Drillo Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Som den gaografi-fanatikeren jeg er, har jeg lyst til å sette i gang en kåring av verdens beste land. Dere velger selv på hvilket grunnlag dere stemmer (god mat, interessant historie, flotte menn/kvinner, fin natur...). REGLENE er som følger: I første runde vil ca 20 land bli plassert i en gruppe, hvorfra de 5 landene med flest stemmer går videre til runde 2. Siden det er 12 grupper i første runde, vil vi da sitte igjen med 60 land når vi går inn i runde 2. Hver avstemning går over ca 24 timer. PS! Jeg har tatt med ikke bare stater, men en del selverklærte republikker (som Somaliland, Sør-Otessia osv) pluss land som Færøyene, England, Wales osv, samt en del ikke-anerkjente territorier som Nord-Kypros og Pridnestrovie. Oversjøiske territorier har jeg også tatt med, med unntak av de norske. Og Norge er heller ikke med! Da hadde det ikke blitt spenende Da setter vi i gang! Her er de 20 første håpefulle kandidater: http:// http://snappoll.com/poll/170880.php Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 valgte Christmas-øyene av naturlige grunner... elsker alt som har med julen og gjøre + att det er jo der nissen er fra Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 valgte Christmas-øyene av naturlige grunner... elsker alt som har med julen og gjøre + att det er jo der nissen er fra 7960699[/snapback] Selvsagt er nissen derfra! At han er fra Norge, Finland eller Nordpolen er bare tull. Ergo kjører han heller ikke slede, han surfer. Christmas-øya (ikke øyene! Min skrivefeil) ligger for øvrig sør for Indonesia og må enn så lenge se seg styrt i stor grad av Australia. Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 hvordan kan det hete Christmas-øya når det er så langt nede? du er ikke klar over att nissen har innfellbare hjul under sleden du ? er sånn han kan levere over hele verden på en natt, uten og bytte slede Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Nei, det visste jeg ikke. Men det er vel best han har det, når han tross alt skal gi gaver til barn også i sydligere strøk. Overraskende få som har stemt. 40 har lest, men kun 6 har stemt. Er denne kåringa dødfødt tror du? Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 forumet er fult av idioter som ikke gidder og engasjere seg... gi undersøkelsen litt til til, de fleste sover jo ca nå vettu... Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 OK, husk å stemme, da, folkens! Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Ligger ikke du med knekte ribbein, Drillo? Mener å huske du falt i et badekar her om dagen. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Siden alle landene i verden ikke er med, kan du ikke skrive: "har jeg lyst til å sette i gang en kåring av verdens beste land." (pirke, pirke). Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Siden alle landene i verden ikke er med, kan du ikke skrive: "har jeg lyst til å sette i gang en kåring av verdens beste land." (pirke, pirke). 7962725[/snapback] Alle land bortsett fra Norge, da. Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Siden alle landene i verden ikke er med, kan du ikke skrive: "har jeg lyst til å sette i gang en kåring av verdens beste land." (pirke, pirke). 7962725[/snapback] Sliter litt med helsa, ja, så får utfolde meg litt på diskusjon.no mens jeg har muligheten. Her er stillinga i øyeblikket. Deadline for å stemme er kl 1900! http://www.snappoll.com/view_results.php?poll_id=170880 Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Se det! 22 stemmer. Det er bra til å være første runde, og ennå er det nesten fire timer igjen å stemme. Tallene tar seg forhåpentligvis opp ytterligere i senere avstemninger. Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 du burde bytte tittel til verdens nest beste land synes jeg... siden norge ikker er med liksom... Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 du burde bytte tittel til verdens nest beste land synes jeg... siden norge ikker er med liksom... 7964307[/snapback] Ja, jeg tenkte på det. Ser ut som juleøya går videre, forresten. Sveits er sjokkerende gode. Kanskje folk liker Sveits' nøytralitet? Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Som den gaografi-fanatikeren jeg er, har jeg lyst til å sette i gang en kåring av verdens beste land. Dere velger selv på hvilket grunnlag dere stemmer (god mat, interessant historie, flotte menn/kvinner, fin natur...). REGLENE er som følger: I første runde vil ca 20 land bli plassert i en gruppe, hvorfra de 5 landene med flest stemmer går videre til runde 2. Siden det er 12 grupper i første runde, vil vi da sitte igjen med 60 land når vi går inn i runde 2. Hver avstemning går over ca 24 timer. PS! Jeg har tatt med ikke bare stater, men en del selverklærte republikker (som Somaliland, Sør-Otessia osv) pluss land som Færøyene, England, Wales osv, samt en del ikke-anerkjente territorier som Nord-Kypros og Pridnestrovie. Oversjøiske territorier har jeg også tatt med, med unntak av de norske. Og Norge er heller ikke med! Da hadde det ikke blitt spenende Da setter vi i gang! Her er de 20 første håpefulle kandidater: http:// http://snappoll.com/poll/170880.php 7960666[/snapback] Er det en sveitser med mange PCer her!? Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 10 minutter å redde landet deres på!! Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Stemte Skottland, som er klar favoritt for meg av de valgene. Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 DEADLINE! Disse går videre: Sveits 27% Skottland 18% Irland 15% 5 Christmas-øyene 9% Færøyene 6% Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg