TBJ Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Jeg har reinstallert hele maskina på nytt og satt opp BulletProof FTP Server v.2.3.1 (Build 26) på nytt igjen. Alt fungerte helt ok før, men nå sliter jeg med at det er to mapper ikke brukerne kommer inn på. Kun to mapper av mange .... Min FTP er satt opp med port 1087 (fordi jeg liker det). Bytter jeg til port 21, så fungerer alle mappene.... Testet også flere andre porter, men da nekter den igjen å vise innholdet på de to mappene (og kun de). Hvordan er dette mulig? Aaargh. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) FTP-protokollen benytter seg av to porter. Som standard benyttes port 20 til dataoverføring, men denne kan endres til en hvilken som helst port. Port 21 derimot benyttes til kontroll, og kan ikke uten videre endres til en valgfri port. Tjeneren vil alltid lytte etter kommandoer på port 21. Grunnen til at alt fungerer slik det skal når du setter porten til 21 er at når du endrer posisjon til en annen mappe utfører FTP-klienten en kommando, som FTP-tjeneren snapper opp og utfører. Dog har jeg ingen forklaring på hvorfor dette gjelder kun disse to mappene. Endret 17. februar 2007 av Kadmium Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå