Kiman™ Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Extreme Moment Det øyeblikket da sporten endret seg. For alltid. En gjeng av oss har jobbet i ganske lang tid med et skoleprosjekt hvor vi kunne velge hva vi skulle lage. Det endte opp med en webside som skulle omhandle ekstremsport. Websiden skulle fokusere på de tre-fire beste utøverne innen ekstremsporten, og videoer av de sykeste triksene. Jeg har stått for kodingen og stort sett hele designet, de andre har stått for innholdet, så slakt meg Vi ville fokusere på akkurat de øyeblikkene da historie ble skrevet, derfor navnet Extreme Moment og også slagordet "Extreme Moment - Det øyeblikket da sporten endret seg. For alltid." Målgruppen satte vi til ca 13-20 år, men den skal selvfølgelig også passe for eldre ekstremsportinteresserte. Vi gikk for et ungdommelig og røft utseende som skulle fange oppmerksomheten til ungdommen i dag. På skolen har vi kun hatt tilgang til IE6 Derfor er det mindre feil i IE7, Opera og Firefox, for det meste padding og margins som ikke stemmer. Hvorfor IE6 gjør om på dette forstår jeg virkelig ikke, har husket og satt *{margin: 0; padding: 0;} øverst i stilarket. Vi går første klasse Medier og Kommunikasjon og har en hel del igjen å lære, ha det i bakhodet. Det ferdige produktet ble denne nettsiden, reklameplakater i samme stil som nettsiden og en PowerPoint i samme stil som nettsiden(skal brukes til presentasjon av nettsiden på skolen). Ble selv fornøyd, har bare en hel del igjen når det gjelder å få den riktig i "alle" browsere. Forøvrig kan jeg nevne at den validerer XHTML 1.0 Transitional og CSS. Vi trenger konstruktiv kritikk, ris, ros, tips og tanker rundt nettsiden. Håper dere liker den Edit: Leif har vært på besøk... Endret 16. februar 2007 av Kiman the king Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Jeg synes det ble en veldig fin side. Eller er det bare fordi jeg er trQtt, neida Var ikke mye å si på den. Kanskje hover fargen på main linkene skulle vært en annen farge. men jeg kan ikke si hvilken. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Hehe, takk Hmm, har tenkt tanken jeg også, får se hva jeg eventuelt gjør Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Den tok lang tid å loade om minte med og piczo Men etter å ha sett litt nærmere på den så var den ikke så altfor rar uansett Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Piczo? Loadetiden garanterer ikke jeg noe for, ligger på en råtten skoleserver. Hele siden er på under 1mb, og koden skal være rimelig grei så det burde ikke ta for lang tid egentlig Takk Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Oi oi oi! Denne siden fikk jeg et ordentlig bra førsteinntrykk av Den var bare helt suveren! Hehe. Ikke så altfor mange forandringer du kan gjøre her, nei Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Aiai, det var hyggelig å høre Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Jeg likte siden veldig godt Gav meg inspirasjon til min egen exstremsport side Eneste jeg syns var litt dumt var at du ble oveført til youtube for å se videoene, hadde hvert litt tøffere med videoer som includes. Men vis siden kjører på en råtten skole server som du sier, så er det vel ikke mye å gjøre med det... Kansje includere youtube siden på siden din, f.eks: "<?php include("http://www.youtube.com/watch?v=z02GDd-XOZ0"); ?>". Selfølgelig må du ha php på serveren... Endret 17. februar 2007 av mhbakke Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Takktakk Ja, det med YouTube er dårlig, men på grunn av tidsmangel og ikke minst dårlig server så måtte vi gjøre det sånn. Blir siden en suksess har vi planer om å få implementert noen videoer i hvert fall Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Sida såg fin ut den, men noko meir inngåande design kan ikkje eg uttale meg om. Eg har likevel eit par andre småting å kommentere: Hald dykk til eitt språk. Til dømes, det passer ikkje akkurat inn med «riders» i menyen, når resten er på norsk. Skriv gjerne alt om til engelsk, om de vil det, men skal de bruke norsk, oversett i det minste dei orda som har ei god norsk oversetjing (nokon unnatak vil det ofte vere på dette temaet). Det «verste» dømet på dette er å bruke double backflip i staden for dobbel baklengs salto på sida om Travis Pastrana. Og so er det ein liten faktafeil på den same sida: Og han gjorde det for første gang i en konkuransse, under X-games 06, der han fikk en poengsum på 98,6 av 100 mulige. Dette er også den høyeste poengsummen som noen gang er gitt.Kanskje den høgaste i «big air» i X-games, men ikkje elles. Travis sjølv fekk 99,0 poeng i FMX i X-Games i 1999, den fyrste gongen det stod på programmet. Redigert: La til eit par ord som eg hadde gløymd. Endret 17. februar 2007 av incanus Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Takk for ros - og ris Må si meg litt uenig når det gjelder språket. Det med double backflip har vi gjort med vilje, for det er det som blir sagt. Når vi snakker om baklengs salto er det alltid backflip som brukes, er veldig mye fremmedord innen ekstremsporten og ellers blant ungdommer flest. Angående riders er den litt tvilsom, men det er et virkemiddel for at den skulle virke kul for de litt mer hardbarka ekstremsportinteresserte, og det er forståelig for alle med grunnleggende engelskkunnskaper. Siden er laget av ungdommer for ungdommer, så språket blir nok som det er Det med poengsummen til Pastrana skal jeg ta med de to andre, men tror det er hentet fra wikipedia, så skal vel ikke se bort fra at det er noen feil da nei Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Må si meg litt uenig når det gjelder språket. *snip*Forståeleg, og eg er klar over den store konsentrasjonen av engelske uttrykk, so heilt på trynet er det jo på ingen måte. Double backflip stod jo og i anførselsteikn ... Det med poengsummen til Pastrana skal jeg ta med de to andre, men tror det er hentet fra wikipedia, så skal vel ikke se bort fra at det er noen feil da nei Poengsummene frå X-Games i 1999 finn de her. For å sitere den aktuelle delen:FREESTYLE MOTOCROSS RESULTSGold Travis Pastrana (99.00) Eg trur ikkje nokon har fått høgare nokon gong, men skal ikkje seie det heilt sikkert. Endret 17. februar 2007 av incanus Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Skal sjekke opp det med poengsummen, mulig det er ment som beste poengsum i best trick, men da må jo det komme frem i teksten. Takk for hjelp Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Har planer om å få ordnet det som blir feil i IE7, FF og Opera, men forstår ikke helt hva IE 6 gjør så annerledes. For det første, margin og padding blir annerledes i IE6, hvorfor? Og z-index har jeg aldri brukt før, men har forstått at det har noe med hvilken rekkefølge layerne har. Hvordan fungerer dette i praksis? Håper noen kan hjelpe Lenke til kommentar
gather Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Kjempefin side... Det eneste jeg tror du kan få problemer med etterhvert kan være plassen til innholdet. At det rett og slettblir for fullt. Ang. filmvisning. Så kan du søke litt på Windows Media Player Embed eller Flash movie player som skal fungere utmerket til dette bruket. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Jeg likte den sia veldig godt, passet veldig godt inn til extreme sport miljøet og syns du har vært flink. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Divmania? * «Ønsker for video? Send inn forslag» og «HER» hang ikke godt nok sammen. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Er diverse språkfeil på siden (snakker ikke om engelske ord). Linken til film virket ikke på "Tony Hawk"-undersiden. Linker bør bestå av mer enn "her", man skal kunne skjønne hvor linken fører hen bare ved å se på selve linken. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 The server at elevweb.gjovik.vgs.no is taking too long to respond. Wickid stuff Og btw; ? Noe sier meg at dere ikke har trademarket noe som helst, så da blir det bare teit (og sannsynligvis i strid med noen noen lover og regler). Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Det med ™ har jeg tenkt på, aner ikke hvorfor det har havnet der. Vi har ikke noe registrert varemerke nei, så det bør bort ja. elevweb.gjovik.vgs.no er nede den uka her, pga. vedlikehold, vi har ferie på Gjøvik nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå