Gå til innhold

Har lyst å oppgradere en NetShop PC

Puccifer

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg har tenkt å oppgradere CPUen min frå Pentium M, til Core2Duo. Men eg har problemer med å finne ut kva for eit hovudkort eg har og om det i det heile tatt støtter Core2... Nokon som har peil? Har óg tenkt å sette i litt minne og lurer på kva for specs dette kortet støtter generellt...

Alt eg kan seie er at PC'n er snart 1,5år gamal kjøpt på Netshop.no, men eg hugsar ikkje kva dei kalla den der.

Trur det er 915GM something something hovedkort...

HELP PLZ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke så lett å "bare" bytte hovedkort på en bærbar pc fordi det et veldig lite marked for det. Samtidig er ofte skjermkortet loddet fast i hovedkortet og da trengs nytt skjermkort som det er et enda mindre marked for. Samtidig må minnet byttes ut ved bytte til en C2D.

Så alt i alt lønner det seg nok heller å kjøpe helt ny pc.

Lenke til kommentar

Det å oppgradere CPU fra Pentium M til Core2Duo tror jeg du kan glemme.

Oppgraderingsmulighetene på bærbare er svært begrenset, men mer minne kan du sikkert få til. Siden det er en NetShop PC er det kanskje greiest å sjekke med dem hvilken type du trenger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

om du har Pentium M har du 100% sikkert IKKE ett I945-basert hovedkort. Pentium M kjører kun på I852, I855 og I915-brikkesettene (med ulike etternavn, og noen stasjonære ASUS-kort med rett adapter). Du kan altså IKKE oppgradere til Core Duo eller Core 2 Duo i denne maskinen, dessverre :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...