Gå til innhold

Dele en partisjon i to

Mevon

Anbefalte innlegg

Hei, har en partisjon hvor jeg har windows, den er på 50GB. Fins det noen metoder for å dele den så det blir to partisjoner på 25GB?

Det er 24,7Gb på partisjonen fra før.

Vil det da vere noe fare for at at alt blir slettet eller noe blir borte?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke f.eks partion magic.

Det vil altid være litt fare for at noe kan bli borte vis det skjer et eller annet under partisjoneringen. Hos meg klikket pc'en midt under delingen av partisjonen og da forsvant alt. Men klarte å hente alt tilbake igjen og.

Lenke til kommentar

Norton Partition Magic og Acronis Disk Director Suite kan krympe partisjonen, deretter kan du opprette en ny partisjon på den ledige plassen.

Har du ting du ikke kan unnvære må du ta backup. Ting kan gå galt:

1. Det kan være feil på harddisken eller filsystemet som gjør at programmet ikke kan fortsette. Mest sannsynlig vil du miste alt på den aktuelle partisjonen. Kan være lurt å kontrollere volumet for feil før man lar programmet gjøre endringer på harddisken.

2. Maskinen kan krasje. Mest sannsynlig vil du miste alt på den aktuelle partisjonen.

3. Strømbrudd. Mest sannsynlig vil du miste alt på den aktuelle partisjonen.

Lenke til kommentar
Skjer det ofte?

7963578[/snapback]

Kanskje hver 20. eller 100. person som gjør dette får slike feil. Det er umulig å komme med konkrete tall så jeg slenger bare ut noen tall for å gi en viss pekepin. Det kan gå galt. Men spiller det egentlig noen rolle? Gambler du med uerstattelig innhold eller tenker du bare på hvor mye bryderi det vil bli å legge inn OSet på nytt? Hvorfor vil du ikke ta backup?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...