Veggi_h Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Hei jeg har en ekstern harddisk (vanlig harddisk bygget inn i hd kabinett) som ved et uhell datt i bakken når hunden min klarte å dra ledningen slik at den datt ca 40 cm ned på en genser som lå på gulvet. Når jeg rister forsiktig på den høres det ut som om noe er løst inne i den og den lager en spesiel lyd i små intervaller. den starter opp men det høres ut som den slår seg av og deretter på igjen hvert 5sek er det noen muligheter i det hele tatt å få ut noe av filene på den??... har en del viktig stuff innpå som jeg SVÆRT gjerne ville hatt... mvh veggis Lenke til kommentar
Arne_set Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 vis disken ikke snuret når den datt ned i bakken så skal det jo gå bra jeg mista en 320gb disk i BETONG gulvet hjemme til mor og far, og den snurra ikke og den funka etterpå men en kompis av meg la harddisken sin oppå kabinette og når den snura så gjorde vibrasjonene slikt at den datt ned i gulvet og den funka ikke etterpå Lenke til kommentar
PerB Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Det er begrenset hva harddisker tåler når de faller i gulvet. Dette gjelder både harddisker som er i bruk og harddisker som er slått av). Høyden på fallet og hvordan de treffer gulvet har mye i si (antall G-krefter harddisken utsettes for). Vinkelen på treffet kan også ha betydning for hvilke deler i harddisken (f.eks lesearm) som utsettes for de største kreftene. Du kan ikke regne med å redde data fra disken (ut fra det du beskriver). Finn heller fram den backupen du har av dine viktige data. Lenke til kommentar
Jail Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Ta en sjekk av disken. Se etter om det er noen bad clusters på den. Lenke til kommentar
Veggi_h Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 tingen er at den starter opp men slår seg av etter et par sekunder og deretter på igjen... Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 høres ut som det kan være dårlig kontakt til strømmen. Har du testet å ta disken ut av kabinettet og sette den rett i pcen? Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Av erfaring med denne type hendelser så er mitt ufravikelige råd: Ikke bruk disken til noe som helst før du har et sted å ta backup av innholdet til. Den er mest sannsynlig en tikkende bombe som vil ta kvelden i nær fremtid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå