madompa Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Hei, driver å designer noe her, men mine kunnskaper innen css er ikke så mye å skryte.. Synes denne innretningen jeg har funnet ut av her ser litt vanskelig ut, så i stedet for å begi meg ut på noe som helst sikkert vil ende i noe som med utrolig kronglete kode ser såvidt bra ut, men varer ikke lenger enn til neste nettleser.. Så tenkte jeg skulle spørre de hjelpsomme innfødte her om hjelp Dere skjønner sikkert litt av tegninga mi, rutene er "felter"/div'er, røde strekene er det som skal være avbildet. Rutene A skal bli "dratt", slik at de alltid er på siden, uansett om siden blir lang som i figur II. Rutene B skal alltid være midt på siden. Om noen har noen forslag hvordan jeg kan løse det eller noe kode blir jeg glad :!: p&k Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 kan jeg spørre hvorfor du vil ha det sånn ? artig opstilling. Lenke til kommentar
madompa Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 kan jeg spørre hvorfor du vil ha det sånn ? artig opstilling. 7961039[/snapback] Veit det ser innmari dumt ut, men det er en del av resten av en layout. Og det er kun en illustrasjon, jeg har ikke røde streker med dotter på Men har ikke lyst til å legge ut hele layouten liksom.. Lenke til kommentar
attach Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Skal B være midt på hele siden eller til en hver tid midt i nettleservinduet? Endret 17. februar 2007 av attach Lenke til kommentar
madompa Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Skal B være midt på hele siden eller til en hver tid midt i nettleservinduet? 7961128[/snapback] Den skal være midt på hele siden. Lenke til kommentar
madompa Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Ikke sikkert at det er noe problem å sette det opp altså, men jeg har erfaring med at halvkompliserte ting jeg lager i css, får jeg igjen for senere.. Design er ikke min sterkeste side Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Det blir litt av en oppgave, minner om fixed element. søk der trur jeg. Kanskje en relevant link: http://www.gunlaug.no/contents/wd_additions_15.html Lenke til kommentar
madompa Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Det blir litt av en oppgave, minner om fixed element. søk der trur jeg. Kanskje en relevant link: http://www.gunlaug.no/contents/wd_additions_15.html 7962138[/snapback] Fixed elements, er det de "oops!" på sidene? For det er i så fall ikke slik jeg mener. Det har ingenting med forholdet til skjermbildet, B skal altså være midt på siden (nå leste jeg ikke gjennom hele, så korriger meg hvis jeg tar feil ) Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Ja skjønner at du vil at "b" skal være midt i bildet, men når innholdet er mer enn skjermhøyden så skal fortsatt "b" være midt i. Lenke til kommentar
madompa Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) men når innholdet er mer enn skjermhøyden så skal fortsatt "b" være midt i. 7963654[/snapback] Ja, men ikke "midt på skjermen", midt på siden. Er det mulig å få til med fixed elements? Legger til: Altså det som egentlig er problemstillingen; hvordan skal jeg få A og ruten over B til å være like store uansett hvor lang siden er, og B fortsatt skal være like stor (og blir da automatisk midt på siden) Endret 17. februar 2007 av madompa Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 takker takker, vet jeg er god :!: liker litt utfordring.. (håper jeg ikke har missforstått noe nå ) prosjektet inne holder en del div'er sjekk det ut CSS: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor html, body { margin: 0; padding: 0 } .holder { width: 80%; margin: auto; height: 100%; clear: both; } .topp { width: 80%; margin: auto; height: 75px; border: 1px solid black; } .bunn { width: 80%; clear: both; margin: auto; height: 75px; border: 1px solid black; } .venstre { height: 100%; width: 10%; float: left; } .vtopp { width: 100%; height: 45%; border: 1px solid black; } .vmidt { width: 100%; height: 10%; border: 1px solid black; } .vbunn { width: 100%; height: 45%; border: 1px solid black; } .htopp { width: 100%; height: 45%; border: 1px solid black; } .hmidt { width: 100%; height: 10%; border: 1px solid black; } .hbunn { width: 100%; height: 45%; border: 1px solid black; } .høyre { height: 100%; width: 10%; float: right; } .midten { width: 79%; height: 100%; float: left } HTML: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <html> <head> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="css.css"> </head> <body> <div class="topp"></div> <div class="holder"> <div class="venstre"> <div class="vtopp"></div> <div class="vmidt"></div> <div class="vbunn"></div> </div> <div class="midten"></div> <div class="høyre"> <div class="htopp"></div> <div class="hmidt"></div> <div class="hbunn"></div> </div> </div> <div class="bunn"></div> </body> </html> Lenke til kommentar
madompa Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Oii, det så bra ut! Men det er bare at den kun virker i IE, i FF holder ikke teksten seg i "midten". Forslag åssen jeg kan løse dette? Men uansett; tusen hjertelig takk, vi vet du er god Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 oki teksten vil ikke være i .midten ? vist du gir et screen hadde det vert litt lettere siden jeg ikke sitter med FF her (uinstall for lenge siden :!: ) vist du sjekker linken i min forige post er problemet det samme der? Lenke til kommentar
madompa Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) oki teksten vil ikke være i .midten ? vist du gir et screen hadde det vert litt lettere siden jeg ikke sitter med FF her (uinstall for lenge siden :!: ) vist du sjekker linken i min forige post er problemet det samme der? 7964303[/snapback] Den er grei der, men blir den lengre (nedover) enn siden, går den over. Legger til: Skal i tillegg legge til andre div'er inni midten, som igjen skal inneholde tekst. Endret 17. februar 2007 av madompa Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) hva med å bruke paragrafer inni midten? fikk det til å se bra ut i opera lokalt nå men .venstre og .høyre vil ikke følge .holder ? noen som har en løsning? Endret 17. februar 2007 av KillYou Lenke til kommentar
madompa Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) hva med å bruke paragrafer inni midten? fikk det til å se bra ut i opera lokalt nå men .venstre og .høyre vil ikke følge .holder ? noen som har en løsning? 7964460[/snapback] Hva mener du med paragrafer? Du har ikke lagt det ut på serveren? Endret 17. februar 2007 av madompa Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 <p></p> = paragraf isteden for <div> teksten du har lagt inni .midten nå er vel bare tekst ligg en <p></p> rundt vert avsnitt ser om dte blir bedre. Lenke til kommentar
madompa Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 <p></p> = paragraf isteden for <div> teksten du har lagt inni .midten nå er vel bare tekst ligg en <p></p> rundt vert avsnitt ser om dte blir bedre. 7964495[/snapback] Altså <div class="midten"><p> Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Vestibulum nec leo vitae sem eleifend lobortis. Fusce (...) Vivamus velit turpis, sodales nec, venenatis dictum, molestie eu, tortor. Suspendisse blandit.</p></div> ? Virker ikke.. Lenke til kommentar
madompa Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Nei, tror jeg dropper den og prøver å gjøre den litt enklere. Men takk for hjelpa, tror jeg kan bruke en del av koden uansett Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 funker her. når har du tenkt å forklare hva du skulle med dette her, denne merkelige oppstillingen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå