Gå til innhold

7800 GT, video feilvising mot LCD TV

AndersT2

Anbefalte innlegg

Jeg har en HTPC med ett 7800 GT skjermkort, en 3800+ socket 939 og 1 GB ram.

I dag så koplet jeg den opp mot min nye TV, og i starten kjørte jeg HDMI (via adapter) og VGA til skjermen, for å være sikker på å ha bilde i oppstarten.

Via HDMI så stilte jeg den til 1920x1080. Men på videoer (avi og annet) spilt av på VLC, WMP og PowerDVD så var bildet svart, men lyden var der.

Ved å kjøre en HD-DVD via PowerDVD gikk helt fint.

Når jeg gikk til VGA inngangen, og med oppløsning 1360x768 (maks for den inngangen) så spilte alt fint.

Når jeg da senere gikk inn i driveren til Nvidia, og satte den til enkeltskjerm, så fungerer alt som det skal via HDMI, mens jeg ikke har noe bilde på VGA (Helt greit siden jeg skal bruke HDMI).

Hvorfor skjer dette?

Og når jeg spiller av HD trailere fra Quicktime, i full 1080p, så hakker de litt. Er det noen innstillinger i driveren jeg kan fikse dette, eller trenger jeg en kjappere CPU?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tør ikke si det helt 100% sikkertm men jeg opplever lignende selv, nemlig at filmavspilling vises på skjerm men ikke tv.. dette løser jeg ved å velge TV son hovedskjerm og monitor som andre.. men vet ikke om det er direkte dette som er ditt problem..

når det gjelder hakkingen så blir det litt vanskelig å si om du trenger kraftigere CPU da du ikke har oppgitt hva maskinvare du har.

Lenke til kommentar

Beklager. leste litt fort kanskje :$ :p

ville naa tro at det skulle holde.. men det spoers hvor mange andre systemressurser som sviver samtidig.. er det lenge siden du rensket opp i windows evnt. reinstallerte? har opplevd selv noen ganger at en reinstallasjon kan gjoere underverker...

Lenke til kommentar
Beklager å komme med sånt løkspørsmål her, men er 1360x768 maks oppløsning på vga?

7967569[/snapback]

Offisielt ja. Sony er megt dårlig på VGA. Den forrige hadde maks 1024x768. Men det sies at mange har fått 1920x1080 over VGA, men jeg har ikke fikset det enda. Men skal uansett bruk HDMI til det, og heldigvis der så er det 1:1 pixelmapping, så jeg får kjørt 1080p fra PC :D .

Men den reele oppløsningen jeg får er 1360x768

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...