. Må bare nevne at Band of Brothers er det beste jeg noen gang har sett. Er en utrolig bra mini-serie Må sees. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Saving Private Ryan fascinerte meg veldig når jeg så den for første gang. Full Metal Jacket var også en veldig god krigsfilm. Har ikke fått sett så mange krigsfilmer, i og med at de fleste preges av veldig pro-amerika vinkling og patriotisme, men filmer som Das Boot osv. frister å se. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Ser det er mange som synes Black Hawk Down er en bra film.Det kan jeg jo si meg ganske enig i, men jeg synes historien blir feil fremstilt. Amerikanerne blir jo fremstilt som helter (som i alle andre krigsfilmer), men egentlig så dreit de seg noe jævlig ut under den operasjonen. Må sees. Ehm, filmen konkluderer jo ikke akkurat med at operasjonen var en suksess. Amerikanerne ble blæsta av somalierne og det hele ble sett som en stor fiasko. Har ikke fått sett så mange krigsfilmer, i og med at de fleste preges av veldig pro-amerika vinkling og patriotisme, men filmer som Das Boot osv. frister å se. The Thin Red Line, Apocalypse Now, Platoon, Full Metal Jacket, The Deer Hunter, Letters From Iwo Jima, Stalingrad og de fleste andre kjente og populære krigsfilmer glorifiserer ikke akkurat krig og patriotisime. Som oftest fremmer disse filmene et anti-krig og voldsbudskap. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Ja, da vil jeg fortelle om en krigsfilm som definitivt ikke har fascinert meg. Jeg prater om John Woo's Windtalkers fra 2002, en udugelig smørje som dessverre ikke har mye å by på. La meg først presisere, historien om Navajo indianere under Andre Verdenskrig kunne vært interessant å fortelle hvis de bak kamera faktisk hadde evnen og/eller viljen til å gjøre så. Det virker som om regissør Woo, manusforfatterne og produsentene har bestemt seg for å drite i alt som har med god historiefortelling og karakterutvikling å gjøre, og heller fokusere på action, kuler og eksplosjoner. Problemet ligger i at krigssekvensene ikke imponerer i det hele tatt. Her snakker vi om Nicholas Cage som løper skrikende rundt på slagmarken mens han plaffer ned den ene udugelige japaneren etter den andre som en slags dårlig kopi av Jack Bauer. Og i bakgrunnen ligger klisjeene å venter på seeren. Som dere kanskje skjønner så synes ikke jeg Windtalkers har så mange kort å spille med. Og de kortene filmen faktisk holder er kløver treer og spar firer. Men jeg har bare meg selv å skylde på da jeg visste at Windtalkers ikke var det helt store. dessverre lot jeg meg overtale av to udugelige tølpere som hadde en syk fantasi om at denne filmen var knall. Windtalkers får så vidt en toer. Styr unna! Lenke til kommentar
Binche Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Ingenmannsland.... Utrolig bra film som du kommer til å huske lenge etter at du har sett den. Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Flags of Our Fathers og Letters from Iwo Jima er to veldig gode krigsfilmer. Flags of Our Fathers: Fortalte en historie som jeg ikke kjente til, spesielt om den idiotien som de tre marinesoldatene måtte gjennom pga flaggreisningen. Viste heller ikke så mye om Iwo Jima krigføringen. Letters from Iwo Jima: Kanskje det er meg, men jeg vet ikke om noen krigsfilm som tar opp historien for de japanske soldatene. Derfor var dette spesielt interessant, siden det tok opp noe jeg (igjen) ikke viste noe om. Flags of Our Fathers og Letters from Iwo Jima er to veldig gode krigsfilmer. Flags of Our Fathers: Fortalte en historie som jeg ikke kjente til, spesielt om den idiotien som de tre marinesoldatene måtte gjennom pga flaggreisningen. Viste heller ikke så mye om Iwo Jima krigføringen. Letters from Iwo Jima: Kanskje det er meg, men jeg vet ikke om noen krigsfilm som tar opp historien for de japanske soldatene. Derfor var dette spesielt interessant, siden det tok opp noe jeg (igjen) ikke viste noe om. Og begge filmene er flott laget, ikke minst. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Helt klart Schindler's List. Lenke til kommentar
EbN Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 The 13th Warrior. Utrulig bra film! veit ikkje koffor, men blir utrulig gla når eg ser den! + Musikken er jo totally epic! Lenke til kommentar
EbN Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 The 13th Warrior. Utrulig bra film! veit ikkje koffor, men blir utrulig gla når eg ser den! + Musikken er jo totally epic! Oi, kansje litt feil tråd. menmen Lenke til kommentar
thadon Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Til alle dere som likte Talisvota (vinterkrigen), få med dere Tuntematon sotilas, knall kirgsfilm om krigen på den finske fronten. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Yamato: Det siste slaget fra 2005. Utrolig bra film om verdens største krigsfartøy i slaget som avgjorde 2. Verdenskrig. En realistisk og actionfylt skildring av de siste timene ombord på verdens absolutt største krigsskip. Anbefales sterkt! Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) *glem det* Endret 15. februar 2009 av midnight_walker Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 'The Deer Hunter' har facsinert meg. Den får meg til å tenke. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Idi I Smotri uten tvil. Tror det er den filmen jeg har tenkt mest på i ettertid. Har hørt at Battle for Haditha skal være god også. Lenke til kommentar
SgtKabukiman Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Starship Troopers. Enig! Jeg ble også rørt til tårer Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Starship Troopers. Enig! Jeg ble også rørt til tårer Jaså. Jeg synes den var litt artig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå