Gå til innhold

AMD Duron 850MHz vs. Intel P3 1GHz

>Jonas<

Anbefalte innlegg

Har nå fått skaffet meg en pc til. Så sitter er med to gamle maskiner nå. Jeg har tenkt til å bruke disse på to litt forskjellige områder - ingen heavy ting de skal utsettes for, men allikevel..

Derfor lurer jeg på hvem som er best av disse to prosessorene? Kjørte AMD med lavere klokkefrekvens i forhold til Intel på denne tiden, for rundt 6 år siden, slik som de gjør i dag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På dette tidspunktet var ytelse pr mhz nesten lik for K7 (AMD) og P3 (intel) så Intel`n på 1ghz er raskest.

7960445[/snapback]

Da stoler jeg på deg ;)

Men det er vel ikke snakk om store ytelsesforskjeller? Ville disse to prosessorene være tilnærmet lik i ytelse dersom de hadde kjørt på samme klokkefrekvens?

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hvordan Duron er, men som de sier så hadde ikke Intel begynt med netburst enda(ikke i samme grad ihvertfall), og derfor er AMD/Intel "likegyldige".

C2D system er på vei hjem til meg, men se på min nåværende PC(PC1 i profil), pcen yter greit til skolearbeid, musikk, enkel spilling(CS 1.6 o.l), og jeg bruker også Photoshop nå og da, filtrene er litt trege men den er okei i photoshop.

Du kan jo bruke 1Ghz'n til enkelt arbeid og Duron'n til filserver eller noe..

Lenke til kommentar

En Duron på 1000 mhz kan best sammenlignes med Celeron på samme hastighet,

mens Athlon på 1000 mzh kan sammenlignes med PIII.

Duron er omtrent det samme som dagens Sempron CPU'er, altså en billigere

utgave av de vanlige CPU'ene, bare med mindre cache (og muligens noe annet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...