Gå til innhold

Ekstern harddisk datt i gulvet

Veggi_h

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en ekstern harddisk (vanlig harddisk bygget inn i hd kabinett) som ved et uhell datt i bakken når hunden min klarte å dra ledningen slik at den datt ca 40 cm ned på en genser som lå på gulvet.

Når jeg rister forsiktig på den høres det ut som om noe er løst inne i den og den lager en spesiel lyd i små intervaller. den starter opp men det høres ut som den slår seg av og deretter på igjen hvert 5sek

er det noen muligheter i det hele tatt å få ut noe av filene på den??... har en del viktig stuff innpå som jeg SVÆRT gjerne ville hatt...

mvh veggis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vis disken ikke snuret når den datt ned i bakken så skal det jo gå bra :)

jeg mista en 320gb disk i BETONG gulvet hjemme til mor og far, og den snurra ikke og den funka etterpå :)

men en kompis av meg la harddisken sin oppå kabinette og når den snura så gjorde vibrasjonene slikt at den datt ned i gulvet og den funka ikke etterpå :)

Lenke til kommentar

Det er begrenset hva harddisker tåler når de faller i gulvet. Dette gjelder både harddisker som er i bruk og harddisker som er slått av). Høyden på fallet og hvordan de treffer gulvet har mye i si (antall G-krefter harddisken utsettes for). Vinkelen på treffet kan også ha betydning for hvilke deler i harddisken (f.eks lesearm) som utsettes for de største kreftene. Du kan ikke regne med å redde data fra disken (ut fra det du beskriver). Finn heller fram den backupen du har av dine viktige data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...